Vezani članci:
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Novo na Liberalu:
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Bastiat: Novac, banka i kredit
Index bi mogao biti kažnjen zbog 'diskriminacije katolika'. To nema nikakvog smisla
Plenkovićeve muljaže o inflaciji i BDP-u
Jako bitna odluka Ustavnog suda o predmetu Krišto v. Pride, evo zašto
Privatne kompanije plaćaju kazne za curenje podataka, a pravu ugrozu predstavlja država
Konvencija LP-a: Odbacili Trumpa i Kennedyja, izabrali 'naoružanog geja'
F. A. Hayek: Upotreba znanja u društvu
Mises je tijekom WW2 dvaput pogazio vlastite principe, evo o čemu se radi
Anka, empatija i antisemitizam
Bastiat: Prokleti strojevi
Zašto su neke cijene u trgovini u Hrvatskoj veće nego u zapadnim zemljama EU-a?
Benčić se bori da HDZ zadrži apsolutnu kontrolu nad HEP-om. Zašto?
Bastiat: Kome koriste ograničenja u prekograničnoj trgovini?
Nedavna studija dokazala korelaciju između ekonomske slobode i rodne ravnopravnosti
Ovaj lik nema pojma o čemu govori
Baby Lasagna je sušta suprotnost svega što Severina predstavlja
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama

Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše


Piše: Thomas Bauer
28.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše


Piše: Thomas Bauer
28.7.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Nema situacije koja bolje raskrinkava zlikovačku ideologiju našizma od današnje blokade splitske i dubrovačke zračne luke. Iako taksisti tvrde da traže poštivanje zakona, oni ga bjelodano krše. Iako tvrde da žele jednake uvjete za sve, bune se jer je netko boljom uslugom taknuo u njihov monopol te ih više nitko ne želi. Iako tvrde da samo žele raditi i od toga živjeti, blokiranjem ključnih zračnih luka dan prije udarnog vikenda sezone vrlo konkretno uništavaju hrvatski turizam i zaradu desetcima tisuća ljudi.

Našistička ideologija koja u Hrvatskoj još uvelike dominira je ništa drugo nego vrhunac ogavnog balkanskog licemjerja koje demagogijom i petparačkim parolama o pravdi ili općem dobru skriva borbu za sebični boljitak monopolista i uhljeba svih fela.

Svoj nedavni godišnji odmor proveo sam putujući po europskom istoku. Zemljama kojima smo se pred 20 godina smijali, a sada im uvelike gledamo u leđa. Posjetili smo redom Bratislavu, Krakov, Varšavu i Prag te kao turist s dvoje djece mogu reći da je Uber nevjerojatno dobar izum. U sva četiri grada upozorili su nas da izbjegavamo lokalne gradske taksiste, ali mi nismo niti pomišljali koristiti njihovu uslugu.

Uber se pokazao kao genijalno rješenje, u svim gradovima ima strahovito mnogo vozila i u prosjeku smo čekali manje od 3 minute. Cijene su smiješne, većinu vožnji platili smo od dva i pol do tri i pol eura. Najveća prednost Ubera je to što je usluga svugdje ista, bez razlike. Brza, transparentna, povoljna i nadasve praktična s obzirom da vas nije briga imate li uz sebe dovoljno lokalne valute. Zapravo možete biti i potpuno bez novca.

U trenutku kada krene ljetni pljusak ili dijete počne urlikati umorno od razgledavanja, dovoljno je kliknuti na aplikaciju i automobil po vas dolazi u roku od par minuta. Svi vozači su ljubazni, nasmijani, ne gnjave, čini mi se kako je to postao omiljen način zarade za mlade i studente koji na taj način zarade dovoljno novca za bezbrižnije školovanje.

Usluga Ubera nemjerljivo povećava kvalitetu turizma, to posebno dolazi do izražaja u Pragu koji je nagužvan i krcat turistima, nešto slično kao naši gradovi ljeti. Gosti se s Uberom osjećaju slobodnije, bezbrižnije i sretnije. Više se ne isplati koristiti javni prijevoz koji je uvijek vođen nespretno i birokratski s obzirom da njime upravljaju birokrati i političari.

Mišljenja sam da je Uber velika prednost hrvatskog turizma i smatram kako bi njegovo ukidanje bilo ravno katastrofi. Uz prednosti za turiste, to je i sjajan način da tisuće ljudi preko ljeta zaradi dodatan novac.

Tipična našistička cherry picking argumentacija kako je Uber "zabranjen tamo i tamo" totalni je promašaj. Naime, našisti uvijek uspiju naći neku zemlju koja je u pojedinom segmentu gora od Hrvatske. Ali upravo u tome i jest problem, što neke zemlje u nekim segmentima jesu reguliranije ili neslobodnije od Hrvatske, ali niti jedna europska zemlja, osim možda susjednih ex-Yu republika, nije ukupno ekonomski toliko neslobodna.

Tako našisti žele francuske zabrane Ubera, austrijske zabrane rada nedjeljom, njemačka sindikalna prava i švedske poreze. Pritom potpuno zanemarujući notornu činjenicu da bi se mi trenutno morali uspoređivati sa zemljama koje sam gore nabrojao, a ne sa zemljama koje su svoj kapitalistički razvoj započele prije 70 ili čak 150 godina. U tim zemljama Uber cvjeta i podiže kvalitetu turizma.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

THOMAS BAUER
Thomas Bauer je diplomirao geografiju na zagrebačkom PMF-u, široj javnosti poznat kao nogometni navijač. Suvlasnik u agenciji za tržišne komunikacije gdje radi kao kreativac i content creator.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.