Mario Nakić
31.8.2018.
Mario Nakić
Amerikanci ne mogu imenovati nijedan objektivni medij kojem vjeruju
Pročitano 1560 puta. Ocijenjeno 25 puta. Ukupna ocjena: 5
Amerikanci ne mogu imenovati nijedan objektivni medij kojem vjeruju
Među odraslim Amerikancima je povjerenje u medije ove godine na povijesno najnižoj razini, otkrilo je veliko istraživanje Knighta i Gallupa u koje je uključeno 19.000 odraslih osoba iz svih dijelova SAD-a. Velika većina Amerikanaca (84%) vjeruje da mediji igraju značajnu ulogu za američku demokraciju, ali većina smatra da oni taj zadatak više ne ispunjavaju zadovoljavajuće.

Samo 44 posto ispitanika moglo je navesti barem jedan objektivni izvor informacija kojem vjeruju. Pritom su republikanci u većini slučajeva naveli Fox News dok su demokrati naveli različite medije.

43 posto Amerikanaca imaju negativno mišljenje o američkim medijima općenito, 33% ih ima pozitivno mišljenje dok je 23 posto ostalo neutralno. Među medijima kojima se vjeruje uglavnom su televizijske kuće, zatim slijede tiskani mediji, a potom internetski portali.

Čak dvije trećine Amerikanaca (66%) vjeruje da većina medija ne radi dobar posao u odvajanju činjenica od mišljenja dok ih je 1984. godine 42 posto imalo to mišljenje, što znači da se tijekom zadnjih 30 godina mišljenje Amerikanaca o medijima znatno srozalo. Na skali od 0 do 100, prosječna ocjena medija je 37.

Većina ispitanika tvrdi da traži informacije iz različitih izvora, i liberalnih i konzervativnih, kako bi imali što potpuniju sliku, ali jedna četvrtina priznaje kako prati samo jednu stranu. Na društvenim mrežama, pak, priznaju da uglavnom dijele vijesti sa svojim istomišljenicima, i to one kod kojih postoji veća vjerojatnost da će se prijatelji složiti s njima.

Također, većina smatra da je pojava "lažnih vijesti" postala veliki problem, ali manje od pola Amerikanaca podržava ideju da država regulira "lažne vijesti" posebnim zakonom.

Američki mediji su za ovako lošu percepciju medija u javnosti okrivili predsjednika Donalda Trumpa koji već godinama vodi snažnu kampanju na Twitteru protiv najuglednijih američkih medijskih kuća. Trump je poznat po napadima na CNN, NYT, MSNBC, Washington Post i mnoge druge, on je popularizirao pojam "fake news" koristeći ga za svako izvještavanje koje nije njemu po volji.

Istina, Trump sigurno ima važnu ulogu u tome, on je kao predsjednik SAD-a iznimno utjecajna osoba, ali dobar dio odgovornosti leži i na samim medijima koji su dopustili da njihovo protivljenje Trumpu i njegovim politikama dovede do pristranog izvještavanja koje obiluje elementima očitog pretjerivanja. U svome "trudu" da ga prikažu što gorim, mediji su u zadnje dvije godine napravili masu početničkih grešaka pa su Trumpa već mnogo puta sami učinili pobjednikom.

Kad je najavio da će Amerika ostvariti gospodarski rast od 4 posto, rekli su "nema šanse". Amerika je ostvarila u drugom kvartalu 2018. rast od 4,1 posto pa su se onda na sve moguće načine trudili objasniti kako bi se taj rast svejedno dogodio i bez Trumpa. OK, to je vjerojatno točno, ali zašto su onda govorili da nema šanse da se to dogodi?

Kad je smanjio poreze, trudili su se prikazati kako će taj porezni rez značiti isključivo dobrobit za najbogatije. Nakon toga je nezaposlenost pala na povijesno najnižu razini, a pogotovo nezaposlenost tradicionalno ranjivijih skupina (mladi crnci i Latinoamerikanci). To je pomalo teško ne povezati sa smanjenjem korporativnog poreza jer korporacijama ostaje više sredstava za ulaganje, što dovodi do otvaranja novih radnih mjesta.

Mediji su maltene svakog tjedna puni najava o "impeachmentu" predsjednika, ali to nikako da se dogodi. Oni su se već toliko puta obrukali u svome pristranom izvještavanju, da su zapravo najvećim dijelom sami krivi za srozavanje vlastitog ugleda. To shvaćaju čak i tinejdžeri, koji, prema pisanju Atlantica, sve više prate dnevne vijesti, ali ne vjeruju novinarima. Nekoliko sugovornika u dobi od 16 do 20 godina, ispričalo im je kako ne vjeruju novinarima "jer novinari kad izvještavaju ne mogu skriti vlastitu pristranost".

Vrlo slična situacija može se primijetiti u Hrvatskoj, ali nažalost još nitko nije proveo ozbiljno i nepristrano ispitivanje javnog mnijenja o povjerenju medijima kod nas. Bilo bi zanimljivo vidjeti te rezultate. Ima li neki medij u Hrvatskoj kojem stvarno vjerujete? Odgovorite u komentarima na našoj Facebook stranici.

 
Sviđa ti se članak? Počasti autora kavom!
VIŠE IZ RUBRIKE:
ZANIMLJIVOSTI
O AUTORU
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
NEWSLETTER

Upišite svoju e-mail adresu i primajte naše obavijesti (ne spamamo!).


BIG LAJK!
MARKO VUČETIĆ, saborski zastupnik
Agrokor se spašavao da bi se sačuvalo nekoliko desetaka tisuća radnih mjesta. Sad se, nekom drugom logikom, najnovijim zakonskim prijedlozima može mirno, bez suvišnih osjećaja, uništiti nekoliko desetaka tisuća radnih mjesta u malom i srednjem poduzetništvu.

Izvor: Facebook
NAŠISTI
PRATITE LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:



IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA