Vezani članci:
Zašto sindikat štiti piromane?
Kalmetino svjedočenje - šamar ljubiteljima državnog vlasništva
Kako HAC svakodnevno zbunjuje strane vozače
Nameti poskupljuju 'jer ste vi to tražili'
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Život damo, HAC ne damo!
To je nama vaša borba dala!
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Našizam - uzrok, nastanak, razvoj i posljedice
Jutarnji se čudi astronomskim cijenama subvencioniranih radova
Užasne medijske manipulacije o ʼeksploziji koroneʼ u Indiji
Plenkovićeva kampanja već pokazuje rezultate: Imamo li prvu preobraćenu antiveksericu?
HINA i Jutarnji obmanjuju javnost o danskoj studiji s maskama
Novinarka Jutarnjeg traži od Stožera da je kazni zbog nenošenja maske
Novinarka Jutarnjeg: ʼDa bi Hrvatska postigla imunitet krda, trebalo bi umrijeti i do 10.000 ljudiʼ
Totalni fijasko medijske kampanje za pooštravanje mjera i represiju
Goranka Jureško i Jutarnji list trebaju objasniti građanima otkud Hrvatskoj 11,5 milijardi eura
Jutarnji proglasio norvešku ministricu zdravstva desnom populisticom jer ne želi proganjati pušače
Ljudi koji su zaglibili u prošlom stoljeću: Jesu li shvatili da građani više ne žele nazad?
Nadriliječništvo u hrvatskim medijima: Uvjeravaju nas u ʼčarobneʼ napitke, biljke i pripravke protiv gripe, upala, raka...
Hoće li se Index i Jutarnji ispričati zbog širenja panike?
HINA opet obmanjuje javnost: Razlika u plaći između muškaraca i žena
Tko više laže o Švedskoj - Jutarnji ili Faktograf?
Hrvatska ljevica ima problem s mizoginijom i seksizmom u vlastitim redovima
Sada, kad znamo da nejednakost opada, prisjetimo se huškača koji su širili fake news
Kako su novinari zatupljivali Hrvate: Piketty kao 'vodeći svjetski ekonomist' i spasitelj
Ocjena točnosti: 'NGO sektor je probio medijsku blokadu o Ivici Todoriću'
Država je stvorila Agrokor. Dajte nam još više države!
Da umjesto državi možemo uplaćivati u štednju, u mirovini bismo bili milijunaši
Učimo kolege iz mass medija: Što su te 'famozne' ekonomske slobode i zašto su bitne?
Novo na Liberalu:
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Bastiat: Novac, banka i kredit
Index bi mogao biti kažnjen zbog 'diskriminacije katolika'. To nema nikakvog smisla
Plenkovićeve muljaže o inflaciji i BDP-u
Jako bitna odluka Ustavnog suda o predmetu Krišto v. Pride, evo zašto
Privatne kompanije plaćaju kazne za curenje podataka, a pravu ugrozu predstavlja država
Konvencija LP-a: Odbacili Trumpa i Kennedyja, izabrali 'naoružanog geja'
F. A. Hayek: Upotreba znanja u društvu
Mises je tijekom WW2 dvaput pogazio vlastite principe, evo o čemu se radi
Anka, empatija i antisemitizam
Bastiat: Prokleti strojevi
Zašto su neke cijene u trgovini u Hrvatskoj veće nego u zapadnim zemljama EU-a?
Benčić se bori da HDZ zadrži apsolutnu kontrolu nad HEP-om. Zašto?
Bastiat: Kome koriste ograničenja u prekograničnoj trgovini?
Nedavna studija dokazala korelaciju između ekonomske slobode i rodne ravnopravnosti
Ovaj lik nema pojma o čemu govori
Baby Lasagna je sušta suprotnost svega što Severina predstavlja
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama

Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu


Piše: Mario Nakić
Photo: NCS.hr
19.11.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu

Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu


Piše: Mario Nakić
Photo: NCS.hr
19.11.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Predsjednik Uprave HAC-a hvali se smanjenjem duga za 2 posto i to u vremenu dok su podizali cijene cestarina.

Jutarnji list nastavlja vlastitu tradiciju potpuno beskorisnog lizanja čizama onih na vlasti. To je očito već iz uvoda u intervju s predsjednikom Uprave HAC-a:

"Boris Huzjan (56) predsjednik je Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) godinu dana, a iza sebe već ima dva velika, uspješno provedena restrukturiranja najveće hrvatske cestarske kompanije. U trenutku kad je imenovan, početkom prosinca 2017., provelo se pripajanje HAC-u velike državne tvrtke HAC ONC kojoj je Huzjan dotad bio na čelu. U nepunih godinu dana završeno je i financijsko restrukturiranje HAC-a, čime je njegovo poslovanje napokon postalo održivo."

O kakvim se promjenama radi, čovjek je iskreno objasnio:

"Ukupna zaduženost HAC-a sad iznosi 2,867 milijardi eura, dok je krajem 2017. iznosila 2,941 milijardu. Smanjenje zaduženosti rezultat je uspješno provedenog financijskog restrukturiranja, o čemu sam govorio, čime je postignuto da HAC uz redovito poslovanje može otplaćivati kreditne obveze iz vlastitih izvora bez dizanja novih kredita za refinanciranje postojećeg duga, što je dosad bio slučaj."

Čovjek se hvali smanjenjem zaduženosti za 2 posto, a ozbiljne dnevne novine to predstavljaju kao antologijski uspjeh. Treba napomenuti da su cijene autocesta u spomenutom razdoblju dvaput rasle.

Još je bolje kad najavljuju strože kažnjavanje prebrze vožnje. Na autocesti koja je napravljena zato da bi ljudi mogli voziti brže i prije stići od točke A do točke B. Ali ne! Neki očito misle da je svrha autoceste prikupljanje cestarine, poreza i naplaćivanje kazni.

"Više neće biti moguće doći iz Zagreba do Splita za manje od 3 sata, evo kako ćemo to spriječiti...".

Obećavajući naslov. Jer nema gore stvari nego kad netko dođe od Zagreba do Splita za manje od tri sata. To se mora spriječiti!

Da, HAC u zadnje vrijeme provodi neke rezove, npr. smanjenje broja zaposlenika uz ogromne otpremnine. Huzjan ističe mogućnosti da se neki poslovi "outsourcaju", što je sasvim logično. Ali valjalo bi podsjetiti da se kompletan HAC može outsourcati. Ovim tempom ta će tvrtka zaduživati građane RH još 50 godina. I to pod uvjetom da konstantno povećava cijene cestarina. Kome je to potrebno?

 

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.