Vezani članci:
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
'Država i mafija idu skupa kao igra i Kinder jaje'
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Novo na Liberalu:
Skoro 200.000 ljudi glasalo je za ovo
Brazilski UFC borac Renato Moicano i šest Misesovih lekcija iz ekonomske politike
Kolosalni poraz ljevice u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj
Privatni sektor je 'zaslužan' za 25% CO2 u atmosferi; najveći zagađivač je država
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Što znači 'pozicija moći'?
Ante Mandarić: Bit ću glas protiv nepravde, bez obzira s koje strane dolazila
Izborni kompas FPZG-a ima ozbiljne nedostatke koji mogu dovesti do vrlo zbunjujućih rezultata
Spolne kvote su silovanje demokracije
Imaju li biskupi u sekularnoj državi pravo komentirati politiku? Da, kao i svatko drugi
Klimatski fundamentalisti u poreznim obveznicima vide svoje kmetove
Je li Javier Milei spasitelj Argentine ili lažnjak i populist?
Grbin priznao da mu se jako sviđaju politike Andreja Plenkovića
Zurovec: Prvo smanjiti državnu potrošnju, a onda osloboditi građane nameta
100 dana Mileijeve vlade: Što je dosad učinio?
Subvencioniranje najma je suluda mjera koja će pomoći samo najmodavcima
Milanović manipulira statistikom o mirovinama i obmanjuje javnost
Plenkovićeva vlada ulupala 199.000 vaših eura u portal koji nikoga ne zanima
Ovaj francuski vizionar iz 19. stoljeća sanjao je današnju Europsku uniju
Rezultati Februarske revolucije: profitirali SDP, Možemo i HDZ, gubitnici Centar i Fokus
Otkud sad oni? Članak Sanje Modrić masovno lajkaju Turci
Zašto Milanović napada ustavne suce koje je sam predložio? Želi ih zastrašiti
Marijana Puljak za saborskom govornicom izvrijeđala hrvatske radnike
Milei ukinuo državnu novinsku agenciju zbog 'širenja propagande'
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?

Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta


Piše: Mario Nakić
27.5.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta


Piše: Mario Nakić
27.5.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Hrvatska je čudna stvar. Tu možeš biti najbolji učenik u školi i osvojiti nagrade rektora kao istaknuti student na fakultetu, ali kada završiš to silno obrazovanje, nađeš se pred ponorom. Kao da su te skoro 20 godina učili voziti kajak na simulatoru u bazenu površine 20 metara četvornih, a onda te stave pred slapove Krke, daju ti kajak i kažu: "Piči!".

Ljudi se, normalno, ne snalaze. Vjerovao si da samo trebaš biti marljiv i da će se trud isplatiti. Ali neće! Tražit ćeš posao od vrata do vrata, pisat ćeš zamolbe, jedva da će ti netko odgovoriti. Roditelji će ti tražiti vezu, kumiti i moliti općinskog načelnika ili gradonačelnika - džabe kad on već ima nekoga koga mu je preporučio predsjednik županijske organizacije njegove partije. Nula bodova, opet ništa.

Rekao bih svakome - odjebite traženje posla i pokrenite nešto svoje, ali neću jer nisam toliko zao. Znam dobro što znači pokretanje posla i samostalan rad, uz normalan rizik tržišta (koji ovdje nije normalan jer tržišta gotovo da nema, sve je javna stvar i politika!) tu je i previše zakonskih caka, ograničenja i kontrola, tako da se mali privatni posao vrlo lako može pretvoriti u najgoru noćnu moru. Ne bih to poželio ni najgorem neprijatelju. Osim toga, nismo svi rođeni s darom za poduzetništvo, ulaganja i riskiranje.

Kako riješiti tu frustrirajuću situaciju? Mnogi su shvatili da je svijet puno širi od njihovog mjesta i države, da ima i normalnih zajednica pa su spakirali stvari i uputili se van. I to može biti rješenje, slažem se, ali najbolje bi ipak bilo ostati i naći način da se pobijedi ovakva nepravda. Treba se boriti, a nekad je borba toliko nepravedna da ne možeš ništa bez pomoći izvana. Ta pomoć stigla je snagom slobodnog tržišta, zove se Uber.

Uber je aplikacija koja omogućuje svakome tko posjeduje vlastiti automobil i vozačku dozvolu, da se zaposli! Da zaradi kruh za sebe i svoju obitelj. Vozači Ubera nisu njegovi radnici nego poslovni partneri, oni su sami svoji šefovi jer svojevoljno odlučuju kad, gdje i koliko će raditi. Nije li to super? A ne treba im nikakav početni kapital osim već spomenutog automobila koji ipak dobar dio građana već ima. Uber je došao kao spas mnogima, upravo onima bez političkog zaleđa, veza ili posebnog dara za poduzetništvo. Uber ne pita čiji si sin, u kojoj si stranci i koliko imaš novca da ga potplatiš. Uber samo želi da što bolje radiš, što više voziš i što više da zaradiš.

Zvuči predobro da bi se dopustilo, zar ne? I tu ulijeće država koja kaže: "A, ne! Vi mislite samo tako raditi i zarađivati? A gdje su vam posebne licence za žnj tečajeve, gdje vam je potvrda da ste prošli žnj pregled? Jeste li platili državi sve potrebne licence?..."

Nije samo naša država koja to radi, budimo iskreni, to se događa diljem svijeta zbog taxi lobija koji su jaki, moćni i upleteni s visokom politikom pa guraju zakone koji bi što više zakomplicirali prijevoz građana. Zamislite, običan put da te netko preveze s točke A do točke B, države su u dogovoru s taksistima od toga napravile cijelu znanost. A sve samo da se zadrže visoke cijene prijevoza, nedokučive za dobar dio građana.

Jer to Uber postiže, spušta cijenu prijevoza, a to ide najviše na ruku krajnjim korisnicima. Koliko je nas bilo prije u situaciji da često koristi taxi usluge? Vjerujem ne puno i ne često, budući da su cijene još donedavno bile uglavnom visoke. Koliko su bile nerealne vidimo otkako je stigao Uber. Taksisti bi se trebali, umjesto lobiranja za strože propise, boriti da se postojeći zakoni olabave i liberaliziraju, tako da i njima bude jeftinije i lakše konkurirati.

Ministarstvo prometa je prvo prijavilo Uber DORH-u, a sad presreću njegove vozače i konfisciraju im vozila. Pričamo o oduzimanju građanskih prava ljudima koji ništa loše nisu napravili osim što žele pošteno zaraditi svoju plaću, ne ovisiti ni o kome. To je, izgleda, u ovoj zemlji ilegalno.

Uber je revolucija, početak trenda dijeljene ekonomije koja će u budućnosti, siguran sam, biti glavna snaga i pokretač prosperiteta. Dijeljena ekonomija omogućava svakom radniku da bude svoj šef, da si sam organizira posao i donosi odluke, a uz daleko manji poslovni rizik nego da je od početka pokretao novi posao na tržištu. Dijeljena ekonomija treba biti strateški bitna za ovu zemlju, budući da i ona uplaćuje poreze u državnu blagajnu, a opet omogućuje samozapošljavanje. Zapamtite ovo kad vam sljedeći put političari budu obećavali radna mjesta. Oni ih ne stvaraju, oni ih uništavaju.



Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.