Vezani članci:
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
'Država i mafija idu skupa kao igra i Kinder jaje'
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Novo na Liberalu:
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Bastiat: Novac, banka i kredit
Index bi mogao biti kažnjen zbog 'diskriminacije katolika'. To nema nikakvog smisla
Plenkovićeve muljaže o inflaciji i BDP-u
Jako bitna odluka Ustavnog suda o predmetu Krišto v. Pride, evo zašto
Privatne kompanije plaćaju kazne za curenje podataka, a pravu ugrozu predstavlja država
Konvencija LP-a: Odbacili Trumpa i Kennedyja, izabrali 'naoružanog geja'
F. A. Hayek: Upotreba znanja u društvu
Mises je tijekom WW2 dvaput pogazio vlastite principe, evo o čemu se radi
Anka, empatija i antisemitizam
Bastiat: Prokleti strojevi
Zašto su neke cijene u trgovini u Hrvatskoj veće nego u zapadnim zemljama EU-a?
Benčić se bori da HDZ zadrži apsolutnu kontrolu nad HEP-om. Zašto?
Bastiat: Kome koriste ograničenja u prekograničnoj trgovini?
Nedavna studija dokazala korelaciju između ekonomske slobode i rodne ravnopravnosti
Ovaj lik nema pojma o čemu govori
Baby Lasagna je sušta suprotnost svega što Severina predstavlja
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama
Hrvatski mediji grubo krše Istanbulsku konvenciju i šire govor mržnje

Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti


Piše: Liberal.hr
Izvor: Poslovni dnevnik
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti


Piše: Liberal.hr
Izvor: Poslovni dnevnik
12.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

"Ne raspolažemo sa saznanjima, dokazima ili presudama koji bi upućivali na to da Uber čini kaznena djela iz članka 5a.", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Navode da kod ekonomije dijeljenja treba razlikovati isporuku usluge od digitalne platforme kao posrednika. Pojašnjavaju da IT usluge, kao takve, imaju slobodu sukladno Unijinim direktivama u području elektroničke trgovine.

“Na tržištu usluga pojavio se novi način poslovanja koji funkcionira po principu dijeljenja, unajmljivanja te razmjene usluga. Pružanje i korištenje usluge svodi se uglavnom na načelo registracije, odnosno same identifikacije u sustavu”, zaključuju u Ministarstvu gospodarstva.

Europska komisija je u posljednjem izvješću o „dubinskom pregledu zbog sprječavanja i ispravljanja makroekonomskih neravnoteža“ po prvi put upozorava na opterećenje i restrikcije na pružatelje usluga ekonomije suradnje.

Europska komisija je kroz Europsku agendu za ekonomiju suradnje uputila jasnu poruku državama članicama – da se ne smiju postavljati regulatorne i administrativne prepreke i troškovi novim poslovnim modelima, reagirajući na događanja u pojedinim zemljama i gradovima Europe.

Kod ekonomije suradnje bitnim napominjemo razlikovati digitalnu platformu kao posrednika i isporuku usluge. IT usluge kao takve imaju slobodu sukladno direktivama u području elektroničke trgovine. Uber (primarno) obavlja djelatnost informacijskog društva sukladno članku 2., točki 2. Zakona o elektroničkoj trgovini.

Činjenica jest da slijedom članka 60. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jedinice lokalne samouprave nisu regulirale usluge najma vozila s vozačem. Postojeći pravni vakum je stvar institucionalne odgovornosti i ukazuje na potrebu definiranja jasnog regulatornog okvira. U svakom slučaju, ono što nije regulirano ne znači da je zabranjeno. U protivnom, hrvatsko gospodarstvo se može dovesti i situaciju da zabranjuje pristup tržištu usluga za niz drugih novih poslovnih modela i inovacija, što je protivno politici Unije da regulativa bude otvorena za inovacije na tržištu.

Obzirom da najam vozila s vozačem i taksi nisu isto, za Uber ne treba licenca u smislu članka 14. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Upravo je to predmet spora gdje taksi ceh ne popušta.

Činjenica jest da taksisti plaćaju visoke administrativne troškove koji su propisani od strane jedinica lokalne samouprave jer tako nacionalno zakonodavstvo u području cestovnog prometa trenutno dopušta. Logično rješenje je administrativno rasterećenje pružatelja taksi usluga, tim više što se radi o vrlo reguliranoj profesiji. Uberovo vozači partneri su u Hrvatskoj i u drugim državama članicama EU registrirani za uslužnu djelatnosti najma vozila s vozačem, unatoč otporima taksista koji se također pozivaju na pitanje licenciranja. Trenutno se taksisti suočavaju s visokim administrativnih troškovi i zahtjevima zbog obveze polaganja ispita, uvjeta da budu KV vozači, ograničenog broja licenci, koncesija i dr. Takvi administrativni zahtjevi se sada suočavaju sa pojavom digitalnog gospodarstva i novih poslovnih modela na tržištu usluga koji su znatno fleksibilniji. To je gospodarstvo budućnosti koje je zapravo već postalo sadašnjost i u zemlji koja još nije izgradila institucije tržišnog gospodarstva, unatoč članku 49. Ustava.

Liberalizacija tržišta usluga se nalaže i po članku 60. Ugovora o funkcioniranju Europske unije.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.