Piše: Mario Nakić
4.8.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Piše: Mario Nakić
4.8.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Naš narod nije ni svjestan koliko sreće ima samo zbog svoje geografske pozicije, da je to čudo neviđeno. Ne samo da je nismo u stanju iskoristiti na najbolji mogući način (jer inače bismo dosad bili na razini Švicarske koja samo na turizmu zarađuje više od nas), nego još često svojim bahaćenjem i odnosu prema turistima pokazujemo da taj Božji (ili prirodni, kako hoćete) dar nismo ni zaslužili.
Tako je jedan splitski part-time konobar podijelio svoj Facebook status javno u kojem se nemilo izruguje turistima koje poslužuje, odnosno ljudima od kojih živi, dijeleći ih prema nacionalnosti. On vjerojatno misli da je to humoristično, možda je to bila i namjera, ali ispada krajnje neumjesno i nezrelo. Koliko su Hrvati oduševljeni takvim pljuvanjem turista koji održavaju gospodarstvo ove zemlje još koliko-toliko na životu, govori podatak da je njegov hejterski status u par dana lajkalo preko 2,6 tisuća ljudi te je podijeljen preko 420 puta. Osim toga, brojni komentatori, mahom kolege part-time konobari, su mu se u komentarima pridružili u natjecanju tko će bolje pljunuti na goste iz Indije, Amerike, Češke...
U podužem statusu objasnio je da su turisti iz Australije i Novog Zelanda "naporni i zahtjevni do bola", škrti za napojnicu i uvijek spremni za "fizičko guženje" (tako on naziva kad gost traži da mu još nešto donese). Kinezi i Japanci nemaju pojma engleski pa komunikacija s njima izgleda kao "igrokaz dvaju galebova", ali napojnice ne daju. Iza Španjolaca "ostaje pustoš, tu trava više ne raste", Talijani su "Cigani koji traže popust na svaki račun koji dobiju". Skandinavci su mu prije bili dragi, ali "svakom godinom tonu sve dublje: znojni i crveni još uvijek hladni u srcu kao vještičja sisa". Britanci su "pijani i glupi". Amerikanci su "kao nacija kreteni, ali prema konobaru pošteni" jer daju napojnicu. Indijci su ipak na vrhu njegove liste srama, "kraljevi šljama" itd.
Iako autor piše: "ova ljestvica i presjek su moj osobni doživljaj svakog od gostiju i napisan je bez ikakve namjere da uvrijedi ikoga,ali ako se netko nađe i uvrijeđen,Bože moj...zaboli me tuki", to nije baš bezazleno. Njegov status nam pokazuje kakvi ljudi rade u hrvatskom ugostiteljstvu. On zaboravlja da je njegov posao zadovoljavati turiste i ako mu se posao ne sviđa, ako mu gosti idu na živce, to znači da bi trebao promijeniti posao! Namjerno ne navodim njegovo ime jer nije ni bitno, on predstavlja tisuće naših radnika u turizmu koji ne cijene svoj posao i ljude od kojih žive.
Stoga, kad kažem da trebamo ukinuti kvote za uvoz radnika i da se trebamo otvoriti prema uvozu strane radne snage, to ne mislim samo zbog jeftinije cijene rada, već i zbog bolje kvalitete usluge. Ne možete očekivati da će jedan konobar s ovakvim stavovima dobro raditi svoj posao. Takvi bi trebali biti udaljeni što dalje od ugostiteljstva i turizma.