"Možda vas nije previše diralo kad su obožavatelji Oasisa shvatili da će karte za koncert omiljene grupe umjesto 150 platiti 350 funti", poslovično dramatičnim tonom, skroz ozbiljno, započinje
monolog Mojmire Pastorčić, novinarke i urednice RTL direkta. "Ali sigurno će vas dirati kad vam kažem da ćemo uskoro tako, ovisno o potražnji, plaćati i kruh. Dinamično kreiranje cijena zove se nova izmišljotina koja nam otkriva sve čari kapitalizma. Ako pada kiša ili je gužva u prometu, raste cijena taksija. Ako je puno skijaša u Austriji, ski pass i smještaj su skuplji. Ako vlada pomama za neki koncert, karta košta više. I da, kako je saznala naša Darinka Trgo, ujutro kad svi kupuju kruh, bit će skuplji, poslijepodne jeftiniji."
Prvo da kažem da me oduševi svaki put kad novinari otkriju nešto novo i onda ovako dramatično predstavljaju to javnosti kao da su otkrili toplu vodu. Drugo, zabavno je gledati kako novinarka to predstavlja kao nešto strašno, još jednu (ironično) "čar kapitalizma", nešto što nam, eto, taj grozni kapitalizam nameće.
Ta "nova izmišljotina" inače se zove zakon ponude i potražnje i postoji otkad je svijeta i vijeka, doslovno otkad postoji trgovinska razmjena među ljudima. Doduše, ta ekonomska pojava, koja, dakle, postoji oduvijek, definirana je i otkrivena kao takva 1870. godine kada je škotski električar i ekonomist Fleeming Jenkin prvi nacrtao krivulje ponude i potražnje te točku dodirivanja odnosno ekvilibrij.