Vezani članci:
OVO se zove marketing usmjeren prema muškarcima: Kompanija za luksuzne satove odgovorila Gilletteu (video)
ʼThe Best She Can Getʼ: Odgovor na Gillette reklamu je brutalan (video)
Zašto je ova reklama toliko uvrijedila konzervativce?
Što je gore: Reklama za Erste banku ili inicijativa da se zabrani?
Ludwig von Mises: Princip nasilja, nastanak prava i uvod u socijalizam
Kako je feminizam spao na ovo?
Fizički nasrnuo na čovjeka samo zato što je gej. Sud mu je dosudio smiješnu kaznu...
Ovaj lijevi aktivist se u Novostima sprda meni zato što sam bio žrtva nasilja
Problem nasilja neće se riješiti forsiranjem ideoloških sukoba
Duhaček i Veljača imaju previše zajedničkog s nasilnicima iz Zadra
Napad na kafiće kod Knina treba okarakterizirati kao terorizam
Bijesni i nepomirljivi: Amerikanci se izgleda spremaju za građanski rat
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Ako ste protiv fašizma, onda ćete morati osuditi antifašizam
Mržnja prema Srbima je skroz besmislena i štetna za Hrvatsku
Zašto se taksist nije branio? Vjerojatno zato što zna hrvatski zakon...
Paypal ukinuo račune fašistima i antifašistima
Gdje su sad molitelji, branitelji, Crkva i ostali dušebrižnici?
Zašto #janisamfranjo
Hrvatska ratificirala IK pa brutalizirala nasilje nad ženama
Kako utječe imigracija, a kako oružje, na stopu ubojstava u Europi?
Kako je Liberal potaknuo državne institucije da zaštite transrodnu ženu od prijetnji
Zašto država financira ovakve širitelje mržnje?
Istanbulska konvencija ne vrijedi milijardu kuna
Treba li Alojz Tomašević podnijeti ostavku na mjesto župana?
Prijetnje nasiljem nisu sloboda govora
Kako bi bilo da, umjesto donošenja novih, pokušamo provoditi postojeće zakone?
Istanbulska konvencija je pisana za Saudijsku Arabiju
Jače, manijače!
Ima li nasilje spol?
Novo na Liberalu:
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama
Hrvatski mediji grubo krše Istanbulsku konvenciju i šire govor mržnje
Hvalio se da će sahraniti neoliberalizam. Uspio je sahraniti samo svoju političku karijeru
Frederic Bastiat: Treba li država subvencionirati umjetnost?
Iz programa DP-a: Gušiti medijske slobode i osiromašiti Hrvate zbog nataliteta
Borba ideja: Ljudi koji su upravljali javnim politikama u 20. stoljeću
Država ima novi način da opelješi umirovljenike
Novinar 'Slobodne' u raljama neoliberalnog kapitalizma
Jutarnji se čudi astronomskim cijenama subvencioniranih radova
Index besplatno izreklamirao Kolakušića pred izbore za EU parlament
Frederic Bastiat: Mit o porezu kao poticaju gospodarstva
Koliko smo napredovali od pristupanja EU? Bili smo najgori, a sada smo sve bliži prosjeku
Smiju li ljudi, koji se ne slažu u svemu, uopće razgovarati? Ovaj novinar tvrdi da - ne smiju
Ludwig von Mises: Država, sloboda, tržište i vlasništvo
Frederic Bastiat: Otpuštanje vojnih službenika
Istraživanje: Resursi su ljudima danas 504% dostupniji nego prije 44 godine
Što stvarno ne valja s izbornim sustavom i što će nam uopće izborne jedinice
Inflaciju kreira Vlada jer glasači tako žele
Ludwig von Mises: Princip nasilja, nastanak prava i uvod u socijalizam
Hladni rat u Fokusu: Nađi zabranio Zurovcu da pregovara oko nove vlade
Zurovec (Fokus) objavio prioritete na kojima će inzistirati u razgovorima o Vladi
Frederic Bastiat: Zabluda razbijenog prozora
'Anti-HDZ' vlada bila bi najveća prijevara birača u povijesti. Evo zašto neće uspjeti
Skoro 200.000 ljudi glasalo je za ovo
Brazilski UFC borac Renato Moicano i šest Misesovih lekcija iz ekonomske politike

Kako bi izgledala reklama za žilete koja bi se svidjela uvrijeđenim konzervativcima?


Piše: Mario Nakić
16.1.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

Kako bi izgledala reklama za žilete koja bi se svidjela uvrijeđenim konzervativcima?

Kako bi izgledala reklama za žilete koja bi se svidjela uvrijeđenim konzervativcima?


Piše: Mario Nakić
16.1.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 3

U ovakvom, Trumpovom svijetu i vremenu sasvim je normalno što je Gillette naišao na veliki otpor zbog reklame protiv nasilja.

Frajer uleti ljut u osnovnu školu, uhvati dva prvašića i istuče ih pošteno. Zatim se uputi kući. Na pragu ga dočeka žena s pregačom. "Dragi, gdje si dosad? Ručak se hla..." - ne uspijeva dovršiti rečenicu, naš junak joj opali šamarčinu i pošalje je nazad u kuhinju. Ulazi u kupaonicu, uzima žilet za brijanje i kaže ponosno: "Smrt kulturnom marksizmu!".

Tako nekako bi mogla izgledati reklama Wilkinsona ili neke druge kompanije koja je konkurentska Gilletteu. Ne sumnjam da bi ovakva reklama bila dočekana s oduševljenjem diljem svijeta, bez pretjerivanja. Jer u ovo Trumpovo vrijeme moral je potpuno izopačen. Imamo pogrdni izraz za iskazivanje dobrote - "virtue signaling" ili signaliziranje vrlina - koji služi kao najgora uvreda, kao nekoć "budala" ili "šupak". Danas je cool biti budala i šupak, ali nemoj ni u snu iskazivati pozitivne osjećaje i dobrotu prema slabijima ili nedajbože potlačenima u bilo kojem pogledu. To je jadno, baš pičkasto. Diskriminacija je cool i poželjna - ako je usmjerena protiv što sitnije manjine i što slabijih. Nasilje je također poželjno - ako je prema slabijima. Ako staneš na stranu slabijih, reći će ti da si politički korektan, a to isto ne želiš biti. To je totalno "out".

Vidjeli smo nedavno u Hrvatskoj, kad je frajer u Zadru ponosno odbio ljetovanje gay paru u svome apartmanu "Identity" i nakon toga ispao faca i heroj za veći dio Hrvata. Bravo! On je šutirao gejeve, čovjek ima muda! Svaka čast!

U takvom svijetu sasvim je normalno što je nova reklama za Gillette, koja jednostavno poručuje - budite bolji prema drugim ljudima - dočekana na nož. Nevjerojatan je bijes nastao. Konzervativci su ljuti jer...Zašto se reklama obraća isključivo muškarcima, kao da su muškarci jedini nasilni? Ispada da su SVI muškarci nasilni! Sve nas trpa u isti koš! Zašto su u reklami većinom bijelci "bad guys"? Zašto nisu ravnomjerno zastupljene i manjine kao nasilnici? Znači, usmjerena je protiv bijelih muškaraca, skupine koju svi rado ugnjetavaju!

Tako nekako zvuči plemenski bijes koji desnica iskazuje, pritom valjda ne shvaćajući kako zvuče poput bilo kojeg SJW-a kojem su inače, kao, suprotstavljeni. Nije teško zamisliti da je Gillette lako mogao napraviti i drugačiju reklamu, recimo onu u kojoj bi se izrugao ženama. Ni takve reklame nisu rijetkost. Ali onda se pobune dežurne feministice koje bivaju meta naših ismijavanja. Jer se bave identity politikom, jer ne razumiju ni smisao oglašavanja ni humor, plus vrše pritisak na tržište i privatne kompanije da povuku svoju reklamu. Dakle, potpuno vam je shvatljivo da se radikalne feministice u takvom slučaju ponašaju iracionalno i nepravedno, ali kada se uloge promijene, onda se vi ponašate poput njih.

To nas dovodi do zaključka da desnica ima svoju vojsku za socijalnu pravednost, baš poput ljevice. I jedni i drugi su grozni i ponašaju se identično. Ali iz moje perspektive, ta dva plemena ipak nisu ista. Desni SJW je daleko gori i opasniji iz dva ključna razloga.

Prvi je razlog zašto su desni SJW-i gori od lijevih taj što ih je u pravilu i u svakom društvu puno više. Na ljevici to rade samo radikali i sama ljevica ih često osuđuje dok na desnici je to mainstream stav i nećete nikada vidjeti nekog desnog komentatora kako kritizira svoje SJW-e dok napadaju neku kompaniju koja po njihovom nije na najpravedniji način prikazala bijele muškarce, ili kod nas npr. Hrvate. Nećete vidjeti nikakvo opiranje tome na desnici niti će oni međusobno o tome voditi debate kao što se vode debate o lijevom radikalizmu među ljevičarima. Na desnici je radikalizam postao mainstream.

Drugi razlog zašto su mi ipak lijevi SJW-i puno draži od desnih je taj što je ljevica za zaštitu manjine ili slabijih, a desnica štiti isključivo većinu i one jače, superiornije. Mislim da nema ništa herojski kad staneš na stranu mnogobrojnijih ili jačih. To je za mene kukavički, a ne herojski.

Oba načina su pogrešna, da se razumijemo, jer i u jednom i u drugom slučaju riječ je o kolektivizmu, ali kad bih baš morao birati kolektiv kojem ću se prikloniti, to će uvijek biti onaj slabiji.

Desni SJW-i konstantno šire mit o tome kako manjine ugnjetavaju većinu, i to se događa i u Americi i u Hrvatskoj, a vjerojatno takav trend postoji diljem Zapada. Meni je neshvatljivo kako itko može povjerovati u priču da 5% stanovništva (uglavnom su to omiljene mete: feministice, famozni "gay lobiji" i etničke ili rasne manjine - u Americi Meksikanci i Crnci, u Hrvatskoj Srbi) nekako ugnjetava preostalih 95 posto. Ali kada se stvori dovoljno velika masa koja ozbiljno povjeruje tim pričama, onda stvari mogu postati vrlo, vrlo opasne.

Jutros sam prenio tekst iz Reasona, najčitanijeg libertarijanskog portala u Americi. Reason nema ništa protiv Gilletteove reklame, oni u njoj nisu vidjeli nikakav napad na bijele muškarce niti ugrozu za njihov opstanak, a Reason nije ni blizu nekakvom feminističkom mediju. Liberal, i pogotovo ja osobno, mi smo objavili masu tekstova o toksičnosti radikalnog feminizma, tako da mene ne može nitko optužiti da sam na bilo koji način pristran ili naklonjen ljevici, kao što nitko to ne može reći ni za Reason. Pa opet, nakon te objave primio sam neke optužbe u inbox da "promičem ljevičarsku ideologiju", što je smiješno.

Ljudi, nije svaki feminizam loš. Nije ništa loše u promicanju nenasilja i pozivanju ljudi (u ovom slučaju muškaraca) da budu bolji prema drugima, da se ponašaju bolje i pristojnije. Feministica je vodila tu kampanju, kažete? Pa što? Liberalizam nije suprotstavljen feminizmu, liberalizam može biti suprotstavljen samo onom feminizmu koji prijeđe u totalitarizam. A nema ništa totalitarno kod upozoravanja na postojeći društveni problem.

Neki su komentirali da su muškarci koji nisu nasilni "pičkice" i da će žene prije izabrati nasilnike. Čak i kad bi to bilo točno, nisam siguran da bi to trebalo biti nešto dobro i pozitivno ili nešto što se ne može i ne treba promijeniti. Koliko ja znam, muškarci koji tako razmišljaju obično završe iza rešetaka prije ili kasnije. Nema ničega cool u tome da budeš šupak, nema ničega herojskog u šutanju i pljuvanju slabijih i nema ničega razumnog u usporedbama tipa: "Zamislite da su istu stvar rekli za izbjeglice".

To je usporedba otprilike na razini one kad su branili homofobnog iznajmljivača iz Zadra od odmazde Bookinga riječima: "Valjda i on ima pravo na slobodu svjetonazora kao što oni imaju pravo na seksualnu slobodu". To je savršen primjer kako funkcionira desničarsko rezoniranje: oni će u istu kategoriju ubaciti seksualnu orijentaciju i politički stav. Jer stav "gejevi trebaju biti ljudi drugog reda" odnosno ono kad netko odluči da želi biti šupak, smatraju potpuno jednakim i ravnopravnim time što je netko homoseksualne orijentacije. To znači, za njih je biti šupak nešto s čime se rodiš i nikako to ne možeš promijeniti kroz život ili možda misle da je biti gay jednostavno politički stav. Razmislite o tome.

U svakom slučaju, bilo bi krajnje vrijeme da desničari jednostavno priznaju da su i oni SJW-i, pahuljice koje jako brinu za politiku identiteta kad im netko na bilo koji način ugrožava većinsku skupinu, i onda krenu cviliti, pritiskati i zahtijevati političku korektnost. Jer kada se žališ što je bijeli muškarac prikazan loše u nekoj reklami, a ne neki predstavnik manjine, to je baš identity politika i zahtjev za političkom korektnošću. Vi ne tražite to za manjine nego za većinu, ali to vas ne čini ništa drugačijima niti boljima od radikalne ljevice. I to je borba za socijalnu pravednost.

 

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.