Vezani članci:
Još jedan ʼstručnjakʼ koji zagovara represiju. Ovaj put u prometu...
Koalicija centra najavila ukidanje 5 nameta, počevši s obaveznim godišnjim pregledom vozila
Hrvati imaju najčešći tehnički pregled vozila u EU. Jesmo li zato sigurniji?
Smrtnost na cesti u Hrvatskoj od 1990. prepolovljena, ali još uvijek među većima u Europi
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Djelatnici ZG Čistoće se trebaju pozvati na priziv savjesti
Zagrepčani sada iz prve ruke osjećaju sve čari našeg Zakona o radu
Socijaldemokracija u Hrvatskoj svela se na puku jugonostalgiju
Pred Tomaševićem je jedan veliki problem. Hoće li ga moći riješiti?
Većina novinara je naprosto zaljubljena u novog zagrebačkog gradonačelnika. Evo zašto je to opasno...
Nitko nije pomogao Tomaševiću više nego Škoro
Desnica u Zagrebu realno nema što tražiti. Tko će onda zaustaviti ovakav nalet ljevice?
Davor Nađi - pismo čitateljima Liberala
Nađi: ʼDrugi nude novog gradonačelnika, ja nudim novi sustavʼ
Davor Nađi bi mogao biti najveće iznenađenje ovih izbora
Zagrepčani, provjerite koliko će vam plaća biti veća ako se u Zagrebu ukine prirez!
Bandić si radi antireklamu s porukom: ʼLoši smo, mijenjajte gradsku vlast!ʼ
Narodnjaci i fake news kao gorivo za lijevu kontrarevoluciju
Hasanbegović i Esih se slažu s ljevičarima - ne referendumu
Novinari su se prevarili: Hendrix bi volio baš ovakav, kičasti most!
Koalicija 'Zagreb je naš' bi pretvorila grad u Venezuelu
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Izvana zeleni, iznutra neoliberali
Neke Tomaševićeve odluke, zbog kojih ga mnogi kritiziraju, zapravo nisu loše
Faktograf promijenio službenu istinu: Od četvrtka Zagreb nema više uhljeba od Londona
Rada Borić i Miroslav Škoro složni: ʼNemoguće je ukinuti prirezʼ
Nađi o Tomaševiću: ʼTakvo financijsko upravljanje pretvorilo bi Zagreb u Venezueluʼ
Novo na Liberalu:
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump
Kakva je bila špica sezone: U srpnju i kolovozu 92.000 domaćih turista više nego lani
Država je u ratu s obiteljskim smještajem. Ispaštat će domaći turisti
Kako su Ćimić i Index pokušali kreirati 'aferu' tamo gdje je nema
Prvi seks, laži i porez na nekretnine
Pearl Jam i svrha cijene u tržišnoj ekonomiji
Kako Vladine 'antiinflacijske mjere' ustvari potiču inflaciju
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Potpišite peticiju protiv 'Bit će krvi' zakona o maltretiranju vlasnika stanova
Zašto se Hrvati boje jugoslavenske zastave - pitaju se jugoslavenski novinari
Proslavljenom biologu Facebook obrisao profil jer je napisao da muškarac ne bi trebao boksati sa ženama
Plenkovićev portal u ksenofobnom ispadu napao turiste, pridružio mu se i Index
Pobjednici i gubitnici
Tko je u Hrvatskoj proširio dezinformacije o alžirskoj boksačici? Mojmira Pastorčić
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće

Prometne gužve polako, ali sigurno ubijaju prosječne zagrebačke vozače


Piše: Thomas Bauer
22.11.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Prometne gužve polako, ali sigurno ubijaju prosječne zagrebačke vozače


Piše: Thomas Bauer
22.11.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Jučer i prekjučer, dakle dva dana zaredom, imao sam groznu nesreću da sam automobilom morao sa zapadnog u istočni dio Zagreba i natrag u razdoblju najgorih popodnevnih prometnih gužvi. Noćna mora koju sam pritom doživio nadilazi moje spisateljske sposobnosti i samo ću reći da nema tog novca koji bi me motivirao da tako putujem svaki dan. Duboko suosjećam sa svima koji tako pate i čim šute, očito su već navikli kao pas na batine. Ljudi, divim se vašoj sposobnosti da trpite taj teror nečinjenja, krivih prioriteta i korupcije.

Ovo ne pišem radi sebe, što bi predrasudama oboružana čeljad mogla pomisliti budući da sam liberal. Kako sam u poziciji da nemam šefa pa ne moram paziti u koliko sati uđem u ured i kako kao suvlasnik tvrtke sudjelujem u biranju njegove lokacije, moj put na posao je za zagrebačke prilike vrlo kratak i lagan. Iako bi naravno i on bio mnogo kraći da živimo u gradu koji novac otet poreznim obveznicima ne troši na gluposti nego na konkretne projekte koji podižu kvalitetu života njegovih stanovnika.

U jedno sam siguran. Kada u svim glavama dozre ideja da je porez notorna pljačka državne i lokalne bande koja taj novac koristi za sve osim za ono zbog čega ga navodno uzimaju, Bandićev kleptosocijalizam bit će proučavan od strane vodećih svjetskih akademskih stručnjaka. Riječ je o nevjerojatno bolesnom sustavu koji i ne glumi da radi u korist onih koji plaćaju najviše poreze, prireze i ostale oblike gradske otimačine. To su prije svega zaposleni ljudi. Bandiću i njegovoj sviti dovoljno je da našim novcem podmiti svoje vjerne glasače koji se sastoje od naivnih umirovljenika i bulumente interesnih skupina (gradska mafija, lažna sirotinja, gradski zaposlenici s obiteljima...) što od našeg novca jako dobro žive.

A stvari su alarmantne. Prema vrlo relevantnoj studiji koju je nedavno na 3400 zaposlenih proveo tim pod vodstvom Sveučilišta Cambridge, osim znatno povećane produktivnosti od čak 7 radnih dana u godini, osobe koje kraće putuju na posao mnogo su zdravije od kolega koje putuju duže. Zaposleni koji u automobilu provedu dulje od sata imaju 33 posto veće šanse da se razbole od depresije, 37 posto veće šanse da zapadnu u financijske teškoće i 12 posto veće šanse za stres na poslu. Također, postoje 46 posto veće šanse da ne spavaju dovoljno tijekom noći i 21 posto da budu pretili.

Dakle, umjesto da zbijamo šale na račun opsesije gradonačelnika Bandića suludim projektima poput fontana, da se pasivno zgražavamo nad groznom korupcijom koja naš grad potresa desetljećima, umjesto da sve to shvatimo kao nešto neminovno, morali bi se koncentrirati na činjenicu da taj ukradeni i krivo alocirani novac smanjuje i našu produktivnost, našu kvalitetu života te ozbiljno uništava naše zdravlje.

Logično bi bilo da se od visokih poreza koje plaćamo zaposlenima omogući da što bolje i produktivnije rade. Ultraskupi gradski sustavi javnog prijevoza, infrastrukturni podvizi poput tunela, mostova, petlji i nadvožnjaka ne grade se da bi umirovljenici mogli ići hraniti golubove u centar grada niti da vrtićka djeca lakše dođu do zoološkog vrta. Grade se radi pendularnog urbanog prometa, kako bi zaposleno stanovništvo što bezbolnije došlo do svog radnog mjesta i natrag. Barem u gradovima koji su vođeni željom da se građanima djelomično vrati oteti novac, a ne da se pod svaku cijenu zadrži vlast kako bi se nastavio koruptivni kurvin pir. U Zagrebu se u vrijeme jako dugog Bandićevog mandata nije izgradilo apsolutno ništa što bi olakšalo putovanje u vrijeme prometne špice. Sve to u gradu koji već dugo ima pozamašan proračun čak i u europskim razmjerima.

Liberal je već pisao o vrtićkoj i školskoj djeci koja političarima služe samo kao moneta za potkusurivanje javnosti, a na kraju i ona imaju grozne uvjete, ali rekao bih da je mnogo ozbiljniji problem prometni kaos. Kao što ti stjuardesa u avionu kaže da u slučaju gubitka tlaka prvo moraš staviti masku sebi, pa tek onda djetetu, tako i u životu općenito, nepotrebno opterećeni i zbog prometa odsutni roditelji teško mogu stvoriti sretnu obitelj i djetinjstvo. Djeci je mnogo veći problem umorna majka ili nervozni otac od toga što u vrtiću nemaju toaletni papir.

Zagreb kao gospodarska lokomotiva države izravno utječe i na BDP i na sve ekonomske pokazatelje. Činjenica da se zaposlenim Zagrepčanima onemogućuje normalno funkcioniranje jer je grad paraliziran kao da je riječ o kineskom megalopolisu, a ne o europskom gradu srednje veličine, izravan je udar na državu, ali prije svega na sve nas osobno. Jednu po jednu, jedno po jednog. Gradonačelniče, ubijate nas.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

THOMAS BAUER
Thomas Bauer je diplomirao geografiju na zagrebačkom PMF-u, široj javnosti poznat kao nogometni navijač. Suvlasnik u agenciji za tržišne komunikacije gdje radi kao kreativac i content creator.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.