Vezani članci:
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
Razumna ljevica shvaća da je Uber super
Frederic Bastiat: Peticija protiv Sunca
Živimo u jednopartijskom sistemu (i ovaj put smo sami krivi)
Rat protiv Ubera je rat protiv samozapošljavanja i radnih mjesta
Novo na Liberalu:
Liberal je najopasniji medij u Hrvatskoj - potvrdili Index i Vlada RH
U pozadini nove hit-serije HBO-a: Moralni argument u obranu individualizma
Novac koji plaćamo za 'besplatno' cjepivo koje nitko neće iskoristiti - to vam je trebala biti povišica, sorry!
HZZO je vreća bez dna. Zašto ga ne ukinemo?
Desnica prije Trumpa: Pogledajte što su Reagan i H.W. Bush govorili o ilegalnim imigrantima
Je li vam sada jasno kako je biti imigrant u Hrvatskoj?
Gretino proročanstvo da će ljudi nestati do 2023. nije dobro ostarjelo pa je obrisala tvit
Dodatna regulacija digitalnih platformi za rad naštetit će svima - i korisnicima i dostavljačima
Mile Kekin je dokaz da koronaši još dugo neće biti u stanju probaviti što im se dogodilo
Djelatnici ZG Čistoće se trebaju pozvati na priziv savjesti
Nezaboravne lekcije: M. Friedman o odgovornosti Vlade prema siromašnima
Strelovit rast cijena nekretnina - rezultat tiskanja novca i dokaz povećanja nejednakosti
SDP na Dan žena diskriminira žene i širi rodne stereotipe
Ilko Ćimić: Nisam prijavio hrvatske građane zambijskim vlastima
HUP i SDP predlažu novi porez koji bi dodatno poskupio ljetovanje na Jadranu
Mises o ratu, ratnoj ekonomiji i uspostavi trajnog mira
Ne morate birati stranu u ratu. Možete biti na strani mira
Zabranitelji su opet 'in': Preko cajki do političkih poena
Autokrat Plenković mijenja zakone radi sebe: 'Curenje informacija će biti kazneno djelo'
Mediji sustavno rade na radikalizaciji hrvatske javnosti, trebaju snositi svoj dio odgovornosti
Koja je zadaća države u obnovi nakon potresa?
Koronaško-katolički portal priznao radi čega je zapravo proveden referendum 'o braku'
Zambija saga: Umjesto rasprave o meritumu, vodi se frontalni kulturološki rat
Je li Ćimić stvarno prijavio Hrvate zatočene u Zambiji tamošnjim organima reda?
Izvana zeleni, iznutra neoliberali
Zagrepčani sada iz prve ruke osjećaju sve čari našeg Zakona o radu
Zašto cijene rastu: O populizmu, politici i pohlepi
Plenković poručio da ga nije briga što građani RH misle o sigurnosnoj politici
Ne, novinari nisu žrtve. Evo zašto su se okomili baš na Lovrena
Postoji li put do mira u Ukrajini?

Državna aplikacija za taxi - može li luđe?


Piše: Ivan Bertović
5.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Državna aplikacija za taxi - može li luđe?


Piše: Ivan Bertović
5.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Ako ste mislili da u ovoj državi ne može biti luđe, gdje političari prosvjeduju ako se njihovi ne uhljebljuju dovoljno, gdje ministri dižu tarife na proizvode kako bismo ih mi, obični građani, skuplje plaćali, gdje se zagovara licenciranje i najbanalnijih i jednostavnijih poslova, ne brinite. Uvijek može biti još luđe. Recimo kada udruga taksista zatraži, ni manje ni više nego, državnu taksi aplikaciju.

Državnu.
Taksi.
Aplikaciju.

Nije dovoljno što država sudjeluje u BDP-u s 47% dok imamo najslabiji rast gospodarstva u Novoj Europi. Nije dovoljna ni činjenica da su tvrtke u državnom vlasništvu koje posluju profitabilno jedine koje su u monopolskom položaju. Nije dovoljna niti činjenica da su sve veće afere unatrag 15 godina koje su bile vezane za ekonomiju na bilo koji način bile u direktnoj vezi s državom: Fimi medija, Agrokor, Ina, rafinerije, brodogradilišta...Popis nema kraja. Ništa od navedenog nije dovoljno niti će ikada išta biti dovoljno da se pojedinim ljudima objasni da se država ne smije petljati u gospodarstvu. Bilo kakva pomisao da država treba određivati cijenu neke usluge je toliko suluda da je teško odrediti gdje uopće početi.

Gledajući rad naše vlasti, nalazimo toliko rasipnog ponašanja iz ministarstva do ministarstva, iz ureda do ureda. Tvrditi da će sada Državni zavod za mjeriteljstvo ispravno i dobro odrediti pravilne cijene vožnja taksija po gradu je bezobrazna laž. Građani moraju konačno razumjeti jednu stvar. Kada se cijena može lako promijeniti, vi ste na dobitku. Ako se cijena može prilagoditi potrebama tržišta, to znači da će cijena s vremenom uvijek biti niža za višu kvalitetu. Uvijek i bez iznimke. Tako je uvijek bilo i tako će uvijek biti, a svako osporavanje tog pravila je jednako tvrdnji da će nam nebo pasti na glavu.

Iza zahtjeva da se napravi državna aplikacija za pružanje usluga prijevoza u gradskom prometu stoji jedan puno mračniji element, a to je ekonomski protekcionizam. Potreba izgurati poštenu konkurenciju. Želja nametnuti monopolski položaj. Namjera da se od poštenih građana koji marljivo rade oduzme novac samo zato što jedna mala interesna skupina smatra da upravo ona ima pravo biti štičena pod svaku cijenu, kao da su samo oni od značaja za državu i njezine građane. Sramotno je usuditi se pomisliti da su interesi tih malih skupina iznad interesa svakog pojedinog građana Republike Hrvatske. Bilo kakva državna aplikacija koja bi regulirala cijene taksija bi vrlo brzo završila kao što su završile i autoškole - njihova cijena išla bi u nebo, a njihova bi kvaliteta bila u slobodnom padu.

Osobno sam imao iskustvo u kojem je jedan taksist za vožnju na relaciji od glavnog željezničkog kolodvora do glavnog autobusnog kolodvora naplatio iznos od 50 kuna. Njihova prosječna cijena za vožnju do aerodroma je 180 kuna. Njihov konkurent Uber, čisto radi usporedbe, do aerodroma naplaćuje između 70 i 90 kuna. Javna je tajna (koja se ne jednom mogla prečuti) kako se ti isti članovi te moralne udruge koja se tako brižno bori za njihova prava, stranim turistima, koji su došli u Lijepu našu uživati u svim ljepotama koje ima za ponuditi, uspješno naplatili više stotina kuna za najmanje usluge.

Stoga jasno izjavljujem svoju optužbu! Smatram da su taksi udruge posebne interesne skupine koje traže rentu u obliku monopolističkog položaja na tržištu kroz političko pogodovanje izabranih političara kako bi kroz koncentrirane povlastice i raspršene troškove sebi priskrbili profit preko leđa poreznih obveznika. Koncept državne aplikacije bio bi isključivo u njhovu korist, a na račun svih ostalih građana. A upravo je to nešto što se nikada ne smije dopustiti i protiv čega se svi trebamo boriti.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

IVAN BERTOVIĆ
Ivan Bertović je voditelj prevoditeljskog ureda, student prava i predstavnik europske organizacije 'Studenti za slobodu' ESFL.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.