Vezani članci:
Država može odmah smanjiti zdravstveni doprinos za 16 posto
Pušači već uplaćuju u proračun trostruko više od troškova njihovog liječenja, ali novac ne završi u zdravstvu
Zaustavimo Kujundžićevo ludilo: Potpišite peticiju protiv novih poreza!
Objašnjeno: Zašto su neki hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego u Hrvatskoj?
Poskupljenjem trošarina na cigarete i alkohol Kujundžić će potaknuti šverc iz BiH
Jedan od njih dvojice ne govori istinu. Pogodite tko...
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Porez na gazirana pića u praksi ne daje željene rezultate
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Apsurd nad apsurdima: Država potiče uzgoj duhana pa nabija na njega ogromne trošarine
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
Europsku uniju ne treba demolirati nego reformirati. Ovo je prijedlog od 6 točaka
Ivan Mažuranić - liberalni reformator koji je modernizirao Hrvatsku
Plenkovićeva vlada nije dugo izdržala kao fiskalno odgovorna; javna potrošnja se povećava 100% više od BDP-a
Ovako su govorili HDZ-ovci: ʼSlijede oštri rezovi i otpuštanja, velika porezna reforma...ʼ I, što je s time?
Ovaj lik je car: Bio je potpredsjednik antireformske vlade, a sada se sjetio da Hrvatska treba reforme
Hrvatskoj treba brži i zdraviji rast, a bez strukturnih reformi on nije moguć
Oni bi se j..., ali da im ne uđe
Štrajk ili uhljebaradija?
Dok smo mi slušali Varufakise, Španjolci su reformirali svoju gospodarsku politiku
Socijaldemokrat je liberalizirao njemačko tržište rada: Vlast je izgubio, ali nije htio odustati
CEA predlaže konkretne mjere za spas zdravstvenog i mirovinskog sustava
CEA predlaže Mariću ambiciozniju poreznu reformu u 8 točaka
Macron najavio novu seriju reformi: ʼOva država troši lude količine love na socijalne programeʼ
Trulež draži od kreativne destrukcije
Pola mandata Vlade: Još uvijek nas uvjeravaju u postojanje Jetija
Marić opet mulja: Njegov prijedlog samo će potaknuti rad na crno i otpuštanje radnika!
Kako je Plenković ustvari priznao da od reforme nema ni ʼrʼ
Hrvati dokazali da mogu biti najbolji - kad se političari ne miješaju
Kod reforme formalnih institucija kobna je greška zaboraviti one neformalne
Novo na Liberalu:
Ni HINA im ne može pomoći: Popularnost Demokrata u SAD-u pala rekordno nisko
Trumpova administracija 'greškom' deportirala nevinog čovjeka u zloglasni zatvor u Salvadoru
Varoufakis o presudi Le Pen: 'Liberalni establišment kao da želi ojačati neofašizam u Europi'
Ovo je najbrže rastuće gospodarstvo u Europi: Koja je tajna poljskog uspjeha?
Što kada feministica počini femicid?
70% Amerikanaca i 85% Grenlanđana protiv američkog preuzimanja Grenlanda
Tko će zaštititi ovog dečka od novinara?
Svijet postaje talac Trumpove taštine
Tomašević dramatizira bez razloga: Njegov GUP ne prolazi jer ignorira vlasnička prava
Europska komisija priprema ustupke za Trumpa: Smanjenje carina, ublažavanje regulacija i poreza
Nakon izbornog debakla njemački liberali raspravljaju o budućnosti FDP-a: Izviru ideološke podjele
Priuštivo stanovanje je ljepši naziv za pljačku
Uspon i pad japanskog gospodarstva u 20. stoljeću
Šef Sindikata Preporod naprasno otkazao suradnju s portalom Srednja.hr zbog kritičkog članka
Bijela kuća priprema subvencije za farmere koje će pogoditi Trumpovi trgovinski ratovi
Hrvatsko dizajnersko društvo se ozbiljno blamira oštrim priopćenjem protiv građana
Pregovori o koalicijskoj vladi u Njemačkoj: SPD traži od Merza da bude više kao Plenković
Ekonomska nejednakost - korijen zla?
Kako je Netflixova sci-fi serija navlažila feministice
Europska komisija se baš okomila na američke tehnološke kompanije: Kazne su vrtoglave
Grad Zagreb i Vlada se prepucavaju oko toga tko je zaslužan za obnovu koja traje već 5 godina i još nije gotova
Bolje spriječiti nego liječiti: Rat
Švicarci na referendumu odbili klimatsku agendu. Umjesto toga, traže da gotovina uđe u ustav
Europsku uniju ne treba demolirati nego reformirati. Ovo je prijedlog od 6 točaka
Bajruši na respiratoru: Argentina izašla iz recesije, u prošloj godini BDP porastao 2 posto
Desničari izrabljuju djecu za svoje totalitarne mokre snove
Učitelji ove godine nemaju apsolutno nikakvog opravdanja za štrajk
Smije li poslodavac u Hrvatskoj uopće dati otkaz radniku?
Indeks ekonomske slobode: Hrvatska malo napredovala, ali u jednoj kategoriji je očajna
Tragedija u Makedoniji nam je podsjetnik da neke regulacije jesu potrebne

Trošarine na automobile razbijaju mit o Marićevoj reformi


Piše: Branimir Perković
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Trošarine na automobile razbijaju mit o Marićevoj reformi


Piše: Branimir Perković
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Od početka godine na snazi su nove trošarine na automobile prema novom Pravilnikom o posebnom porezu na motorna vozila, koji je donijelo Ministarstvo financija na čelu s ministrom Zdravkom Marićem. Namjera je bila da se podignu trošarine na sva vozila, a posebno ona koja ispuštaju više CO2, tj. starija polovna vozila koja su Hrvati većinom uvozili iz EU. Ideja je bila kao i uvijek, napuniti državnu blagajnu oporezivanjem, no novi propisi su donijeli poskupljenje većih i pogotovo velikih zagađivača koji ispuštaju više od 150 g/km CO2, a to su uglavnom starija vozila koja se u Hrvatsku unose iz EU.

Tko kupuje starija vozila? Pa sigurno ne bogati, nego većina naroda, koji je ionako osiromašen neprestanim izmišljanjem novih poreza ili dizanjem stope postojećih. Bogati će ionako pronaći način da izbjegnu porez, legalno ili ilegalno, a sigurno im jedno vozilo nije razmjerno toliko velika investicija koliko siromašnijim građanima RH pa je porez bio primarno udar na sve osim na bogate.

Neke zemlje, poput Češke, Slovačke i Poljske, su sasvim ukinule trošarine na motorna vozila. Ali, ako znamo da je prošle godine država otela 813,6 milijuna kuna na ime trošarina na motorna vozila, bili bismo stvarno ogromni optimisti kada bismo očekivali da će se uhljebi tog novca odreći. Zapravo, takvo nešto u trenutnim uvjetima može pomisliti samo psihički nestabilna osoba jer je odavno tendencija državnih birokrata da gomilaju nove poreze na štetu građana RH.

Prosječna starost našeg voznog parka je s 10 godina povećana na čak 12,5 godina od vremena krize. Logično, kako narod ima sve manje novca, sve više je nezaposlenih, blokiranih, ovršenih, tako i kupuju sve jeftinije tj. starije automobile ili odlažu kupnju. Povećanje trošarine na starije automobile u uvjetima kada se gospodarstvo tek počelo oporavljati je jedna jako antisocijalna mjera, jer dok gospodarstvo zemlje proizvodi nova radna mjesta, država uskače i praktički sankcionira sve one koji zbog polaganog oporavka privrede žele kupiti novi polovni automobil. A država nije nikako pomogla da se ostvari ekonomski oporavak, dapače ona to aktivno sprječava, ali se ne libi oduzeti još više kada primijeti da ljudi imaju više novca za trošenje. Tko ste vi da trošite više novca? Vaš primarni zadatak je hraniti birokratski aparat, a ne sebi priuštiti kvalitetniji život.

Ukratko, zbog Marićeve reforme skuplje plaćamo nova vozila, a iako je namjera bila da se ljude usmjeri da kupuju vozila koja manje zagađuju, to se nije dogodilo. Kao i većina državnih intervencionističkih politika koje imaju intenciju namještati gospodarske odnose, i ova se pokazala kao promašaj, a mit o Marićevim "dobrim reformama" pada u vodu.

Jednostavna logika ekonomske politike kaže, kada očekuješ gospodarski rast, a time rast osobne potrošnje, koja se standardno oporezuje, podizanje ili izmišljanje novih nameta će samo ograničiti rast osobne potrošnje i tako stvoriti suprotan efekt na punjenje državnog proračuna od željenog. A nije da država već uzima premalo pa treba još malo više uzeti, dapače, ona i sada uzima previše od produktivnih radnika i poslodavaca, sve da bi financirala glomaznu birokratsko-političku mrežu. Umjesto da potakne građane na trošenje, tj. koliko oni sami žele i misle da trebaju, država je tu osobnu potrošnju odmah dodatno oporezovala i time ograničila njen rast. Kako je osobna potrošnja komponenta BDP-a, time je ograničila i rast BDP-a.

Sasvim promašena ekonomska politika svih onih koji su radili na njoj, na čelu sa Zdravkom Marićem.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

BRANIMIR PERKOVIĆ
Branimir Perković je diplomirao ekonomsku politiku i financijska tržišta na Sveučilištu u Splitu. Komentator i analitičar na projektu Liberal.hr
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: