POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

Mala lekcija iz engleskog jezika za manipulatore s HRT-a



Mala lekcija iz engleskog jezika za manipulatore s HRT-a

02.12.2017.

PIŠE: Hrvoje Marković

Izvještavajući o tragičnom činu Slobodana Praljka nakon potvrde prvostupanjske presude i kazne zatvora, u Dnevniku HRT-a su novinari iznijeli nekoliko netočnih navoda koje bi se s obzirom na političke odjeke događaja i moguće motive mogle nazvati i manipulacijama. U te odjeke i komentare uopće ne ulazim, ne ulazim u presudu, nego komentiram isključivo neistinite navode HRT-a.

Naime, u glavnom Dnevniku 29. studenog pušten je prilog novinarke Elizabete Gojan o načinu izvještavanja britanskih medija o događajima koji su se dogodili, sa sljedećom najavom: "A događaji u Haagu glavna su tema i svih svjetskih medija". Prilog počinje riječima: "'Osumnjičeni ratni zločinac popio otrov u sudnici' naslov je koji BBC donosi na naslovnici svog portala." Spominje i da "Svi britanski mediji, Guardian, Independent, Telegraph, pod gotovo identičnim naslovom, ‘Osumnjičeni za ratni zločin u Bosni popio otrov tijekom izricanja presude u Haagu', opisuju ratni put generala Praljka...”. Međutim, u tom istom prilogu i u isto vrijeme dok novinarka govori jedno, video govori drugačije.



Gornjom slikom započinje prilog, a ako znate engleski jezik, znate da se ovdje ne spominje osumnjičenika nego ratnog zločinca.



U ovom kadru se vidi naslov članka u Guardianu u kojemu se također spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov u Timeu koji također spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov iz Telegrapha, još jednog britanskog medija u istom prilogu koji spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov iz Independenta u istom prilogu, već 5. koji spominje generala Praljka kao ratnog zločinca a ne osumnjičenika za ratni zločin.

BBC uistinu je imao jedno vrijeme članak s naslovom "Osumnjičeni za ratni zločin u Bosni popio otrov na sudu", međutim tom istom članku je tijekom dana naslov izmijenjen, a očito prije montaže priloga budući da se kao takav ne pojavljuje. Također, u prilogu se pojavljuje članak u Independentu s naslovom u kojemu se spominje osumnjičenika, međutim kada se kasnije u prilogu pojavljuje naslovna stranica Independenta, vidimo da se ponovo govori o zločincu, a ne o osumnjičeniku.

Dakle, u prilogu koji govori o načinu izvještavanja britanskih medija, od šest prikazanih naslova u tim medijima, tek se u jednoj pojavljuje ona s "osumnjičenikom", dok 5 govore o “ratnom zločincu". Na kraju istog priloga, novinarka kaže da se u srbijanskim medijima “istodobno naglašava da su u slučaju Prlić i ostali potvrđene prvostupanjske presude te da je žalbeno vijeće Haškog suda potvrdilo ocjenu o postojanju hrvatskog udruženog zločinačkog pothvata...". Jedini veći hrvatski medij koji izričito naziva Praljka zločincem je Index, dok ostali striktno izbjegavaju negativno etiketiranje (a neki pak pišu hagiografije).

Po najavi i sadržaju spornog priloga, te prema pisanju svih domaćih medija izuzev Indexa, osoba stječe dojam da među svim svjetskim, hrvatskim i srpskim medijima, jedino srpski prihvaćaju i naglašavaju navode iz potvrđene presude u naslovima, te da Britanci, zajedno s Hrvatima, izbjegavaju etiketu "zločinca", iako je uvidom u britanske naslove jasno da to nije istina. Uopće ne ulazim u ocjenjivanje suđenja, presude, povijesti itd., nego komentiram to da u situaciji kada se cijeli politički i medijski establišment ove države ograđuje od jedne presude, središnja informativna emisija državne televizije komentirajući strane medije iznosi evidentne neistine.

Navedeni prilog HRT-a možete pogledati ovdje (počinje na 30:56).

VIŠE IZ RUBRIKE: ZANIMLJIVOSTI, HRVATSKA
Teme: HRT (12), SLOBODAN PRALJAK (3), HAAŠKI SUD (3), ENGLESKI JEZIK (2)

Vezano

Glup, gluplji, Otvoreno
(06.12.2017.)

Privatizacija HRT-a - jedini način da gledatelji dobiju glavnu riječ u odlučivanju
(24.11.2017.)

Glavni ekonomski guru hrvatskih vlasti i medija, uporno nas vodi u propast
(02.11.2017.)

Izvještavajući o tragičnom činu Slobodana Praljka nakon potvrde prvostupanjske presude i kazne zatvora, u Dnevniku HRT-a su novinari iznijeli nekoliko netočnih navoda koje bi se s obzirom na političke odjeke događaja i moguće motive mogle nazvati i manipulacijama. U te odjeke i komentare uopće ne ulazim, ne ulazim u presudu, nego komentiram isključivo neistinite navode HRT-a.

Naime, u glavnom Dnevniku 29. studenog pušten je prilog novinarke Elizabete Gojan o načinu izvještavanja britanskih medija o događajima koji su se dogodili, sa sljedećom najavom: "A događaji u Haagu glavna su tema i svih svjetskih medija". Prilog počinje riječima: "'Osumnjičeni ratni zločinac popio otrov u sudnici' naslov je koji BBC donosi na naslovnici svog portala." Spominje i da "Svi britanski mediji, Guardian, Independent, Telegraph, pod gotovo identičnim naslovom, ‘Osumnjičeni za ratni zločin u Bosni popio otrov tijekom izricanja presude u Haagu', opisuju ratni put generala Praljka...”. Međutim, u tom istom prilogu i u isto vrijeme dok novinarka govori jedno, video govori drugačije.



Gornjom slikom započinje prilog, a ako znate engleski jezik, znate da se ovdje ne spominje osumnjičenika nego ratnog zločinca.



U ovom kadru se vidi naslov članka u Guardianu u kojemu se također spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov u Timeu koji također spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov iz Telegrapha, još jednog britanskog medija u istom prilogu koji spominje ratnog zločinca, a ne osumnjičenika za ratni zločin.



Ovdje se vidi naslov iz Independenta u istom prilogu, već 5. koji spominje generala Praljka kao ratnog zločinca a ne osumnjičenika za ratni zločin.

BBC uistinu je imao jedno vrijeme članak s naslovom "Osumnjičeni za ratni zločin u Bosni popio otrov na sudu", međutim tom istom članku je tijekom dana naslov izmijenjen, a očito prije montaže priloga budući da se kao takav ne pojavljuje. Također, u prilogu se pojavljuje članak u Independentu s naslovom u kojemu se spominje osumnjičenika, međutim kada se kasnije u prilogu pojavljuje naslovna stranica Independenta, vidimo da se ponovo govori o zločincu, a ne o osumnjičeniku.

Dakle, u prilogu koji govori o načinu izvještavanja britanskih medija, od šest prikazanih naslova u tim medijima, tek se u jednoj pojavljuje ona s "osumnjičenikom", dok 5 govore o “ratnom zločincu". Na kraju istog priloga, novinarka kaže da se u srbijanskim medijima “istodobno naglašava da su u slučaju Prlić i ostali potvrđene prvostupanjske presude te da je žalbeno vijeće Haškog suda potvrdilo ocjenu o postojanju hrvatskog udruženog zločinačkog pothvata...". Jedini veći hrvatski medij koji izričito naziva Praljka zločincem je Index, dok ostali striktno izbjegavaju negativno etiketiranje (a neki pak pišu hagiografije).

Po najavi i sadržaju spornog priloga, te prema pisanju svih domaćih medija izuzev Indexa, osoba stječe dojam da među svim svjetskim, hrvatskim i srpskim medijima, jedino srpski prihvaćaju i naglašavaju navode iz potvrđene presude u naslovima, te da Britanci, zajedno s Hrvatima, izbjegavaju etiketu "zločinca", iako je uvidom u britanske naslove jasno da to nije istina. Uopće ne ulazim u ocjenjivanje suđenja, presude, povijesti itd., nego komentiram to da u situaciji kada se cijeli politički i medijski establišment ove države ograđuje od jedne presude, središnja informativna emisija državne televizije komentirajući strane medije iznosi evidentne neistine.

Navedeni prilog HRT-a možete pogledati ovdje (počinje na 30:56).

VIŠE IZ RUBRIKE: ZANIMLJIVOSTI, HRVATSKA
Teme: HRT (12), SLOBODAN PRALJAK (3), HAAŠKI SUD (3), ENGLESKI JEZIK (2)

Pregleda: 5280