POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

Macron zbog rezova pao u anketama pa nacionalizirao brodogradilište da se spasi



Macron zbog rezova pao u anketama pa nacionalizirao brodogradilište da se spasi

28.07.2017.

PIŠE: Liberal.hr

Emmanuel Macron doživio je najveći pad popularnosti jednog francuskog predsjednika u zadnjih 20 godina. Prema zadnjem istraživanju, potpora mu je pala u odnosu na prošli mjesec za 10 posto. Posljednji put to se dogodilo Jacquesu Chiracu 1995. godine.

Iako su glasači prije izbora dobro znali da glasaju za kandidata koji predlaže velike reforme radnog zakonodavstva i rezove u javnom sektoru, čini se da su se predomislili tek nakon izbora, kad su vidjeli da ozbiljno misli. Nedavno je ministar obrane podnio ostavku nakon što je Macron izašao s planom da reže financiranje vojske za oko pola milijarde eura. Birači mu predbacuju i njegove komentare o Africi te zbližavanje s Trumpom.

Samo dva dana nakon objave rezultata ovog, za Macrona poraznog istraživanja, francuski predsjednik se odlučio povući jedan prilično populistički potez koji će sigurno zadovoljiti lijevo i desno biračko tijelo, a to je nacionalizacija velikog brodogradilišta. Francuska država je otkupila dionice brodogradilišta STX France kako bi spriječila talijansku tvrtku Fincantieri Spa od preuzimanja, objavio je Bloomberg.

"Macron priča o osnaživanju poslovne klime u Francuskoj, ali njegova prva akcija je intervencionistička. Time šalje pogrešnu poruku privatnom sektoru", komentirao je Ludovic Subran, glavni ekonomist u pariškom institutu Euler Hermes.

Ali Jerome Fourquet, šef anketne agencije Ifop koja mjeri potporu političarima u Francuskoj, tvrdi da Macron ima dobre razloge za ovu odluku. Pad u anketama i pripreme za teške i bolne reforme radnog tržišta nagnale su ga da učini nešto kako bi zadovoljio populiste, a ovaj potez će ih sigurno zadovoljiti. "Macron je pragmatičan, a nacionalizacija brodogradilišta je poruka Francuzima. Politički on ne može deregulirati gospodarstvo i pritom ne učiniti ništa za većinu glasača. On trenutno reže socijalu i govori radnicima da nije djed Mraz. Mora im nešto dati zauzvrat. Ovo je pozitivno za njega kod kuće, a ako se ne sviđa Talijanima, neka bude tako", komentirao je Fourquet.

Ministar financija Bruno Le Maire je rekao da je nacionalizacija brodogradilišta privremeni potez "težak" 80 milijuna eura dok se Francuska i Italija ne usuglase. Učinili su to kako bi izbjegli otpuštanje, tvrdi.

Ovaj potez je posebno dobro dočekala Nacionalna fronta, čija je predsjednica Marine Le Pen na Twitteru komentirala kako je riječ o "dobroj odluci". Međutim, Talijani koji su preko državno financirane tvrtke pokušali preuzeti veliko francusko brodogradilište, nisu presretni:

"Nacionalizam i protekcionizam nisu prihvatljivi načini reguliranja odnosa između dviju velikih europskih zemalja. Na zajedničkim projektima potrebno je međusobno povjerenje i poštovanje", komentirali su talijanski ministar financija Pier Carlo Padoan i ministar gospodarstva Carlo Calenda u zajedničkoj izjavi dodavši kako je francuski predsjednik "pao na ispitu liberalizma kojim se hvalio u kampanji".

VIŠE IZ RUBRIKE: EKONOMIJA, SVIJET
Teme: EMMANUEL MACRON (7), FRANCUSKA (11), BRODOGRADILIŠTE (1), ITALIJA (2), NACIONALIZACIJA (3)

Vezano

Macron - revolucija o kojoj Hrvati ne smiju ništa znati
(06.11.2017.)

Macron je bio za dekriminalizaciju kanabisa...a onda je postao predsjednik
(09.10.2017.)

Macron odlučan da provede reformu rada: Donosimo 5 ključnih promjena koje će razljutiti sindikate
(01.09.2017.)

Emmanuel Macron doživio je najveći pad popularnosti jednog francuskog predsjednika u zadnjih 20 godina. Prema zadnjem istraživanju, potpora mu je pala u odnosu na prošli mjesec za 10 posto. Posljednji put to se dogodilo Jacquesu Chiracu 1995. godine.

Iako su glasači prije izbora dobro znali da glasaju za kandidata koji predlaže velike reforme radnog zakonodavstva i rezove u javnom sektoru, čini se da su se predomislili tek nakon izbora, kad su vidjeli da ozbiljno misli. Nedavno je ministar obrane podnio ostavku nakon što je Macron izašao s planom da reže financiranje vojske za oko pola milijarde eura. Birači mu predbacuju i njegove komentare o Africi te zbližavanje s Trumpom.

Samo dva dana nakon objave rezultata ovog, za Macrona poraznog istraživanja, francuski predsjednik se odlučio povući jedan prilično populistički potez koji će sigurno zadovoljiti lijevo i desno biračko tijelo, a to je nacionalizacija velikog brodogradilišta. Francuska država je otkupila dionice brodogradilišta STX France kako bi spriječila talijansku tvrtku Fincantieri Spa od preuzimanja, objavio je Bloomberg.

"Macron priča o osnaživanju poslovne klime u Francuskoj, ali njegova prva akcija je intervencionistička. Time šalje pogrešnu poruku privatnom sektoru", komentirao je Ludovic Subran, glavni ekonomist u pariškom institutu Euler Hermes.

Ali Jerome Fourquet, šef anketne agencije Ifop koja mjeri potporu političarima u Francuskoj, tvrdi da Macron ima dobre razloge za ovu odluku. Pad u anketama i pripreme za teške i bolne reforme radnog tržišta nagnale su ga da učini nešto kako bi zadovoljio populiste, a ovaj potez će ih sigurno zadovoljiti. "Macron je pragmatičan, a nacionalizacija brodogradilišta je poruka Francuzima. Politički on ne može deregulirati gospodarstvo i pritom ne učiniti ništa za većinu glasača. On trenutno reže socijalu i govori radnicima da nije djed Mraz. Mora im nešto dati zauzvrat. Ovo je pozitivno za njega kod kuće, a ako se ne sviđa Talijanima, neka bude tako", komentirao je Fourquet.

Ministar financija Bruno Le Maire je rekao da je nacionalizacija brodogradilišta privremeni potez "težak" 80 milijuna eura dok se Francuska i Italija ne usuglase. Učinili su to kako bi izbjegli otpuštanje, tvrdi.

Ovaj potez je posebno dobro dočekala Nacionalna fronta, čija je predsjednica Marine Le Pen na Twitteru komentirala kako je riječ o "dobroj odluci". Međutim, Talijani koji su preko državno financirane tvrtke pokušali preuzeti veliko francusko brodogradilište, nisu presretni:

"Nacionalizam i protekcionizam nisu prihvatljivi načini reguliranja odnosa između dviju velikih europskih zemalja. Na zajedničkim projektima potrebno je međusobno povjerenje i poštovanje", komentirali su talijanski ministar financija Pier Carlo Padoan i ministar gospodarstva Carlo Calenda u zajedničkoj izjavi dodavši kako je francuski predsjednik "pao na ispitu liberalizma kojim se hvalio u kampanji".

VIŠE IZ RUBRIKE: EKONOMIJA, SVIJET
Teme: EMMANUEL MACRON (7), FRANCUSKA (11), BRODOGRADILIŠTE (1), ITALIJA (2), NACIONALIZACIJA (3)

Pregleda: 1805