Vezani članci:
Tomašević dramatizira bez razloga: Njegov GUP ne prolazi jer ignorira vlasnička prava
Hrvatsko dizajnersko društvo se ozbiljno blamira oštrim priopćenjem protiv građana
Grad Zagreb i Vlada se prepucavaju oko toga tko je zaslužan za obnovu koja traje već 5 godina i još nije gotova
Čelnik zagrebačkog SDP-a ocijenio Tomaševića dvojkom pa ga podržao na izborima
Tomašević opet laže: Niže porezne stope neće smanjiti prihode gradskom proračunu
Koronaši si podižu spomenik
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Djelatnici ZG Čistoće se trebaju pozvati na priziv savjesti
Izvana zeleni, iznutra neoliberali
Neke Tomaševićeve odluke, zbog kojih ga mnogi kritiziraju, zapravo nisu loše
Pred Tomaševićem je jedan veliki problem. Hoće li ga moći riješiti?
Većina novinara je naprosto zaljubljena u novog zagrebačkog gradonačelnika. Evo zašto je to opasno...
Nitko nije pomogao Tomaševiću više nego Škoro
Desnica u Zagrebu realno nema što tražiti. Tko će onda zaustaviti ovakav nalet ljevice?
Davor Nađi bi mogao biti najveće iznenađenje ovih izbora
Nađi o Tomaševiću: ʼTakvo financijsko upravljanje pretvorilo bi Zagreb u Venezueluʼ
Možemo: ʼMi ne stojimo iza inicijativa koje podržavamoʼ
U Tomaševićevoj državi njegovi neistomišljenici ne bi imali pravo glasa
Četiri sitnice o štednji i ʼ1% ultrabogatihʼ koje Tomašević nije uzeo u obzir
Nije im dosta: RTL i Pravo na grad traže od HDZ-a i HNS-a da nas pljačkaju još više
Zelena ljevica ima previše povjerenja u HDZ i Bandića. Svi njihovi prijedlozi već su isprobani i propali
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Novo na Liberalu:
Mile Kekin - siromašni umjetnik i ekstraprofiter
Licemjerna Sandra Benčić
Aleksandar Vučić i autoritarni obrisi Srbije: Protjerivanje nepodobnih stranaca i gušenje slobode medija
Razlika u plaći između muškaraca i žena kod nas puno niža nego u većini drugih EU zemalja
Top 18 promašenih znanstvenih predikcija Sudnjeg dana iz 1970-ih
Adam Smith je predvidio probleme s kojima će se njegov sustav slobodne trgovine suočiti
Pogledajte fotografiju zbog koje je novinar u Njemačkoj kažnjen uvjetnim zatvorom
Johnny Rotten o povratku u Sex Pistolse: 'Nikada! Oni su klaunski woke cirkus'
Druga strana priče: Ima li Amerika razloga biti ljuta na trgovinske partnere?
Zašto ECB toliko požuruje uvođenje digitalnog eura? Imaju dva razloga...
Europska komisija treba prihvatiti sve Trumpove zahtjeve - ne radi njega, već zbog nas, Europljana
SAD ima s ovom zemljom trgovinski suficit. Trump im je svejedno opalio carine, ne znaju zašto
Što je zajedničko jugonostalgičarima i Trumpovoj sekti? Opsesija industrijom koje više nema
HDZ u panici: Ovaj čovjek bi im mogao uzeti Zadar, jednu od njihovih najtvrđih utvrda
Što rade Plenkovićevi fact checkeri koje plaćamo za 'točno informiranje'? Upravo ono što ste pretpostavili
Rand Paul podsjeća kolege: 'Carine su u povijesti uvijek bile pogubne za Republikansku stranku'
Švedska i Švicarska - dva različita pristupa univerzalnom pravu na zdravstvenu skrb
Za trgovinski rat je potrebno (bar) dvoje
Austrijska škola: Što je subjektivna vrijednost?
Johan Norberg: 'Trump nema nikakve veze s liberalizmom'
Ni HINA im ne može pomoći: Popularnost Demokrata u SAD-u pala rekordno nisko
Trumpova administracija 'greškom' deportirala nevinog čovjeka u zloglasni zatvor u Salvadoru
Varoufakis o presudi Le Pen: 'Liberalni establišment kao da želi ojačati neofašizam u Europi'
Ovo je najbrže rastuće gospodarstvo u Europi: Koja je tajna poljskog uspjeha?
Što kada feministica počini femicid?
70% Amerikanaca i 85% Grenlanđana protiv američkog preuzimanja Grenlanda
Tko će zaštititi ovog dečka od novinara?
Svijet postaje talac Trumpove taštine
Tomašević dramatizira bez razloga: Njegov GUP ne prolazi jer ignorira vlasnička prava
Europska komisija priprema ustupke za Trumpa: Smanjenje carina, ublažavanje regulacija i poreza

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja


Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
28.1.2025.

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja

Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja


Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
28.1.2025.

"Kao prvo, ono što je neprihvatljivo i mislim da ministarstvo treba razmotriti još jednom liberalizaciju taksi tržišta koju su napravili. Imamo situaciju da taksi vožnje po Gradu Zagrebu mogu koštati i po 100 eura", požalio se zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Tomaševića jako žulja ta "liberalizacija" jer, po vlastitom habitusu, kao poklonik neomarksističke "degrowth" ideologije, mora mrziti sve što ima veze s osobnom slobodom. Njemu je neprihvatljivo da ljudi mogu dobrovoljno razmjenjivati usluge ili obavljati robnonovčane transakcije, a mimo državnog određivanja cijene.

Država d'uradi nešto!

No, pustimo sad njegove ideološke preferencije i razloge zbog kojih mu smeta sloboda. Ispitajte na trenutak njegove navodne razloge (zapravo izgovore) i argumente zbog kojih traži od HDZ-a da kontrolira taksi vožnju.

Tomašević, dakle, tvrdi da ima taksista koji će "nabiti cijenu" i tako "prevariti" nekog "starijeg građanina ili turista".

Za to postoji puno lakše, bezbolnije i jeftinije rješenje od državnog intervencionizma - korištenje inteligencije i osobna odgovornost.

Korisnici Ubera, Bolta i drugih aplikacija za prijevoz građana mogu unaprijed vidjeti predviđenu cijenu za svaku pojedinu vožnju prije pozivanja taksija, baš zato da ne budu prevareni. Pa ako vam je cijena previsoka, odbijete vožnju i tražite drugog vozača.

Oni koji, pak, ne koriste taksi aplikacije mogu jednostavno pitati taksista prije kretanja: "Gospodine (ili gospođo), a koliko će me ta relacija koštati?". Nije teško! Taksist vam je dužan odgovoriti. Ako kaže "100 eura", jednostavno kažete: "Hvala, uzet ću neki drugi taksi" i potražite povoljnijeg. Hvala Bogu, barem taksija, i to pogotovo u Zagrebu, ima dovoljno upravo zahvaljujući liberalizaciji koja Tomaševiću toliko smeta.

Liberalizacija taksi usluga učinila je korištenje taksija dostupnim prosječnom građaninu, čak i onima s primanjima znatno nižim od hrvatskog prosjeka. Netko će se žaliti na kvalitetu pojedinog taksija, što se svakako može dogoditi, ali i za to postoji tržišno rješenje - idući put tražite drugoga.

Ako netko ne zna pitati za cijenu prije kupovine proizvoda ili usluge, to znači da mu/joj je svejedno koliko će ona koštati pa sve ove navodno zabrinute jadikovke profesionalnih signalizatora vrlina s rukama u vašem džepu jednostavno nemaju smisla.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: