Vezani članci:
Država može odmah smanjiti zdravstveni doprinos za 16 posto
Pušači već uplaćuju u proračun trostruko više od troškova njihovog liječenja, ali novac ne završi u zdravstvu
Zaustavimo Kujundžićevo ludilo: Potpišite peticiju protiv novih poreza!
Objašnjeno: Zašto su neki hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego u Hrvatskoj?
Poskupljenjem trošarina na cigarete i alkohol Kujundžić će potaknuti šverc iz BiH
Jedan od njih dvojice ne govori istinu. Pogodite tko...
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Porez na gazirana pića u praksi ne daje željene rezultate
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Apsurd nad apsurdima: Država potiče uzgoj duhana pa nabija na njega ogromne trošarine
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
Plenkovićeva vlada nije dugo izdržala kao fiskalno odgovorna; javna potrošnja se povećava 100% više od BDP-a
Ovako su govorili HDZ-ovci: ʼSlijede oštri rezovi i otpuštanja, velika porezna reforma...ʼ I, što je s time?
Ovaj lik je car: Bio je potpredsjednik antireformske vlade, a sada se sjetio da Hrvatska treba reforme
Hrvatskoj treba brži i zdraviji rast, a bez strukturnih reformi on nije moguć
Oni bi se j..., ali da im ne uđe
Štrajk ili uhljebaradija?
Dok smo mi slušali Varufakise, Španjolci su reformirali svoju gospodarsku politiku
Socijaldemokrat je liberalizirao njemačko tržište rada: Vlast je izgubio, ali nije htio odustati
CEA predlaže konkretne mjere za spas zdravstvenog i mirovinskog sustava
CEA predlaže Mariću ambiciozniju poreznu reformu u 8 točaka
Macron najavio novu seriju reformi: ʼOva država troši lude količine love na socijalne programeʼ
Trulež draži od kreativne destrukcije
Pola mandata Vlade: Još uvijek nas uvjeravaju u postojanje Jetija
Marić opet mulja: Njegov prijedlog samo će potaknuti rad na crno i otpuštanje radnika!
Kako je Plenković ustvari priznao da od reforme nema ni ʼrʼ
Hrvati dokazali da mogu biti najbolji - kad se političari ne miješaju
Kod reforme formalnih institucija kobna je greška zaboraviti one neformalne
Neka Plenkoviću netko javi da to što je napravio nisu reforme!
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
Novo na Liberalu:
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump

Trošarine na automobile razbijaju mit o Marićevoj reformi


Piše: Branimir Perković
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Trošarine na automobile razbijaju mit o Marićevoj reformi


Piše: Branimir Perković
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Od početka godine na snazi su nove trošarine na automobile prema novom Pravilnikom o posebnom porezu na motorna vozila, koji je donijelo Ministarstvo financija na čelu s ministrom Zdravkom Marićem. Namjera je bila da se podignu trošarine na sva vozila, a posebno ona koja ispuštaju više CO2, tj. starija polovna vozila koja su Hrvati većinom uvozili iz EU. Ideja je bila kao i uvijek, napuniti državnu blagajnu oporezivanjem, no novi propisi su donijeli poskupljenje većih i pogotovo velikih zagađivača koji ispuštaju više od 150 g/km CO2, a to su uglavnom starija vozila koja se u Hrvatsku unose iz EU.

Tko kupuje starija vozila? Pa sigurno ne bogati, nego većina naroda, koji je ionako osiromašen neprestanim izmišljanjem novih poreza ili dizanjem stope postojećih. Bogati će ionako pronaći način da izbjegnu porez, legalno ili ilegalno, a sigurno im jedno vozilo nije razmjerno toliko velika investicija koliko siromašnijim građanima RH pa je porez bio primarno udar na sve osim na bogate.

Neke zemlje, poput Češke, Slovačke i Poljske, su sasvim ukinule trošarine na motorna vozila. Ali, ako znamo da je prošle godine država otela 813,6 milijuna kuna na ime trošarina na motorna vozila, bili bismo stvarno ogromni optimisti kada bismo očekivali da će se uhljebi tog novca odreći. Zapravo, takvo nešto u trenutnim uvjetima može pomisliti samo psihički nestabilna osoba jer je odavno tendencija državnih birokrata da gomilaju nove poreze na štetu građana RH.

Prosječna starost našeg voznog parka je s 10 godina povećana na čak 12,5 godina od vremena krize. Logično, kako narod ima sve manje novca, sve više je nezaposlenih, blokiranih, ovršenih, tako i kupuju sve jeftinije tj. starije automobile ili odlažu kupnju. Povećanje trošarine na starije automobile u uvjetima kada se gospodarstvo tek počelo oporavljati je jedna jako antisocijalna mjera, jer dok gospodarstvo zemlje proizvodi nova radna mjesta, država uskače i praktički sankcionira sve one koji zbog polaganog oporavka privrede žele kupiti novi polovni automobil. A država nije nikako pomogla da se ostvari ekonomski oporavak, dapače ona to aktivno sprječava, ali se ne libi oduzeti još više kada primijeti da ljudi imaju više novca za trošenje. Tko ste vi da trošite više novca? Vaš primarni zadatak je hraniti birokratski aparat, a ne sebi priuštiti kvalitetniji život.

Ukratko, zbog Marićeve reforme skuplje plaćamo nova vozila, a iako je namjera bila da se ljude usmjeri da kupuju vozila koja manje zagađuju, to se nije dogodilo. Kao i većina državnih intervencionističkih politika koje imaju intenciju namještati gospodarske odnose, i ova se pokazala kao promašaj, a mit o Marićevim "dobrim reformama" pada u vodu.

Jednostavna logika ekonomske politike kaže, kada očekuješ gospodarski rast, a time rast osobne potrošnje, koja se standardno oporezuje, podizanje ili izmišljanje novih nameta će samo ograničiti rast osobne potrošnje i tako stvoriti suprotan efekt na punjenje državnog proračuna od željenog. A nije da država već uzima premalo pa treba još malo više uzeti, dapače, ona i sada uzima previše od produktivnih radnika i poslodavaca, sve da bi financirala glomaznu birokratsko-političku mrežu. Umjesto da potakne građane na trošenje, tj. koliko oni sami žele i misle da trebaju, država je tu osobnu potrošnju odmah dodatno oporezovala i time ograničila njen rast. Kako je osobna potrošnja komponenta BDP-a, time je ograničila i rast BDP-a.

Sasvim promašena ekonomska politika svih onih koji su radili na njoj, na čelu sa Zdravkom Marićem.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

BRANIMIR PERKOVIĆ
Branimir Perković je diplomirao ekonomsku politiku i financijska tržišta na Sveučilištu u Splitu. Komentator i analitičar na projektu Liberal.hr
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.