Vezani članci:
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Djelatnici ZG Čistoće se trebaju pozvati na priziv savjesti
Izvana zeleni, iznutra neoliberali
Neke Tomaševićeve odluke, zbog kojih ga mnogi kritiziraju, zapravo nisu loše
Pred Tomaševićem je jedan veliki problem. Hoće li ga moći riješiti?
Većina novinara je naprosto zaljubljena u novog zagrebačkog gradonačelnika. Evo zašto je to opasno...
Nitko nije pomogao Tomaševiću više nego Škoro
Desnica u Zagrebu realno nema što tražiti. Tko će onda zaustaviti ovakav nalet ljevice?
Davor Nađi bi mogao biti najveće iznenađenje ovih izbora
Nađi o Tomaševiću: ʼTakvo financijsko upravljanje pretvorilo bi Zagreb u Venezueluʼ
Možemo: ʼMi ne stojimo iza inicijativa koje podržavamoʼ
U Tomaševićevoj državi njegovi neistomišljenici ne bi imali pravo glasa
Četiri sitnice o štednji i ʼ1% ultrabogatihʼ koje Tomašević nije uzeo u obzir
Nije im dosta: RTL i Pravo na grad traže od HDZ-a i HNS-a da nas pljačkaju još više
Zelena ljevica ima previše povjerenja u HDZ i Bandića. Svi njihovi prijedlozi već su isprobani i propali
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Bastiat: Koja je svrha trgovaca?
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Novo na Liberalu:
Tomašević opet laže: Niže porezne stope neće smanjiti prihode gradskom proračunu
Zašto je uvreda u Hrvatskoj kazneno djelo?
Europski lideri bjesne jer ih Trump nije pozvao na pregovore s Putinom. Što su radili dosad?
Besplatni račun u banci - nova Vladina podvala koja neće pomoći građanima
Reakcije europskih elita na Vanceov govor dokazuju njegovu poantu: EU se urušava iznutra
Argentinska državna aviokompanija prvi put u plusu od 2008, Milei najavljuje privatizaciju
Kakvi su učinci tehnološke revolucije na tržište rada? Evo što kažu prva istraživanja
Sredovječna novinarka, opčinjena velikim mudima, jako je ljuta na Muska. Zašto?
Koronaši si podižu spomenik
JD Vance posramio EU birokrate zbog pretjeranih regulacija: 'Oslobodite se straha, prihvatite rizik'
Tržište piva jučer i danas - povijest sukoba slobode i protekcionizma
Von der Leyen najavila novu megapljačku građana Europske unije
Milei pogrešno tvrdi da je teorija tržišnih neuspjeha lažna i kontradiktorna
Zabranitelji protiv zabranitelja: U priči o Thompsonu, Pusiću i Remi nema poštenih
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Europska komisija odlučila stati na kraj povoljnijoj kupovini preko interneta
PDV, cijene, novinari i njihovi stručnjaci
Trumpove prijetnje ipak imaju smisla: EU razmatra smanjenje carina na uvoz automobila iz SAD-a
Da su oni na vlasti, inflacija bi bila ne 5 nego 50 posto
Muskov DOGE već uštedio Amerikancima oko 1 milijardu dolara dnevno
Johan Norberg: 'Trump je nepredvidiv. Uvjereni protekcionist, ali još uvjereniji pregovarač'
Demokršćanski kandidat za njemačkog kancelara popljuvao Plenkovića i njegovu politiku
Trumpov sjevernoamerički rat carinama nije postigao ništa
Izbjeglice iz Venezuele u strahu od deportacije iz SAD-a: 'Rekli su da neće dirati legalne imigrante'
Inflacija u Hrvatskoj će ubrzavati jer javnost tako želi. Vlada radi točno ono što građani od nje traže
LGBT zajednica prosvjeduje zbog Mileijevog govora u Davosu. Evo što im je odgovorio
Liga protiv kukuruznog zakona - jedna od najambicioznijih političkih kampanja u svjetskoj povijesti
Kako bi EU trebala odgovoriti na Trumpove carine?
Lijeve ideologije su u pravilu osuđene na propast
Ekonomska politika protekcionizma: 4 najčešća mita

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja


Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
28.1.2025.

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja


Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
28.1.2025.

"Kao prvo, ono što je neprihvatljivo i mislim da ministarstvo treba razmotriti još jednom liberalizaciju taksi tržišta koju su napravili. Imamo situaciju da taksi vožnje po Gradu Zagrebu mogu koštati i po 100 eura", požalio se zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Tomaševića jako žulja ta "liberalizacija" jer, po vlastitom habitusu, kao poklonik neomarksističke "degrowth" ideologije, mora mrziti sve što ima veze s osobnom slobodom. Njemu je neprihvatljivo da ljudi mogu dobrovoljno razmjenjivati usluge ili obavljati robnonovčane transakcije, a mimo državnog određivanja cijene.

Država d'uradi nešto!

No, pustimo sad njegove ideološke preferencije i razloge zbog kojih mu smeta sloboda. Ispitajte na trenutak njegove navodne razloge (zapravo izgovore) i argumente zbog kojih traži od HDZ-a da kontrolira taksi vožnju.

Tomašević, dakle, tvrdi da ima taksista koji će "nabiti cijenu" i tako "prevariti" nekog "starijeg građanina ili turista".

Za to postoji puno lakše, bezbolnije i jeftinije rješenje od državnog intervencionizma - korištenje inteligencije i osobna odgovornost.

Korisnici Ubera, Bolta i drugih aplikacija za prijevoz građana mogu unaprijed vidjeti predviđenu cijenu za svaku pojedinu vožnju prije pozivanja taksija, baš zato da ne budu prevareni. Pa ako vam je cijena previsoka, odbijete vožnju i tražite drugog vozača.

Oni koji, pak, ne koriste taksi aplikacije mogu jednostavno pitati taksista prije kretanja: "Gospodine (ili gospođo), a koliko će me ta relacija koštati?". Nije teško! Taksist vam je dužan odgovoriti. Ako kaže "100 eura", jednostavno kažete: "Hvala, uzet ću neki drugi taksi" i potražite povoljnijeg. Hvala Bogu, barem taksija, i to pogotovo u Zagrebu, ima dovoljno upravo zahvaljujući liberalizaciji koja Tomaševiću toliko smeta.

Liberalizacija taksi usluga učinila je korištenje taksija dostupnim prosječnom građaninu, čak i onima s primanjima znatno nižim od hrvatskog prosjeka. Netko će se žaliti na kvalitetu pojedinog taksija, što se svakako može dogoditi, ali i za to postoji tržišno rješenje - idući put tražite drugoga.

Ako netko ne zna pitati za cijenu prije kupovine proizvoda ili usluge, to znači da mu/joj je svejedno koliko će ona koštati pa sve ove navodno zabrinute jadikovke profesionalnih signalizatora vrlina s rukama u vašem džepu jednostavno nemaju smisla.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.