Piše: Thomas Bauer
28.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Piše: Thomas Bauer
28.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Nema situacije koja bolje raskrinkava zlikovačku ideologiju našizma od današnje blokade splitske i dubrovačke zračne luke. Iako taksisti tvrde da traže poštivanje zakona, oni ga bjelodano krše. Iako tvrde da žele jednake uvjete za sve, bune se jer je netko boljom uslugom taknuo u njihov monopol te ih više nitko ne želi. Iako tvrde da samo žele raditi i od toga živjeti, blokiranjem ključnih zračnih luka dan prije udarnog vikenda sezone vrlo konkretno uništavaju hrvatski turizam i zaradu desetcima tisuća ljudi.
Našistička ideologija koja u Hrvatskoj još uvelike dominira je ništa drugo nego vrhunac ogavnog balkanskog licemjerja koje demagogijom i petparačkim parolama o pravdi ili općem dobru skriva borbu za sebični boljitak monopolista i uhljeba svih fela.
Svoj nedavni godišnji odmor proveo sam putujući po europskom istoku. Zemljama kojima smo se pred 20 godina smijali, a sada im uvelike gledamo u leđa. Posjetili smo redom Bratislavu, Krakov, Varšavu i Prag te kao turist s dvoje djece mogu reći da je Uber nevjerojatno dobar izum. U sva četiri grada upozorili su nas da izbjegavamo lokalne gradske taksiste, ali mi nismo niti pomišljali koristiti njihovu uslugu.
Uber se pokazao kao genijalno rješenje, u svim gradovima ima strahovito mnogo vozila i u prosjeku smo čekali manje od 3 minute. Cijene su smiješne, većinu vožnji platili smo od dva i pol do tri i pol eura. Najveća prednost Ubera je to što je usluga svugdje ista, bez razlike. Brza, transparentna, povoljna i nadasve praktična s obzirom da vas nije briga imate li uz sebe dovoljno lokalne valute. Zapravo možete biti i potpuno bez novca.
U trenutku kada krene ljetni pljusak ili dijete počne urlikati umorno od razgledavanja, dovoljno je kliknuti na aplikaciju i automobil po vas dolazi u roku od par minuta. Svi vozači su ljubazni, nasmijani, ne gnjave, čini mi se kako je to postao omiljen način zarade za mlade i studente koji na taj način zarade dovoljno novca za bezbrižnije školovanje.
Usluga Ubera nemjerljivo povećava kvalitetu turizma, to posebno dolazi do izražaja u Pragu koji je nagužvan i krcat turistima, nešto slično kao naši gradovi ljeti. Gosti se s Uberom osjećaju slobodnije, bezbrižnije i sretnije. Više se ne isplati koristiti javni prijevoz koji je uvijek vođen nespretno i birokratski s obzirom da njime upravljaju birokrati i političari.
Mišljenja sam da je Uber velika prednost hrvatskog turizma i smatram kako bi njegovo ukidanje bilo ravno katastrofi. Uz prednosti za turiste, to je i sjajan način da tisuće ljudi preko ljeta zaradi dodatan novac.
Tipična našistička cherry picking argumentacija kako je Uber "zabranjen tamo i tamo" totalni je promašaj. Naime, našisti uvijek uspiju naći neku zemlju koja je u pojedinom segmentu gora od Hrvatske. Ali upravo u tome i jest problem, što neke zemlje u nekim segmentima jesu reguliranije ili neslobodnije od Hrvatske, ali niti jedna europska zemlja, osim možda susjednih ex-Yu republika, nije ukupno ekonomski toliko neslobodna.
Tako našisti žele francuske zabrane Ubera, austrijske zabrane rada nedjeljom, njemačka sindikalna prava i švedske poreze. Pritom potpuno zanemarujući notornu činjenicu da bi se mi trenutno morali uspoređivati sa zemljama koje sam gore nabrojao, a ne sa zemljama koje su svoj kapitalistički razvoj započele prije 70 ili čak 150 godina. U tim zemljama Uber cvjeta i podiže kvalitetu turizma.