Liberal.hr
Liberal.hr
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Piše: Mario Nakić
3.7.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Piše: Mario Nakić
3.7.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Turizam ne donosi kruh samo hotelima, iznajmljivačima apartmana i ugostiteljima, već i taksistima kojima je sada omogućeno da preko ljeta dolaze iz kontinentalne Hrvatske raditi na obalu.

Turizam u Puli ne donosi kruh samo hotelskim kućama i ugostiteljima, ekstra posla ima i za taksiste koji, u potrazi za zaradom, svakog ljeta u grad stižu i iz Zagreba. Nekad je taksi u Puli zbog visokih cijena većini bio nedostižan, no konkurencija je u velikoj mjeri snizila cijene. To, dakako, odgovara putnicima, ali ne i pulskim taksistima koji su nekad držali skup monopol u gradu, objavio je Glas Istre koji piše o pozitivnim i negativnim posljedicama liberalizacije taksi usluge u Puli.

Taksisti, koji su navikli da u kartelskom stilu određuju cijene i ograničavaju pristup konkurenciji, nisu zadovoljni.

- Svatko radi za sebe, zato mi nemamo posla. Ako netko spusti cijenu, i naša bi trebala biti približna - požalio se jedan taksist koji, eto, smatra da taksisti ne bi trebali raditi "za sebe" nego očito za njega koji i dalje drži najskuplju cijenu. Vožnju od Giardina do Vuredele naplaćuje 70 do 80 kuna ovisno o gužvi u prometu i čekanju na semaforu.

Možda za njega nema posla zato što je preskup. Uber naplaćuje istu vožnju dvostruko jeftinije, a Eko taksi je još jeftiniji. Cammeo se također prilagodio novim uvjetima, a u Pulu je stigao i Bolt sa sličnim cijenama kao Uber.

Konkurencija je na koncu stigla, usprkos protivljenju pulskih taksista koji su lani usred ljeta organizirali prosvjed te blokirali promet u središtu grada. Bilo je tu i fizičkih obračuna. Ako je vjerovati uberovcima, borba se vodila za svaku kunu, što je i razumljivo zna li se da je Pulu i okolicu donedavno pokrivalo 50-ak taksija, a danas ih je šest puta više.

Domaći taksisti još su lani upozorili da Zakon o prijevozu ugrožava domaće obrtnike jer je, kako kažu, legalizirao anarhiju na cesti. Najviše ih muči činjenica da je novim zakonom općinama i gradovima oduzeta mogućnost da reguliraju autotaksi djelatnost na svom području: broj dozvola koje općina ili grad moraju izdati posjedniku licence nije ograničen. To, s druge strane, odgovara potrošačima, koji imaju mogućnost izbora između paprenih i umjerenih cijena, objavio je Glas Istre.

 
Podijeli s prijateljima

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
Paypal
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
Barkod za donacije

O autoru

Mario Nakić
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:
Liberal na Facebooku
Liberal na X-u
Liberal na Instagramu
Liberal na Youtubeu
Netcom