POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

Marić misli da ljudi koji voze starije automobile imaju viška novca



Marić misli da ljudi koji voze starije automobile imaju viška novca

18.09.2017.

PIŠE: Mario Nakić FOTO: Sibenik.IN

"Da je porez na nekretnine novi namet, ja bih prvi potpisao peticiju protiv njega, vjerujte mi", kleo se pred novinarima nedavno ministar financija Zdravko Marić kad je branio porez na nekretnine. Nije bio dovoljno uvjerljiv, a ni narod više nije toliko glup pa mu ta fora nije prošla.

Taman kad smo se razveselili što je otkazano uvođenje poreza na nekretnine, prvi poreznik već smišlja alternativne načine kako još više osiromašiti građanstvo. Mislio je, mislio i - dosjetio se!

"Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12 i pol godina. Rezultat je to poglavito recesije, vozni park je zastario. Tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju porez na cestovna motorna vozila, što znači da su im autobobili starijii od 10 godina. I to želimo promijeniti. Za sada nije predviđen tzv. zeleni porez, ali moramo početi voditi račune o tome jer pojedinci su postali relevantni na domaćim i svjetskim tržištima", rekao je gostujući u emisiji Poslovni tjedan Hrvatskog radija.

Dakle, Marić je shvatio da previše hrvatskih građana vozi starije automobile pa ih želi potaknuti da ih zamijene i kupe novije. Novi porez na starije automobile je stvarno super poticaj! Ne pada njemu na pamet da većina vozi starije automobile NE zato što se više voli voziti u starijim modelima i što više voli kad češće mora voziti automobil na popravak, nego čisto iz razloga što nema za novi! Ako ljudi nemaju novca za novi automobil, otkud će imati novca za porez?

Prilikom svake registracije i tehničkog pregleda vozila, koji je obavezan, vlasnici vozila plaćaju dodatne takse među kojima je i ona ekološka, tako da taj "zeleni porez" u Hrvatskoj već postoji. Osim toga, svrha zelenog poreza trebala bi biti prikupljanje novca za pošumljavanje ili druge ekološke svrhe kako bi se što više neutralizirao štetni utjecaj ispušnih plinova koje stvaraju motorna vozila, a NE krpanje rupa u državnom proračunu.

Očito je da država ima problema s punjenjem proračuna, što je sasvim i razumljivo s obzirom na poreznu opterećenost gospodarstva i veliki odljev radnog naroda iz zemlje. Ali ako imaš problem s punjenjem, prvo trebaš pogledati rashode. Kad bi samo bacio pogled na rashodovnu stranu, siguran sam da bi ministar Marić vidio stotine načina kako uštedjeti pa da ne mora smišljati nove poreze. Jer ovako pobija vlastite riječi, ovaj put nije trebalo proći ni dva mjeseca da sam sebe pobije i svoje "protivljenje novom porezu".

Drago mi je samo što su ove godine građani zreliji. Kao što mu nisu dozvolili uvođenje poreza na nekretnine, tako neće dozvoliti ni uvođenje novog, još jednog poreza na "pokretnine".

VIŠE IZ RUBRIKE: POLITIKA, EKONOMIJA, HRVATSKA
Teme: ZDRAVKO MARIĆ (8), POREZ (40), POREZ NA AUTOMOBIL (1), AUTOMOBILI (1), RABLJENI AUTOMOBILI (1)

"Da je porez na nekretnine novi namet, ja bih prvi potpisao peticiju protiv njega, vjerujte mi", kleo se pred novinarima nedavno ministar financija Zdravko Marić kad je branio porez na nekretnine. Nije bio dovoljno uvjerljiv, a ni narod više nije toliko glup pa mu ta fora nije prošla.

Taman kad smo se razveselili što je otkazano uvođenje poreza na nekretnine, prvi poreznik već smišlja alternativne načine kako još više osiromašiti građanstvo. Mislio je, mislio i - dosjetio se!

"Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12 i pol godina. Rezultat je to poglavito recesije, vozni park je zastario. Tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju porez na cestovna motorna vozila, što znači da su im autobobili starijii od 10 godina. I to želimo promijeniti. Za sada nije predviđen tzv. zeleni porez, ali moramo početi voditi račune o tome jer pojedinci su postali relevantni na domaćim i svjetskim tržištima", rekao je gostujući u emisiji Poslovni tjedan Hrvatskog radija.

Dakle, Marić je shvatio da previše hrvatskih građana vozi starije automobile pa ih želi potaknuti da ih zamijene i kupe novije. Novi porez na starije automobile je stvarno super poticaj! Ne pada njemu na pamet da većina vozi starije automobile NE zato što se više voli voziti u starijim modelima i što više voli kad češće mora voziti automobil na popravak, nego čisto iz razloga što nema za novi! Ako ljudi nemaju novca za novi automobil, otkud će imati novca za porez?

Prilikom svake registracije i tehničkog pregleda vozila, koji je obavezan, vlasnici vozila plaćaju dodatne takse među kojima je i ona ekološka, tako da taj "zeleni porez" u Hrvatskoj već postoji. Osim toga, svrha zelenog poreza trebala bi biti prikupljanje novca za pošumljavanje ili druge ekološke svrhe kako bi se što više neutralizirao štetni utjecaj ispušnih plinova koje stvaraju motorna vozila, a NE krpanje rupa u državnom proračunu.

Očito je da država ima problema s punjenjem proračuna, što je sasvim i razumljivo s obzirom na poreznu opterećenost gospodarstva i veliki odljev radnog naroda iz zemlje. Ali ako imaš problem s punjenjem, prvo trebaš pogledati rashode. Kad bi samo bacio pogled na rashodovnu stranu, siguran sam da bi ministar Marić vidio stotine načina kako uštedjeti pa da ne mora smišljati nove poreze. Jer ovako pobija vlastite riječi, ovaj put nije trebalo proći ni dva mjeseca da sam sebe pobije i svoje "protivljenje novom porezu".

Drago mi je samo što su ove godine građani zreliji. Kao što mu nisu dozvolili uvođenje poreza na nekretnine, tako neće dozvoliti ni uvođenje novog, još jednog poreza na "pokretnine".

VIŠE IZ RUBRIKE: POLITIKA, EKONOMIJA, HRVATSKA
Teme: ZDRAVKO MARIĆ (8), POREZ (40), POREZ NA AUTOMOBIL (1), AUTOMOBILI (1), RABLJENI AUTOMOBILI (1)

Pregleda: 75683