"Kolinda na Sinjsku alku stigla u haljini od 1999 kuna koju smo već jednom vidjeli" - vrištalo je jučer s naslovnice Indexa. Danas na Tportalu naslov "Red čipke, red cvijeća: Grabar Kitarović ne odustaje od omiljenih modnih formula". Svi se dobro sjećamo još nedavno, na inauguraciji srbijanskog predsjednika Aleksandra Vučića kako su svi mediji - i hrvatski i srpski - u prvi plan stavili Kolindinu haljinu.
U čemu je stvar, još uvijek mi nije jasno. Mogao bih donekle razumjeti da se žena oblači posebno, da ima nekakav lud i neobičan stil, ali čini mi se da to nije slučaj. Ovakvi naslovi su praktički svakodnevica, a na njih nije imun, čini se, nijedan mainstream portal. Ako u Google tražilicu upišete pojmove "Kolinda haljina", prikazat će vam 31.400 rezultata. Među brojnim naslovima posvećenim Kolindinoj haljini otprilike polovina je prilično kritički nastrojena, što znači da su hrvatski mediji razvili modnu kritiku prema predsjednici.
Sve to bi još i bilo donekle razumljivo u smislu - takav smo narod, nemamo većih problema i inače smo opterećeni modom i odjevnim stilom. Ali onda bi čovjek rekao da se i o drugim političarima, kao i njenim prethodnicima, pisalo na isti način...
Nije. Ako upišete u Google tražilicu "Josipović odijelo" prikazat će vam tek nešto više od 6.000 rezultata među kojima velika većina nije usmjerena na njegov stil odijevanja. Čak i kad se pisalo o Josipovićevom modnom stilu, a to je bilo zbilja rijetko, pisalo se isključivo pozitivno: elegantan, šarmantan itd. Možda je bilo kritike, ali ja nisam uspio naći nijednu. Ista stvar je i sa Stjepanom Mesićem.
Nemojte me krivo shvatiti, ne mislim ja da novinari rade nešto krivo jer oni pišu o temama koje čitateljstvo želi vidjeti. Ako čitatelji iščekuju vijest o današnjoj Kolindinoj haljini, onda će im mediji to i dati. Ako ćemo tom, tržišnom logikom, koja meni nekako ima najviše smisla, onda se trebamo pitati jesmo li zaista prevladali patrijarhat i seksizam ili on još uvijek čuči negdje duboko u nama, iako si to ne želimo priznati?
I ne, tu ne mislim prvenstveno na muškarce, ja vjerujem da žene čitaju te članke o Kolindinoj haljini prije nego muškarci. Ako je tako, zašto onda nisu htjeli na isti način pratiti i Josipovićev i Mesićev rad? Jer da je publika htjela da se više piše o odjevnom stilu Josipovića i Mesića, onda bi se o tome više pisalo, a ne bi se samo prenosili njihove izjave o politici, ekonomiji i sl. Ispada da KGK nema lak zadatak jer osim što mora paziti kakve će izjave i komentare dati, mora paziti i na frizuru, haljinu, cipele - sve. Puno više od muških političara.
Ovo sad priznajem da nagađam, ali volio bih da netko provede istraživanje na temu tko više čita novinarske tekstove o Kolindinoj haljini - muškarci ili žene. Ako sam u pravu i ako ta tema više zanima osobe ženskog spola, onda ispada da su žene zaslužne za seksizam u medijima.
Pitam se, s obzirom da ovo traje već dugo, od Kolindine inauguracije, kako to da se pravobraniteljica za ravnopravnost spolova nije o tome još oglasila. Nije valjda da ona to smatra normalnim? Jer oglasila se zbog televizijske reklame u kojoj žena priprema svome suprugu jelo i čisti stan, a u slučaju kad se najviše pozicionirana žena u zemlji tretira kao lutka iz izloga nema ništa? Prosto nevjerojatno!
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora