Vezani članci:
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Drastičan pad odaziva obaveznom cijepljenju djece u nekim županijama
Djeca su najveće žrtve pandemijskog marketinga i političkog ulizivanja koronašima
Hrebak cvili: ʼProsvjednici mi uznemiruju djecuʼ. Otac bolesnog djeteta ga fino poklopio
Zašto novinari imaju fetiš na djecu?
Maskeri su hrabri samo kad se treba iživljavati nad djecom. Pred odraslima doslovno padaju u nesvijest
Tragične posljedice koronaštva: Dječji rad u porastu prvi put u zadnjih 20 godina
Njemački list Bild traži od djece oprost ʼjer vlada nećeʼ
Djeca su najveće žrtve medijskog orgijanja nad covidom i Vladinog kukavičluka
Nakon članka na Liberalu sinjska škola uklonila preporuku o ʼboljoj i superiornijojʼ djeci s maskama
Škola u Sinju roditeljima: ʼObjasnite djeci da su djeca s maskom bolja od djece bez maskeʼ
Zašto političari i novinari uporno odbijaju maske?
4 razloga zašto škola u Hrvatskoj neće potrajati
UN: Ekonomska kriza će baciti desetke milijuna djece u ekstremno siromaštvo, a ubiti više stotina tisuća
Stalo vam je do dobrobiti djece i obitelji? Onda postoji mnogo toga što možete učiniti...
Ugledni mediji i borci za socijalnu pravednost na društvenim mrežama u misiji da vam unište život
Djetetu treba dopustiti da samostalno propitkuje
Ne diraj mi dijete!
Što učiniti kada saznate da je vaše dijete ʼdrukčijeʼ?
Prestanite koristiti djecu u političke svrhe!
Jesu li djeca dužna brinuti za svoje roditelje kad uđu u starost?
Jugoslavenski ratovi - zločin odraslih prema djeci
Mama, a kakvo je ovo mjesto? (true story)
Kako je kapitalizam redefinirao djetinjstvo i kreirao moderno majčinstvo
Top 4 razloga zašto su djeca u Nizozemskoj najsretnija
Gimnazijalac u Češkoj osporio odluke kriznog stožera i natjerao svoje profesore nazad u učionice
Nordijsko istraživanje: Otvorena škola bez maski ne utječe na širenje virusa
Mjere u školama: Nema razumnog ni znanstvenog opravdanja za maltretiranje djece i nastavnika
13 najpoznatijih self-made superbogataša koji nikada nisu diplomirali
Nova školska godina, stari problemi
Novo na Liberalu:
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump

Ne pritišćite djecu za prosjek - snaći će se ona i bez toga


Piše: Željka Babić
2.9.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ne pritišćite djecu za prosjek - snaći će se ona i bez toga


Piše: Željka Babić
2.9.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Kao mama djeteta u višim razredima osnovne škole suočena sam s bizarnim konceptom „stiskanja“ djece, posebno ako pokazuju znakove inteligencije, u prosjek 5.0 jer inače neće moći upisati srednju. Meni to zvuči toliko sumanuto da mislim da su u školi od mene odustali kao od kandidatkinje za stiskanje djece. Znate ono kad vam netko nešto priča, a vi se toliko puta začudite i pitate: "Oprostite, kako to mislite?" – s istinskom zbunjenošću, da druga strane odustane. Nema smisla razgovarati s nekim tko apsolutno ne razumije o čemu pričate.

Možda bih ja „stisnula“ da mi je cijela priča makar malo dohvatljiva. Ali nije. Doista nije. Tim više ne mogu vjerovati koliko je ljudi zahvaćeno ovim suludim konceptom.

Ovo sam ljeto par puta čula o razočarenju roditelja u petaše jer su popustili te imaju čak dvije četvorke (loši, loši petaši!), ponovno sam slušala o drami upisa u pristojnu srednju koja je moguća samo onima koje se „stisne“ u taj 5.0, a posebno je bizarna šutnja kad se u većem društvu obitelji priupita za uspjeh mog sina – a ja kažem, zadovoljna sam, prošao je s 4,5. Ne znaju ljudi što da kažu od nelagode.

Tišina, zbunjenost. Kao da sam rekla da mi je dijete napustilo školu i pod mojim blagoslovom postalo dio nekog bizarnog kulta. Ili kao da pljačka pekarnice, a ja skupljam novac. Doista sam zgrožena numerloškom sujevjernošću kojom se gleda na dječje ocjene.

Za što odgajamo djecu, zapravo? Što ih učimo stiskanjem?

Naivna kakva jesam, vjerujem da djetetu treba dopustiti da isproba svoje strategije učenja, da pogriješi, da se sam suoči s posljedicama svojih odluka, i po meni je jako uspješan – zreliji je nego je bio, uči bolje nego što je učio, a neke loše ocjene je zaslužio ili pretjerano sigurnošću u sebe (to je lako) ili izbjegavanjem i odugovlačenjem.

Sve je to zakon uzroka i posljedice, činjenica života i bitno mi je da se djeci obije o glavu u zaštićenom periodu, u igraonici zvanoj djetinjstvo i da ga nauče prije negoli pohrle grlom u kredite, nepromišljene poslove i odnose, prije nego prihvate životne izbore čije posljedice ne žele. Nisi učio, dobio si lošu ocjenu, e, sad Miki, moraš opet učiti i vući nevolju za sobom – to je ono što djecu učimo.

Rimljani su samo sirovina za takve životne lekcije, zar ne?

Što dijete točno dobiva time da uči, „stisnut“, pod roditeljevom paskom, ne razvijajući svoju neovisnost, intrinzičnu motivaciju, ne preuzimajući odgovornost za svoj uspjeh ili neuspjeh i promatrajući se u zatvorenu sustavu 5 vs.ne-5? Ništa. Ali, sustav dobiva poslušnu ekipicu kojoj možeš uzeti mirovinu, a oni će reći – ajoooj, i nastaviti raditi ono što su im rekli da moraju.

Napor da se uniformira klince, da ih se golom silom utrpa u određeno ponašanje – ma kako ono bilo loše za njih – za mene je mogući izvor ovako pasivnog naroda koji trpi što god mu netko kaže da mora.

Dio naših četvorki je plod mog učenja djece da postave svoje granice i ne boje se posljedica – u nekoliko navrata djeca su bila pod ogromnim pritiskom hrpe ispita, zadaća, projekata koje su morali napraviti i lektire, sve nakramano u par dana, bez koordinacije škole. Bitno mi je odgojiti djecu koja su hrabra i koja prihvaćaju odgovornost za sebe, i onda kad ih košta. Učila sam da ne moraju učiniti sve što im se kaže. Ne kada to prelazi granicu zdravog razuma.

Ocjene kao supstitut smisla

Odakle je iznikla ova nasilna ideja o „stiskanju“ djecu – u ocjene? Ne u izvrsnost, ne u govorništvo, ne u inovativnost, nego u ocjene, i to strahom od budućnosti?!

Rekla bih iz raspada same esencije škole kod nas. Iz sveopćeg gubitka povjerenja u njihov pravi smisao. Nekad su škole bile lučonoše prijeko potrebnog, teško dostupnog i oskudnog znanja. Donosile su istinsku, potrebama društva prilagođenu vrijednost.

Danas, škole kakve imamo su mock up obrazovanja kakvo trebamo. I svi to znaju. Djeci se tupe činjenice koje oni vrlo često znaju od treće godine života, pa i sama djeca izgube poštovanje za školu. Ili ih se zasipa zastarjelim kugličnim miševima ili se juri kroz gradivo kao da nema sutra. A djeca nisu za jurenje. Djeca moraju doživjeti, opipati, izmaštati, promisliti. Ponekad mislim da bih radije da mi dijete padne koji razred – nego da pomisli da je normalno „juriti“ kroz bilo što. Pa tako stvarate kandidate za burn-out, ljude s poremećenom pažnjom, površne ljude...smanji gradivo, povećaj dubinu...

U nemoći da se datim programom, metodama i uvjetima nametne istinski interes i postignu pravi rezultati, zadržala se puka forma, koja je poprimila oblike hajke na ocjene, uz „stiskanje“, obiteljsku dramu i upošljavanje roditelja u neku vrstu nekvalificiranih asistenata u učenju u noćnoj smjeni.

Čak i ako ih ne stisneš – snaći će se

Ima mi smisla potaknuti, pa i stisnuti djecu da doista uče. Da izdrže svoje treninge. Da odrade svoje kućne poslove prije nego što idu van ili da zarade svoje WIFI vrijeme, da dovrše što su počela, da se ispričaju ako su sagriješila, ali koncidionirati nezrelu djecu da ganjaju petice, i to prijetnjom „nećeš se upisati u srednju“ u dobi od 12 godina čini mi se u najmanju ruku poremećenim.

I kad me zastrašena susjeda pitala: "A gdje ćeš upisati dijete ako ti nema 5.0?" – odgovorila sam: "A što ja znam. U gimnaziju u Sisak. Što fali? Možda baš imaju fantastične nastavnike, a malo djece. Sjest će na autobus i putovati u Sisak."

Pozdrav gimnaziji u Sisku.

Ako se tendencija rastjerivanja ljudi nastavi, moguće da moje dijete ima individualnu nastavu u gimnaziji u Sisku, što vjerujem da bi moglo biti fantastično, tako da ako samo malo zaviriš izvan kutije, svijet izgleda prilično perspektivno. A osim Siska, tu je i Varaždin, Čakovec, Duga Resa, Švicarska, Irska, Kanada...i cijeli veliki svijet mogućnosti van ovog vrzinog kola i bunila Sluđene Naše. I uostalom Youtube, gdje se, zapravo, naša djeca spremaju za poslove budućnosti.

Mislim da ima kandidata u ovoj zemlji koje treba „stisnuti“ da poboljšaju brojke. Ali, ti kandidati nisu djeca. I nisu u pitanju ocjene, u pitanju je novac poreznih obveznika i javni servisi čijem ocjenjivanju konačno treba dati više pozornosti nego ocjenama naših klinaca. Njih pustite na miru da gledaju edukativne videoklipove na Youtubeu.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autorici

ŽELJKA BABIĆ
Željka Babić je poduzetnica i blogerica iz Zagreba te povremena kolumnistica na portalu Roditelji.hr.
Više od iste autorice
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.