Vezani članci:
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Novo na Liberalu:
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni


Piše: Mario Nakić
3.7.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni


Piše: Mario Nakić
3.7.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Turizam ne donosi kruh samo hotelima, iznajmljivačima apartmana i ugostiteljima, već i taksistima kojima je sada omogućeno da preko ljeta dolaze iz kontinentalne Hrvatske raditi na obalu.

Turizam u Puli ne donosi kruh samo hotelskim kućama i ugostiteljima, ekstra posla ima i za taksiste koji, u potrazi za zaradom, svakog ljeta u grad stižu i iz Zagreba. Nekad je taksi u Puli zbog visokih cijena većini bio nedostižan, no konkurencija je u velikoj mjeri snizila cijene. To, dakako, odgovara putnicima, ali ne i pulskim taksistima koji su nekad držali skup monopol u gradu, objavio je Glas Istre koji piše o pozitivnim i negativnim posljedicama liberalizacije taksi usluge u Puli.

Taksisti, koji su navikli da u kartelskom stilu određuju cijene i ograničavaju pristup konkurenciji, nisu zadovoljni.

- Svatko radi za sebe, zato mi nemamo posla. Ako netko spusti cijenu, i naša bi trebala biti približna - požalio se jedan taksist koji, eto, smatra da taksisti ne bi trebali raditi "za sebe" nego očito za njega koji i dalje drži najskuplju cijenu. Vožnju od Giardina do Vuredele naplaćuje 70 do 80 kuna ovisno o gužvi u prometu i čekanju na semaforu.

Možda za njega nema posla zato što je preskup. Uber naplaćuje istu vožnju dvostruko jeftinije, a Eko taksi je još jeftiniji. Cammeo se također prilagodio novim uvjetima, a u Pulu je stigao i Bolt sa sličnim cijenama kao Uber.

Konkurencija je na koncu stigla, usprkos protivljenju pulskih taksista koji su lani usred ljeta organizirali prosvjed te blokirali promet u središtu grada. Bilo je tu i fizičkih obračuna. Ako je vjerovati uberovcima, borba se vodila za svaku kunu, što je i razumljivo zna li se da je Pulu i okolicu donedavno pokrivalo 50-ak taksija, a danas ih je šest puta više.

Domaći taksisti još su lani upozorili da Zakon o prijevozu ugrožava domaće obrtnike jer je, kako kažu, legalizirao anarhiju na cesti. Najviše ih muči činjenica da je novim zakonom općinama i gradovima oduzeta mogućnost da reguliraju autotaksi djelatnost na svom području: broj dozvola koje općina ili grad moraju izdati posjedniku licence nije ograničen. To, s druge strane, odgovara potrošačima, koji imaju mogućnost izbora između paprenih i umjerenih cijena, objavio je Glas Istre.

 

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.