Piše: Mario Nakić
Photo: Freepik
9.9.2024.
Piše: Mario Nakić
Photo: Freepik
9.9.2024.
Špica ljetne turističke sezone je gotova. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u srpnju i kolovozu u Hrvatskoj je bilo 9,5 milijuna turista koji su ostvarili 61 milijun noćenja. U odnosu na isto razdoblje prošle godine, to je blagi rast od 1% u dolascima i neznatni pad od 0,2% u noćenjima.
Stranih turista je bilo oko 8,7 milijuna i oni su ostvarili 54 milijuna noćenja što je neznatni rast od 0,2%.
Sad, ovo će vjerojatno doći kao iznenađenje za one koji su vjerovali medijima kako si "sve više Hrvata ne može priuštiti ljetovanje" i kako su cijene "previsoke za domaće stanovništvo". Brojke pokazuju drukčije. HTZ je zabilježio oko 909.000 domaćih turista koji su ostvarili 7,2 milijuna noćenja. U odnosu na isto razdoblje prošle godine, 92.000 Hrvata više je ove godine bilo na ljetovanju nego lani (rast od 11%). Međutim, rast broja noćenja kod domaćih turista je neznatan - samo 1%.
Među stranim turistima, u protekloj špici sezone najveći rast napravili su Mađari (50.000 mađarskih turista više nego lani, povećanje za 11%), zatim Srbi (preko 16.000 više nego lani ili rast od 16%), stanovnici BiH (36.000 više nego lani ili rast od 15%), Amerikanci (17.500 više nego lani ili rast za 8%) i Britanci (11,5 tisuća više ili rast za 4%). Minimalni rast od 1% u odnosu na lanjsku špicu ostvarili su turisti iz Poljske i Slovenije.
Najveći pad turista u špici sezone bilježimo među turistima iz Češke (čak 64.000 Čeha manje nego lani, pad od 12% u dolascima i 10% u noćenima), zatim Italije (31.000 Talijana manje ili -6% i pad noćenja 8%), Nizozemske (21.000 manje ili -6%), Njemačke (34.000 manje ili -2% i pad noćenja 3%) i Slovačke (7.000 manje ili -2%, ali pad noćenja samo 1%).
Među ostalim državama s brojnijim turistima u Hrvatskoj, Austrija i Francuska su ostvarile približno jednake rezultate kao u istom razdoblju lani.
Prema svim ovim podacima, možemo zaključiti kako je ovogodišnja špica sezone ukupno bila praktički ista kao lanjska, što i nije loše jer da je znatno više turista tijekom ta dva mjeseca, postalo bi neizdrživo za same turiste.
Podaci o dolascima i noćenjima nam govore o masovnosti, ali oni nisu najbolji pokazatelji o uspjehu sezone. Najbolji pokazatelj je potrošnja. Prema podacima HTZ-a, tijekom srpnja i kolovoza izdano je ukupno 110,1 mil. računa ukupne vrijednosti 2,8 milijardi eura, što je rast od oko 8,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Prema tome, špica sezone je bila rekordna.