Biljana Borzan, SDP-ova europarlamentarka izgradila je kampanju pred EU izbore na svojoj borbi za jednaku Nutellu. Iako je inicijativa potekla iz drugih istočnoeuropskih država, Borzan je preuzela zasluge za te napore u Hrvatskoj.
Mediji su lani brujali o navodno različitoj kvaliteti istih proizvoda na zapadu i istoku Europske unije, a mnogi "pametni" čitatelji su odmah uskočili da komentiraju kako su "i sami osjetili bitnu razliku". Iz toga je proizašla teorija zavjere po kojoj strane korporacije iz nekog razloga namjerno šalju proizvode lošije kvalitete u Hrvatsku nego što ih prodaju u svojim zemljama.
Postoji i takva mogućnost, ali ona ima puno logičnije objašnjenje od onoga "naši i njihovi", a ono se krije u ekonomskoj zakonitosti ponude i potražnje. Za takve pojave tržište ima sasvim dobar mehanizam odgovora koji se zove konkurencija.
Ali političari su skupili svoje jeftine poene na pričama o drugačijoj Nutelli i izglasali direktivu po kojoj će novi europski uredi provjeravati sastojke i kakvoću svakog proizvoda da slučajno netko ne bi prodavao drugačiji proizvod u drugim zemljama.
Europska komisija je s tim ciljem provela istraživanje analizirajući 1380 uzoraka 128 različitih prehrambenih proizvoda iz 19 država članica, među kojima je i Hrvatska. Što se tiče same Nutelle - ovo će sad iznenaditi mnoge - ona ima sasvim identičan sastav u svim zemljama u kojima je istraživanje provedeno. Ista stvar je s pizzom Quattro Formaggi od Dr. Oetkera, objavila je Komisija, a prenosi Tportal.
'Nije uočen konzistentan geografski uzorak uporabe jednakog ili sličnog pakiranja za proizvode različitih sastava. Nadalje, proizvod nije nužno lošiji ako se razlikuje u sastavu', navodi Komisija.
'Neki Europljani smatraju da se prehrambeni proizvodi iste marke koje kupuju razlikuju, možda čak i da su lošiji, u usporedbi s onima koji se mogu kupiti drugdje. Komisija je znanstvenike pozvala da pomognu objektivno procijeniti razmjer takvih razlika na jedinstvenom tržištu. Rezultati su podijeljeni: veseli me što nije uočena razlika u sastavu prehrambenih proizvoda označenih robnom markom koji se prodaju na istoku u odnosu na iste na zapadu, ali zabrinut sam zbog toga što je i kod trećine proizvoda iste ili slične robne marke i pakiranja otkriven razvidno različit sastav', izjavio je povjerenik Tibor Navracsics, povjerenik za obrazovanje i kulturu, koji je nadležan za Zajednički istraživački centar.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora