Piše: Mario Nakić
6.9.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 3
Piše: Mario Nakić
6.9.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 3
Donald Trump je s nekoliko komentara uspio navući mase svojih slijepih sljedbenika da pozivaju na bojkot Nikea zbog izbora kontroverznog američkog nogometaša Colina Kaepernicka za zaštitno lice svoje promidžbene kampanje. Kaepernick je poznat po tome što je pokrenuo trend "čučanja" za vrijeme intoniranja nacionalne himne prije utakmica u znak protesta protiv policijske brutalnosti nad crncima.
Trumpov proleterijat, naravno, vjeruje da nikakve policijske diskriminacije nad manjinama u Americi nema, da je Kaepernick to napravio kako bi skrenuo pažnju na sebe i napravio si samopromociju. Također, to je publika koja smatra da je čučanje za vrijeme himne krajnje uvredljivo iskazivanje nepoštovanja prema domovini. Trump je to osuđivao od početka, a sada osuđuje i Nike što "podržava nepoštivanje nacionalne himne i zastave". Njegov proleterijat u znak prosvjeda poziva na bojkot Nikeovih proizvoda i objavljuje na društvenim mrežama videosnimke kako pale svoje najkice.
Koliko ovakav bojkot ima smisla? Tvrde da žele uvjeriti vodstvo tvrtke da se ne miješa u politiku. Međutim, bojkot bi bio dobar način uvjeravanja u slučaju da konkurentske tvrtke ne čine isto. Ukoliko Trumpovi proleteri žele biti dosljedni, trebali bi bojkotirati još mnoge druge proizvode kompanija koje se također politički angažiraju na strani liberalizma, tolerancije i borbe za ravnopravnost manjina. Nije Nike jedini koji to radi. Donosim popis samo nekih u moru poznatih brendova koji su se tijekom zadnjih 5 godina politički angažirali na neki način - protiv rasizma, homofobije itd.
Adidas
Ne želite kupovati najkice jer je Nike angažirao Kaepernicka? Onda biste trebali bojkotirati i njihovu prvu konkurenciju, a to je Adidas. Razlog? Njihova meksička kolekcija "Against Racism"...Ili, recimo, njihova LGBT Pride kolekcija...
Lenovo
Najpopularniji proizvođač prijenosnih računala ove godine je tvrtka Lenovo, inače poznata po svojim reklamnim kampanjama u kojima promiču uključivost i anti-rasističke, pro-LGBT poruke. Ovo je jedna od njih.
Apple
Tim Cook, direktor Applea je otvoreni gay i poznat je po velikim donacijama za održavanje Pridea u prošlosti, kao i drugim ljudskopravaškim organizacijama. Nakon nasilja u Charlottesvilleu prošle godine na rasističkom skupu, suprotstavio se Trumpu i donirao 2 milijuna dolara protiv rasizma.
Apple je proslavio i ovogodišnju odluku australskog parlamenta, koja je uslijedila nakon referenduma, da se ozakoni gay brak, ovim reklamnim spotom:
Mercedes
Vozite mercedes, a Pride vam ide na živce? Onda biste trebali promijeniti automobil. Pogledajte njihovu reklamu o "obitelji" koja će razljutiti svakog pravog homofoba.
Facebook
Trebam li vam pričati o CEO-u Facebooka Marku Zuckerbergu ili već i sami znate da je čovjek SJW? Da, Zuckerberg ne preskače nijednu godinu da javno obilježi LGBT Pride Month. "Facebook ponosno podupire Pride i naši zaposlenici u drugim zemljama sudjeluju u eventima, dekoriraju svoje urede kako bi pokazali potporu."
Hoće li Trumpovi proleteri bojkotirati najpopularniju društvenu mrežu? To bi imalo otprilike jednako smisla kao bojkot Nikea.
Amazon
Jeff Bezos, osnivač Amazona i trenutno najbogatiji čovjek svijeta lani se oštro suprotstavio Trumpu kad je uveo restrikcije za imigrante iz određenih zemalja. Također, više puta je kritizirao Trumpa zbog njegove antiimigrantske retorike. Bezos je poznat i kao izdašni donator za LGBT Pride organizacije diljem svijeta. Samo u 2015. godini donirao je 2,5 milijuna dolara u tu svrhu.
Paypal, Yahoo, Twitter, Youtube, Google...Gotovo sve tech kompanije čije proizvode i usluge koristimo svakodnevno, na neki su se način tijekom proteklih godina javno angažirale za neki politički cilj, a ti su politički ciljevi mahom suprotstavljeni Donaldu Trumpu i onome što on predstavlja. Onaj tko želi bojkotirati proizvode kompanija koje promiču liberalizam, toleranciju i uključivost, morao bi se odreći praktički svega - od odjeće i obuće, preko automobila do društvenih mreža, tražilica i mnogih drugih web stranica i servisa koje rado koristimo.
Nema previše smisla, zar ne?