POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

Hrvatska sad ima nešto zajedničko sa Singapurom



Hrvatska sad ima nešto zajedničko sa Singapurom

03.12.2017.

PIŠE: Mario Nakić FOTO: Facebook

Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) je u suradnji s CARNetom podijelio novih 38.000 micro:bitova osnovnim školama diljem Hrvatske koje su se dobrovoljno javile za sudjelovanje u projektu "ProMicro" Ministarstva znanosti i obrazovanja. Tom broju treba dodati i onih 70.000 miniračunala koja su već dosad podijeljena.

Kako piše Nenad Bakić, osnivač IRIM-a, time je de facto "uvedeno računalstvo i programiranje u osnovne škole, ali ne kao puko 'uvođenje informatike', nego kao životno, međupredmetno, kreativno, stvaralačko korištenje računalnih tehnika". To je, dodaje Bakić, početni, veliki korak, nakon kojeg nema nazad, u stvaranju nacije digital natives i digitalnih stvaratelja.

Micro:bitove u škole uvodi i Singapur, grad-država koja je već godinama apsolutni prvak na svim obrazovnim područjima u PISA testovima, najmjerodavnijem parametru kvalitete školstva. Uvođenje računalstva je trenutno glavni projekt singapurskog Ministarstva obrazovanja, a tamošnji mediji pišu kako će micro:bitovi proizvesti "njihove vlastite Steve Jobse". Svi građani 21. stoljeća moraju biti digitalno pismeni, naglašavaju Singapurci.

Tako je to u Singapuru. Kod nas je projekt ProMikro, koji je iniciran STEM revolucijom Nenada Bakića, naišao na veliko negodovanje u dijelu medija i političke scene zbog izdvajanja države od "čak 3,5 milijuna kuna + PDV". Za usporedbu, država je za povećanje plaća u prosvjeti za sljedeću godinu izdvojila preko 400 milijuna kuna. Učitelji trebaju zarađivati više, to nije upitno, ali pokazuje da je ovaj projekt besplatan.

Za usporedbu, u Singapuru je vlada naručila 100.000 micro:bitova za osnovnoškolce, a Microsoft donira edukaciju učiteljima u vrijednosti čak 3 milijuna singapurskih dolara (to je oko 14 milijuna kuna) dok u Hrvatskoj organizaciju projekta, edukacije i proizvodnje sadržaja donira IRIM, a honorare edukatorima u vrijednosti pola milijuna kuna Hrvatska udruga poslodavaca. Uključula se i Hrvatska pošta koja je donirala distribuciju, a skladišne poslove tvrtka A2B.

Ovaj program već daje rezultate u Hrvatskoj budući da klinci već koriste svoja mini računala. "Ovo pokazuje da se ne treba čekati kurikularnu reformu, već se može raditi jako i odmah", objašnjava Bakić.

Micro:bit ima višestruku primjenu: akcelerometar, magnetometar, senzore temperature i svjetla, ekran i Bluetooth radio, što znači da učenici mogu odmah raditi konkretne, stvaralačke i kreativne projekte, a to je ono što djecu privlači, naglašava Bakić. Više o projektu pročitajte ovdje.

Budući da se ministrica obrazovanja Blaženka Divjak očito zagrijala za ovaj hvalevrijedan projekt, što je pohvalno, nadam se da će razmisliti i o daljnjem priključenju hrvatskog obrazovnog sustava najboljima u svijetu. Bilo bi super da se ugleda u singapurski školski sustav Edusave - odličan primjer kako država može pametno ulagati u svoju budućnost. Edusave omogućuje državnim i privatnim školama da budu konkurentne međusobno, ali i s cijelim svijetom. Jednaku konkurentnost omogućuje i učenicima, ne ostavljajući nikoga bez kvalitetnog obrazovanja, a u isto vrijeme nagrađujući najbolje i najvrjednije. Od Singapura bismo puno mogli (i trebali) naučiti, a jedna od tih stvari je definitivno razvoj kvalitetnog obrazovnog sustava.

VIŠE IZ RUBRIKE: DRUŠTVO, HRVATSKA
Teme: MICRO:BIT (2), MICROBIT (3), PROGRAMIRANJE (1), RAČUNALSTVO (1), SINGAPUR (8), IRIM (1), NENAD BAKIĆ (21), BLAŽENKA DIVJAK (3), ŠKOLSTVO (22), OBRAZOVANJE (29)

Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) je u suradnji s CARNetom podijelio novih 38.000 micro:bitova osnovnim školama diljem Hrvatske koje su se dobrovoljno javile za sudjelovanje u projektu "ProMicro" Ministarstva znanosti i obrazovanja. Tom broju treba dodati i onih 70.000 miniračunala koja su već dosad podijeljena.

Kako piše Nenad Bakić, osnivač IRIM-a, time je de facto "uvedeno računalstvo i programiranje u osnovne škole, ali ne kao puko 'uvođenje informatike', nego kao životno, međupredmetno, kreativno, stvaralačko korištenje računalnih tehnika". To je, dodaje Bakić, početni, veliki korak, nakon kojeg nema nazad, u stvaranju nacije digital natives i digitalnih stvaratelja.

Micro:bitove u škole uvodi i Singapur, grad-država koja je već godinama apsolutni prvak na svim obrazovnim područjima u PISA testovima, najmjerodavnijem parametru kvalitete školstva. Uvođenje računalstva je trenutno glavni projekt singapurskog Ministarstva obrazovanja, a tamošnji mediji pišu kako će micro:bitovi proizvesti "njihove vlastite Steve Jobse". Svi građani 21. stoljeća moraju biti digitalno pismeni, naglašavaju Singapurci.

Tako je to u Singapuru. Kod nas je projekt ProMikro, koji je iniciran STEM revolucijom Nenada Bakića, naišao na veliko negodovanje u dijelu medija i političke scene zbog izdvajanja države od "čak 3,5 milijuna kuna + PDV". Za usporedbu, država je za povećanje plaća u prosvjeti za sljedeću godinu izdvojila preko 400 milijuna kuna. Učitelji trebaju zarađivati više, to nije upitno, ali pokazuje da je ovaj projekt besplatan.

Za usporedbu, u Singapuru je vlada naručila 100.000 micro:bitova za osnovnoškolce, a Microsoft donira edukaciju učiteljima u vrijednosti čak 3 milijuna singapurskih dolara (to je oko 14 milijuna kuna) dok u Hrvatskoj organizaciju projekta, edukacije i proizvodnje sadržaja donira IRIM, a honorare edukatorima u vrijednosti pola milijuna kuna Hrvatska udruga poslodavaca. Uključula se i Hrvatska pošta koja je donirala distribuciju, a skladišne poslove tvrtka A2B.

Ovaj program već daje rezultate u Hrvatskoj budući da klinci već koriste svoja mini računala. "Ovo pokazuje da se ne treba čekati kurikularnu reformu, već se može raditi jako i odmah", objašnjava Bakić.

Micro:bit ima višestruku primjenu: akcelerometar, magnetometar, senzore temperature i svjetla, ekran i Bluetooth radio, što znači da učenici mogu odmah raditi konkretne, stvaralačke i kreativne projekte, a to je ono što djecu privlači, naglašava Bakić. Više o projektu pročitajte ovdje.

Budući da se ministrica obrazovanja Blaženka Divjak očito zagrijala za ovaj hvalevrijedan projekt, što je pohvalno, nadam se da će razmisliti i o daljnjem priključenju hrvatskog obrazovnog sustava najboljima u svijetu. Bilo bi super da se ugleda u singapurski školski sustav Edusave - odličan primjer kako država može pametno ulagati u svoju budućnost. Edusave omogućuje državnim i privatnim školama da budu konkurentne međusobno, ali i s cijelim svijetom. Jednaku konkurentnost omogućuje i učenicima, ne ostavljajući nikoga bez kvalitetnog obrazovanja, a u isto vrijeme nagrađujući najbolje i najvrjednije. Od Singapura bismo puno mogli (i trebali) naučiti, a jedna od tih stvari je definitivno razvoj kvalitetnog obrazovnog sustava.

VIŠE IZ RUBRIKE: DRUŠTVO, HRVATSKA
Teme: MICRO:BIT (2), MICROBIT (3), PROGRAMIRANJE (1), RAČUNALSTVO (1), SINGAPUR (8), IRIM (1), NENAD BAKIĆ (21), BLAŽENKA DIVJAK (3), ŠKOLSTVO (22), OBRAZOVANJE (29)

Pregleda: 985