Vezani članci:
Našisti 2017.: Izjave zbog kojih smo se lani hvatali za glavu
Mnogi napuštaju Hrvatsku zbog posla, a uvozit ćemo radnike. Što je u tome čudno?
Cherry picking: Zašto našisti izvlače samo negativne primjere iz drugih zakonodavstava?
Ksenofobija na hrvatski način
Iza Agrokora ostaje talog našizma i socijalističke ksenofobije
Država se više ne razbacuje samo našim novcem, sad prolijeva i našu krv
Kako i zašto je Tolušić započeo trgovinski rat sa Srbijom
5 osnovnih vrsta našizma i njihove posljedice na zajednicu
Cijela priča o shvaćanju ekonomije u Hrvata stala je u jednu Kavranovu izjavu
Nameti poskupljuju 'jer ste vi to tražili'
Škoj je naš, šoldi vaši
Našizam - uzrok, nastanak, razvoj i posljedice
To je nama vaša borba dala!
Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu
Kako HAC svakodnevno zbunjuje strane vozače
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Život damo, HAC ne damo!
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Novo na Liberalu:
Novinarska društvena mreža cenzurira satiru, a tolerira 'osobe koje privlače maloljetnici'
Rand Paul protiv Trumpove imigrantske i trgovinske politike
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam

Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?


Piše: Jerko Markovina
17.8.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?


Piše: Jerko Markovina
17.8.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. Your culture will adapt to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Ovo je rečenica kojom se, u SF seriji Star Trek, svemirska vrsta Borg upoznaje sa svim drugim vrstama koje susretne. Bit ćete asimilirani i prilagodit ćete se našoj naprednoj tehnologiji, svaki otpor je uzaludan. To je prva stvar koja mi je pala na pamet kad sam pročitao izjavu ministra prometa Olega Butkovića kojom je najavio uvođenje elektronske naplate cestarina i liberalizaciju tržišta usluga prijevoza tako da i novi modeli poput Ubera mogu imati svoje mjesto na tržištu. Možda će proći još neko vrijeme do ostvarenja, ali jedna stvar je sasvim sigurna – otpor novim tehnologijama je potpuno uzaludan, samo je pitanje vremena kad će zastarjeli načini poslovanja otići u povijest skupa s parnim strojem, kočijama, ručnim kopanjem i naplatom cestarine na rampama kako su to još radili srednjevjekovni feudalci. Ili onaj čiča u "Tko to tamo peva" koji ne da preko oranja ili će "da zove decu".

U ovom trenutku je zanimljivo prisjetiti se kojim argumentima je pokret našizma (ne damo NAŠE autoceste) blokirao svaki pokušaj da se te autoceste riješe dugova i postanu profitabilne. Nijedan model nije bio dovoljno dobar – ni monetizacija ni koncesija – jer neće nama netko otimati naše, nabijati više cijene i kupiti ekstraprofit. Neće nama privatni koncesionari uvoditi elektronske naplate i ukidati atraktivna radna mjesta na kojima satima sjediš u metalnoj kućici, udišeš ispušne plinove i naplaćuješ socijalno osjetljive cijene vožnje. Za NAŠE novce koje zaradimo, sagradit ćemo stotine bolnica, škola i vrtića! Privatni koncesionar bi podigao cijene tako da bi se njima mogli voziti samo bogataši...

 Što imamo par godina kasnije, nakon što su ceste, zahvaljujući junačkim otporima našista, ostale naše? Srećom, cijene nam nije povećao nekakav privatni ekstraprofiter, nego NAŠA uprava i to tako da su cijene veće tijekom turističke sezone, pa nek' turisti plate svoje gušte (ako ne otkriju da postoji besplatna alternativa državne ceste D1). Socijalna osjetljivost je također na zavidnoj razini, ne voze se samo bogataši i turisti, jer eto, što je prosječnom Hrvatu s prosječnom plaćom od 5000 kuna priuštiti putovanje npr. Split-Zagreb u iznosu od 200 kuna jedan smjer i trošak benzina, kave i janjetine u Macole? Pusta zarada i milijarde kojima nas obasipaju turisti su već, pod našom upravom, rezultirali nebrojenim vrtićima, školama i bolnicama. Ajde, možda nije baš 300 bolnica i 4000 vrtića, ali to su bile samo okvirne brojke.

Usput i vraćamo sve one kredite za izgradnju, trostruka bojanja tunela i spajanje Sanaderova sela na autoput. Samo da je naše, sve ostalo će se riješiti putem.

I sad tu dolazi omraženi Bruxelles s nekakvim svojim direktivama i traži ujednačenje naplata cestarine u cijeloj Uniji, hoće nam oteti kućice i uvesti neku elektroniku. Ugrožavaju se radna mjesta, ta tradicija kad strancu spustiš rampu i kažeš "plati!" u korist nekakvih aparata, kamera, plastičnih kartica. Uzima se i kruh sa stola novinara jer ako nema kolona na Lučkom i kod svetog Roka, ostat ćemo uskraćeni i za te žurnalističke dosege sažete u pitanjima "je l' vam vruće?" i "čekate li dugo?" i gdje će uopće mladi novinari kovati zanat ako ne na naplatnim kućicama?

Cijela ova epizoda je za sada samo najava, samo jedan intervju ministra koji vjerojatno neće previše uzbuditi našiste. Ipak je to za sada samo preporuka Bruxellesa, još se tu može vrdati, izmicati, opirati, regulirati, apelirati na specifičnosti kulture i tradicije, na naše i ne damo. Sve dok jednog dana ne dođe Borg, u obliku Europske komisije ili banaka koje su stvarni vlasnici našeg i ultimativno kažu da ćemo biti asimilirani i da je otpor uzaludan. Pametni bi se prilagodili odmah, a našisti će čekati zadnji trenutak da shvate da kočije mogu danas ići i bez konja i da za naplatiti cestarinu ne treba spuštati rampe i sjediti u kućici. Poseban pozdrav i taksistima, gdje god bili.



Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

JERKO MARKOVINA
Jerko Markovina je psiholog s posebnim interesom za bihevioralnu ekonomiju i ponašanje potrošača na tržištu. Trenutno radi na projektima financiranja znanosti.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.