Vezani članci:
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Novo na Liberalu:
Musk: Imamo 428 federalnih agencija. Kad s njima završim, bit će ih 99
Stručnjak za Politico: 'Možda smo pretjerali tijekom kovida. Sada ispaštamo'
Hina i Jutarnji navijaju za poskupljenje i usput obmanjuju javnost
Orešković podržala Milanovića. Evo što u njemu vidi
Kekin dobiva neočekivanu podršku u susjedstvu: 'Herceg-Bosni i slobodi...'
Pogodi tko se vratio: Kamala se obratila novinarima u nadnaravnom self-help videu
Poznate kompanije masovno ukidaju DEI program. Friedman je bio u pravu.
Hrvatska ostvarila drugi najveći rast BDP-a u EU. I to nije kraj dobrih vijesti...
Miro Bulj i novinar(ka) Faktografa tvrde da strani radnici snižavaju plaću Hrvatima. To je laž.
Milton Friedman: Carine nikad nisu dobra ideja
Feministica iz Jutarnjeg obrušila se na američku vojnikinju. Zašto?
Novinarska društvena mreža cenzurira satiru, a tolerira 'osobe koje privlače maloljetnici'
Rand Paul protiv Trumpove imigrantske i trgovinske politike
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti

Državna aplikacija za taxi - može li luđe?


Piše: Ivan Bertović
5.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Državna aplikacija za taxi - može li luđe?


Piše: Ivan Bertović
5.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Ako ste mislili da u ovoj državi ne može biti luđe, gdje političari prosvjeduju ako se njihovi ne uhljebljuju dovoljno, gdje ministri dižu tarife na proizvode kako bismo ih mi, obični građani, skuplje plaćali, gdje se zagovara licenciranje i najbanalnijih i jednostavnijih poslova, ne brinite. Uvijek može biti još luđe. Recimo kada udruga taksista zatraži, ni manje ni više nego, državnu taksi aplikaciju.

Državnu.
Taksi.
Aplikaciju.

Nije dovoljno što država sudjeluje u BDP-u s 47% dok imamo najslabiji rast gospodarstva u Novoj Europi. Nije dovoljna ni činjenica da su tvrtke u državnom vlasništvu koje posluju profitabilno jedine koje su u monopolskom položaju. Nije dovoljna niti činjenica da su sve veće afere unatrag 15 godina koje su bile vezane za ekonomiju na bilo koji način bile u direktnoj vezi s državom: Fimi medija, Agrokor, Ina, rafinerije, brodogradilišta...Popis nema kraja. Ništa od navedenog nije dovoljno niti će ikada išta biti dovoljno da se pojedinim ljudima objasni da se država ne smije petljati u gospodarstvu. Bilo kakva pomisao da država treba određivati cijenu neke usluge je toliko suluda da je teško odrediti gdje uopće početi.

Gledajući rad naše vlasti, nalazimo toliko rasipnog ponašanja iz ministarstva do ministarstva, iz ureda do ureda. Tvrditi da će sada Državni zavod za mjeriteljstvo ispravno i dobro odrediti pravilne cijene vožnja taksija po gradu je bezobrazna laž. Građani moraju konačno razumjeti jednu stvar. Kada se cijena može lako promijeniti, vi ste na dobitku. Ako se cijena može prilagoditi potrebama tržišta, to znači da će cijena s vremenom uvijek biti niža za višu kvalitetu. Uvijek i bez iznimke. Tako je uvijek bilo i tako će uvijek biti, a svako osporavanje tog pravila je jednako tvrdnji da će nam nebo pasti na glavu.

Iza zahtjeva da se napravi državna aplikacija za pružanje usluga prijevoza u gradskom prometu stoji jedan puno mračniji element, a to je ekonomski protekcionizam. Potreba izgurati poštenu konkurenciju. Želja nametnuti monopolski položaj. Namjera da se od poštenih građana koji marljivo rade oduzme novac samo zato što jedna mala interesna skupina smatra da upravo ona ima pravo biti štičena pod svaku cijenu, kao da su samo oni od značaja za državu i njezine građane. Sramotno je usuditi se pomisliti da su interesi tih malih skupina iznad interesa svakog pojedinog građana Republike Hrvatske. Bilo kakva državna aplikacija koja bi regulirala cijene taksija bi vrlo brzo završila kao što su završile i autoškole - njihova cijena išla bi u nebo, a njihova bi kvaliteta bila u slobodnom padu.

Osobno sam imao iskustvo u kojem je jedan taksist za vožnju na relaciji od glavnog željezničkog kolodvora do glavnog autobusnog kolodvora naplatio iznos od 50 kuna. Njihova prosječna cijena za vožnju do aerodroma je 180 kuna. Njihov konkurent Uber, čisto radi usporedbe, do aerodroma naplaćuje između 70 i 90 kuna. Javna je tajna (koja se ne jednom mogla prečuti) kako se ti isti članovi te moralne udruge koja se tako brižno bori za njihova prava, stranim turistima, koji su došli u Lijepu našu uživati u svim ljepotama koje ima za ponuditi, uspješno naplatili više stotina kuna za najmanje usluge.

Stoga jasno izjavljujem svoju optužbu! Smatram da su taksi udruge posebne interesne skupine koje traže rentu u obliku monopolističkog položaja na tržištu kroz političko pogodovanje izabranih političara kako bi kroz koncentrirane povlastice i raspršene troškove sebi priskrbili profit preko leđa poreznih obveznika. Koncept državne aplikacije bio bi isključivo u njhovu korist, a na račun svih ostalih građana. A upravo je to nešto što se nikada ne smije dopustiti i protiv čega se svi trebamo boriti.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

IVAN BERTOVIĆ
Ivan Bertović je voditelj prevoditeljskog ureda, student prava i predstavnik europske organizacije 'Studenti za slobodu' ESFL.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.