Vezani članci:
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
'Država i mafija idu skupa kao igra i Kinder jaje'
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Novo na Liberalu:
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump
Kakva je bila špica sezone: U srpnju i kolovozu 92.000 domaćih turista više nego lani
Država je u ratu s obiteljskim smještajem. Ispaštat će domaći turisti
Kako su Ćimić i Index pokušali kreirati 'aferu' tamo gdje je nema
Prvi seks, laži i porez na nekretnine
Pearl Jam i svrha cijene u tržišnoj ekonomiji
Kako Vladine 'antiinflacijske mjere' ustvari potiču inflaciju
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Potpišite peticiju protiv 'Bit će krvi' zakona o maltretiranju vlasnika stanova
Zašto se Hrvati boje jugoslavenske zastave - pitaju se jugoslavenski novinari
Proslavljenom biologu Facebook obrisao profil jer je napisao da muškarac ne bi trebao boksati sa ženama
Plenkovićev portal u ksenofobnom ispadu napao turiste, pridružio mu se i Index
Pobjednici i gubitnici
Tko je u Hrvatskoj proširio dezinformacije o alžirskoj boksačici? Mojmira Pastorčić
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Bastiat: Novac, banka i kredit

Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije


Piše: Mario Nakić
10.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije

Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije


Piše: Mario Nakić
10.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Uber je ukinuo fiksne cijene da bi postao još pristupačniji korisnicima. Vozača je previše, a oni koji prosvjeduju trebali bi potražiti drugi posao.

"Nas desetak je pokrenulo sve. Ubrzo nakon naše odluke da se isključimo s mreže otvorena je i Facebook grupa u kojoj se okuplja sve više vozača koji se također isključuju. Ljudi samoinicijativno dolaze jer su ogorčeni", kazao je za Večernji list jedan od vozača Ubera koji su odlučili pokrenuti prosvjed protiv te tvrtke.

Nezadovoljni su uvjetima rada i slabom zaradom. Tvrde da Uber uzima "lihvarsku naknadu" od 25 posto (za koju su znali kad su odlučili da će raditi s Uberom) i da je gorivo sve skuplje.

Da bi bio pristupačniji korisnicima, Uber je ukinuo fiksne cijene vožnje pa je ona sad još jeftinija. Nekim Uberovim vozačima se to ne sviđa, tvrde da su cijene "smiješne" te optužuju Uber da "ide na ruku samo korisnicima aplikacije".

Iz ovoga je vidljivo da ti ljudi još uvijek ne shvaćaju kako slobodno tržište funkcionira. Normalno je da Uber ide na ruku korisnicima, želi privući što više korisnika kako bi ostvario veću zaradu. Uber i taksi vožnja postoje radi korisnika, a ne radi taksista. To sam morao objašnjavati starijim taksistima (neki još uvijek nisu prihvatili), a sada istu stvar ne mogu prihvatiti ni neki uberovci.

Liberalizacija taksi usluga omogućila je neograničenu konkurenciju, što je pogodovalo korisnicima, odnosno građanima koji sada češće koriste taksi. Neograničena konkurencija dovela je do prevelikog broja vozača, što je sasvim očekivano. Budući da je ponuda postala prevelika u odnosu na potražnju, vozači zarađuju sve manje. To je znak da ih je previše. Neki od njih će odustati, prijeći na neki drugi posao i tako će se tržište izbalansirati.

Ono što ovi prosvjednici ne razumiju, to je činjenica da ih nitko ne tjera da voze i rade s Uberom. Oni koji prosvjeduju puno bolje bi potrošili svoje vrijeme kad bi potražili neki drugi posao. U vrijeme dok prosvjeduju, cijena Uberove vožnje će se povećati (jer se smanjuje ponuda) pa će neki prosvjednici brzo odustati od prosvjeda.

Ljudi, vi zapravo prosvjedujete protiv zakona ponude i potražnje. Nitko vam ne može pomoći. Ako ne želite to raditi, ako ne vidite svoju korist u tome, to znači da trebate potražiti drugi posao. A posla, kako čujemo, ima. Nikakva tragedija. Korisnici neće ni osjetiti da vas nema jer ponuda će i bez vas biti dobra.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.