Splitski konobar otkrio sve što ne valja u našem turizmu i hrvatskom pristupu radu

4.8.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Splitski konobar otkrio sve što ne valja u našem turizmu i hrvatskom pristupu radu


PIŠE Mario Nakić

Naš narod nije ni svjestan koliko sreće ima samo zbog svoje geografske pozicije, da je to čudo neviđeno. Ne samo da je nismo u stanju iskoristiti na najbolji mogući način (jer inače bismo dosad bili na razini Švicarske koja samo na turizmu zarađuje više od nas), nego još često svojim bahaćenjem i odnosu prema turistima pokazujemo da taj Božji (ili prirodni, kako hoćete) dar nismo ni zaslužili.

Tako je jedan splitski part-time konobar podijelio svoj Facebook status javno u kojem se nemilo izruguje turistima koje poslužuje, odnosno ljudima od kojih živi, dijeleći ih prema nacionalnosti. On vjerojatno misli da je to humoristično, možda je to bila i namjera, ali ispada krajnje neumjesno i nezrelo. Koliko su Hrvati oduševljeni takvim pljuvanjem turista koji održavaju gospodarstvo ove zemlje još koliko-toliko na životu, govori podatak da je njegov hejterski status u par dana lajkalo preko 2,6 tisuća ljudi te je podijeljen preko 420 puta. Osim toga, brojni komentatori, mahom kolege part-time konobari, su mu se u komentarima pridružili u natjecanju tko će bolje pljunuti na goste iz Indije, Amerike, Češke...

U podužem statusu objasnio je da su turisti iz Australije i Novog Zelanda "naporni i zahtjevni do bola", škrti za napojnicu i uvijek spremni za "fizičko guženje" (tako on naziva kad gost traži da mu još nešto donese). Kinezi i Japanci nemaju pojma engleski pa komunikacija s njima izgleda kao "igrokaz dvaju galebova", ali napojnice ne daju. Iza Španjolaca "ostaje pustoš, tu trava više ne raste", Talijani su "Cigani koji traže popust na svaki račun koji dobiju". Skandinavci su mu prije bili dragi, ali "svakom godinom tonu sve dublje: znojni i crveni još uvijek hladni u srcu kao vještičja sisa". Britanci su "pijani i glupi". Amerikanci su "kao nacija kreteni, ali prema konobaru pošteni" jer daju napojnicu. Indijci su ipak na vrhu njegove liste srama, "kraljevi šljama" itd.

Iako autor piše: "ova ljestvica i presjek su moj osobni doživljaj svakog od gostiju i napisan je bez ikakve namjere da uvrijedi ikoga,ali ako se netko nađe i uvrijeđen,Bože moj...zaboli me tuki", to nije baš bezazleno. Njegov status nam pokazuje kakvi ljudi rade u hrvatskom ugostiteljstvu. On zaboravlja da je njegov posao zadovoljavati turiste i ako mu se posao ne sviđa, ako mu gosti idu na živce, to znači da bi trebao promijeniti posao! Namjerno ne navodim njegovo ime jer nije ni bitno, on predstavlja tisuće naših radnika u turizmu koji ne cijene svoj posao i ljude od kojih žive.

Stoga, kad kažem da trebamo ukinuti kvote za uvoz radnika i da se trebamo otvoriti prema uvozu strane radne snage, to ne mislim samo zbog jeftinije cijene rada, već i zbog bolje kvalitete usluge. Ne možete očekivati da će jedan konobar s ovakvim stavovima dobro raditi svoj posao. Takvi bi trebali biti udaljeni što dalje od ugostiteljstva i turizma.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
Ocijeni članak
UKUPNA OCJENA
1
2
3
4
5
Ocjenjivanje sadržaja omogućeno je samo članovima Udruge Liberal.hr. Učlanite se - kliknite ovdje - da biste mogli ocjenjivati tekstove i dobili pristup drugim dijelovima portala za članove.
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Vezano
Hrvatska lani u turizmu ostvarila puno bolje rezultate od procjepljenijih konkurenata
Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?
Ivo Ivić i Index šire neutemeljeni strah od stranih turista
Medijske laži o turizmu u Portugalu
Ako stvarno želi spasiti sezonu, Vlada će ukinuti Stožer
Turizam kao žrtva birokracije i diplomatskog rata
Engleski ugostitelj izbacio pro-lockdown političara: ʼNe želim tog čovjeka u svome pubu!ʼ
Hrvatski mitovi o tvornicama i turizmu
Samo strogo: Vlada očito misli da ugostitelji već nisu dovoljno kažnjeni
Kafiće i teretane treba otvoriti ne radi njihovih vlasnika i radnika, već radi nas - gostiju i korisnika
Beroš je u pravu: Ugostitelji se trebaju ugledati na osoblje Covid bolnice
Istraživanje: Zatvaranjem ugostiteljskih objekata povećava se rizik od širenja zaraze
Nađi: Prekvalifikacije radnika u ugostiteljstvu nemaju smisla jer će nam ugostiteljstvo opet trebati
Prepustite testiranje privatnom sektoru, to bi ubrzalo proces i ljudi ne bi morali satima čekati u redu
Što je Hrvatska učinila da naljuti Kurza?
Hrvatski iznajmljivači i ove godine rasturili na nagradama agencije Booking.com
Vlada će se u 2020. obračunati s najvećim hrvatskim neprijateljima - radom i zaradom
Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?
Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona
Večernji je ekskluzivno otkrio ovu prijevaru, nikada ne biste vjerovali što iznajmljivači rade - skandal!
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: