Vezani članci:
Mediji su iz političkih razloga pokušali zataškati motiv masovnog ubojstva u školi u Nashvilleu
Medijske manipulacije o rezoluciji UN-a i glasanju Hrvatske 'protiv primirja u Gazi'
Bombardiranje bolnice u Gazi - primjer medijskih manipulacija i propagande
Orwell o intelektualcima i novinarima, kao da je danas: 'Oni koji bi trebali čuvati slobodu, najviše je preziru'
Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma
Po svim pravilima novinarske struke trebao sam već najmanje triput umrijeti
Mediji sustavno rade na radikalizaciji hrvatske javnosti, trebaju snositi svoj dio odgovornosti
Ne, novinari nisu žrtve. Evo zašto su se okomili baš na Lovrena
Korona je postala smaračina, ali treba nastaviti podsjećati na šarlatane u znanosti i medijima
Hrvatska vlada ulaže dodatnih 45 milijuna kuna u snažnije dezinformiranje građana
Prijetvorna briga za građanske slobode u Rusiji otkriva dvostruke kriterije u medijima
Za novinare, ovo su ugledni liječnici. Biste li pristali da vas oni liječe?
Covid potvrde u Hrvatskoj doživjele fijasko
Oni koji koriste tuđu tragediju za promidžbu svojih uvjerenja su dno dna. Molim vas, ne radite to!
Kako su antivakseri postali toliko bitni? Svaka šuša im nešto ʼvažno poručujeʼ
Kako su mediji veličali šarlatana regenerativne medicine
Novinarstvo je spalo na najnižu granu, a novinari glume žrtve. Zašto?
Je li Milanović prevario svoje birače?
Većina prosvjednika samo želi da ih se pusti na miru
Četiri medijske obmane o prosvjedima protiv covid potvrda
Opsesivna kontrola i manipulacija informacijama - najopasnija pandemija
Capak: Od 6.932 novozaraženih, cijepljeni čine 75%; sljedeći dan demantirao sam sebe
Protiv klimatskih promjena borit će se strahom i mjerama
Traženje žrtvenih jaraca mora prestati
Novinari se hvale da većina podupire uvođenje njihovih potvrda. Gdje su ti ljudi?
Ono što novinari traže od Vlade nije diskriminacija nego iznuda
Žene, djeca i mladi - najčešće žrtve medijskog zastrašivanja u doba korone
Pandemijsko društvo apsurda: Važni su simboli, a ne stvarnost
Zašto novinari imaju fetiš na djecu?
Dva tjedna nakon medijske kataklizme, led na Grenlandu se opet povećava
Novo na Liberalu:
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica Ljubičić
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?
Regulacije nisu suprotnost slobodnom tržištu nego njegov sastavni dio
Član predsjedništva Fokusa uhljebio u državnu agenciju 10 stranačkih kolega u 4 mjeseca
Odjeci Februarske revolucije: Lijeva oporba treba zajednički izaći na izbore
Možemo nije suprotnost HDZ-u nego konkurencija
Potpuni debakl medija i crvene revolucije: Sad se vidi koliki im je doseg
Huškanje na imigrante kao politička strategija za prikupljanje glasova
Einstein o slobodi govora, birokraciji i individualizmu
Centar: Vlada od Vujnovca stvara prvog hrvatskog oligarha
Rezultati izbora u Nizozemskoj trebali bi u Europi biti shvaćeni kao grubo buđenje
Novi predsjednik Argentine obećao rezanje potrošnje, ukidanje ministarstva obrazovanja i državne banke
Iranofilija u BiH sve izraženija, mediji se to više i ne trude prikriti
Mediji su iz političkih razloga pokušali zataškati motiv masovnog ubojstva u školi u Nashvilleu
Što kažu obični Palestinci iz Gaze: 'Hamas je kriv za ratove, a mi plaćamo cijenu'
Medijske manipulacije o rezoluciji UN-a i glasanju Hrvatske 'protiv primirja u Gazi'
Tko su zapadni palestinofili? Možemo ih svrstati u tri skupine, ovo su njihove karakteristike
Izrael sada treba stati na loptu i odustati od kopnene ofenzive, ali to neće učiniti zbog jednog čovjeka
Kako je došlo do simpatija dijela zapadne ljevice prema islamističkim teroristima?
Bombardiranje bolnice u Gazi - primjer medijskih manipulacija i propagande
Europska unija mora hitno mijenjati imigrantsku politiku
Orwell o intelektualcima i novinarima, kao da je danas: 'Oni koji bi trebali čuvati slobodu, najviše je preziru'
Kako je feminizam spao na ovo?
Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma
John Stuart Mill je 1869. predlagao 'slobodno tržište' među spolovima
Ima li većih socijalista nego na hrvatskoj desnici?
Zabrana rada nedjeljom: Svi postavljaju kriva pitanja
Strah od slobode govora

Amerikanci ne mogu imenovati nijedan objektivni medij kojem vjeruju


Piše: Mario Nakić
31.8.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Amerikanci ne mogu imenovati nijedan objektivni medij kojem vjeruju


Piše: Mario Nakić
31.8.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Među odraslim Amerikancima je povjerenje u medije ove godine na povijesno najnižoj razini, otkrilo je veliko istraživanje Knighta i Gallupa u koje je uključeno 19.000 odraslih osoba iz svih dijelova SAD-a. Velika većina Amerikanaca (84%) vjeruje da mediji igraju značajnu ulogu za američku demokraciju, ali većina smatra da oni taj zadatak više ne ispunjavaju zadovoljavajuće.

Samo 44 posto ispitanika moglo je navesti barem jedan objektivni izvor informacija kojem vjeruju. Pritom su republikanci u većini slučajeva naveli Fox News dok su demokrati naveli različite medije.

43 posto Amerikanaca imaju negativno mišljenje o američkim medijima općenito, 33% ih ima pozitivno mišljenje dok je 23 posto ostalo neutralno. Među medijima kojima se vjeruje uglavnom su televizijske kuće, zatim slijede tiskani mediji, a potom internetski portali.

Čak dvije trećine Amerikanaca (66%) vjeruje da većina medija ne radi dobar posao u odvajanju činjenica od mišljenja dok ih je 1984. godine 42 posto imalo to mišljenje, što znači da se tijekom zadnjih 30 godina mišljenje Amerikanaca o medijima znatno srozalo. Na skali od 0 do 100, prosječna ocjena medija je 37.

Većina ispitanika tvrdi da traži informacije iz različitih izvora, i liberalnih i konzervativnih, kako bi imali što potpuniju sliku, ali jedna četvrtina priznaje kako prati samo jednu stranu. Na društvenim mrežama, pak, priznaju da uglavnom dijele vijesti sa svojim istomišljenicima, i to one kod kojih postoji veća vjerojatnost da će se prijatelji složiti s njima.

Također, većina smatra da je pojava "lažnih vijesti" postala veliki problem, ali manje od pola Amerikanaca podržava ideju da država regulira "lažne vijesti" posebnim zakonom.

Američki mediji su za ovako lošu percepciju medija u javnosti okrivili predsjednika Donalda Trumpa koji već godinama vodi snažnu kampanju na Twitteru protiv najuglednijih američkih medijskih kuća. Trump je poznat po napadima na CNN, NYT, MSNBC, Washington Post i mnoge druge, on je popularizirao pojam "fake news" koristeći ga za svako izvještavanje koje nije njemu po volji.

Istina, Trump sigurno ima važnu ulogu u tome, on je kao predsjednik SAD-a iznimno utjecajna osoba, ali dobar dio odgovornosti leži i na samim medijima koji su dopustili da njihovo protivljenje Trumpu i njegovim politikama dovede do pristranog izvještavanja koje obiluje elementima očitog pretjerivanja. U svome "trudu" da ga prikažu što gorim, mediji su u zadnje dvije godine napravili masu početničkih grešaka pa su Trumpa već mnogo puta sami učinili pobjednikom.

Kad je najavio da će Amerika ostvariti gospodarski rast od 4 posto, rekli su "nema šanse". Amerika je ostvarila u drugom kvartalu 2018. rast od 4,1 posto pa su se onda na sve moguće načine trudili objasniti kako bi se taj rast svejedno dogodio i bez Trumpa. OK, to je vjerojatno točno, ali zašto su onda govorili da nema šanse da se to dogodi?

Kad je smanjio poreze, trudili su se prikazati kako će taj porezni rez značiti isključivo dobrobit za najbogatije. Nakon toga je nezaposlenost pala na povijesno najnižu razini, a pogotovo nezaposlenost tradicionalno ranjivijih skupina (mladi crnci i Latinoamerikanci). To je pomalo teško ne povezati sa smanjenjem korporativnog poreza jer korporacijama ostaje više sredstava za ulaganje, što dovodi do otvaranja novih radnih mjesta.

Mediji su maltene svakog tjedna puni najava o "impeachmentu" predsjednika, ali to nikako da se dogodi. Oni su se već toliko puta obrukali u svome pristranom izvještavanju, da su zapravo najvećim dijelom sami krivi za srozavanje vlastitog ugleda. To shvaćaju čak i tinejdžeri, koji, prema pisanju Atlantica, sve više prate dnevne vijesti, ali ne vjeruju novinarima. Nekoliko sugovornika u dobi od 16 do 20 godina, ispričalo im je kako ne vjeruju novinarima "jer novinari kad izvještavaju ne mogu skriti vlastitu pristranost".

Vrlo slična situacija može se primijetiti u Hrvatskoj, ali nažalost još nitko nije proveo ozbiljno i nepristrano ispitivanje javnog mnijenja o povjerenju medijima kod nas. Bilo bi zanimljivo vidjeti te rezultate. Ima li neki medij u Hrvatskoj kojem stvarno vjerujete? Odgovorite u komentarima na našoj Facebook stranici.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.