Vezani članci:
Zašto su cijene na Jadranu 'paprene' i koliko su za to krivi 'pohlepni iznajmljivači'?
HUP i SDP predlažu novi porez koji bi dodatno poskupio ljetovanje na Jadranu
Hrvatska lani u turizmu ostvarila puno bolje rezultate od procjepljenijih konkurenata
Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?
Ivo Ivić i Index šire neutemeljeni strah od stranih turista
Medijske laži o turizmu u Portugalu
Ako stvarno želi spasiti sezonu, Vlada će ukinuti Stožer
Turizam kao žrtva birokracije i diplomatskog rata
Hrvatski mitovi o tvornicama i turizmu
Prepustite testiranje privatnom sektoru, to bi ubrzalo proces i ljudi ne bi morali satima čekati u redu
Što je Hrvatska učinila da naljuti Kurza?
Hrvatski iznajmljivači i ove godine rasturili na nagradama agencije Booking.com
Vlada će se u 2020. obračunati s najvećim hrvatskim neprijateljima - radom i zaradom
Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?
Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona
Večernji je ekskluzivno otkrio ovu prijevaru, nikada ne biste vjerovali što iznajmljivači rade - skandal!
Cro kartica je nepotrebna i služit će samo za povećanje korupcije u javnom i privatnom sektoru
Socijaldemokracija ili ksenofobija?
Legalizacija marihuane bi obogatila našu turističku ponudu i učinila Hrvatsku konkurentnijom
Hoće li ugostitelji sada spustiti cijene ili će razliku od PDV-a uzeti sebi?
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
SDP-ova ekonomistica predlaže da država spusti cijene i povisi plaće. Tko će to platiti?
Zašto mediji prenose dezinformacije o hrvatskom i turskom turizmu koje je proširio Erdoganov fan?
Hrvatska se ne mora bojati kraha turizma, ali budućnost je u međunarodnim klasterima
Splitska vlast objavljuje rat turizmu
Hrvati će jednom morati prihvatiti da su radne migracije - u oba smjera - sasvim normalna pojava
4 razloga zašto Vlada treba odmah ukinuti kvote na uvoz radnika
Zašto su hrvatske sobarice toliko ljute na Srpkinje?
Zašto su cijene u Hrvatskoj veće nego na Cipru i u Bugarskoj?
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Novo na Liberalu:
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Što znači 'pozicija moći'?
Ante Mandarić: Bit ću glas protiv nepravde, bez obzira s koje strane dolazila
Izborni kompas FPZG-a ima ozbiljne nedostatke koji mogu dovesti do vrlo zbunjujućih rezultata
Spolne kvote su silovanje demokracije
Imaju li biskupi u sekularnoj državi pravo komentirati politiku? Da, kao i svatko drugi
Klimatski fundamentalisti u poreznim obveznicima vide svoje kmetove
Je li Javier Milei spasitelj Argentine ili lažnjak i populist?
Grbin priznao da mu se jako sviđaju politike Andreja Plenkovića
Zurovec: Prvo smanjiti državnu potrošnju, a onda osloboditi građane nameta
100 dana Mileijeve vlade: Što je dosad učinio?
Subvencioniranje najma je suluda mjera koja će pomoći samo najmodavcima
Milanović manipulira statistikom o mirovinama i obmanjuje javnost
Plenkovićeva vlada ulupala 199.000 vaših eura u portal koji nikoga ne zanima
Ovaj francuski vizionar iz 19. stoljeća sanjao je današnju Europsku uniju
Rezultati Februarske revolucije: profitirali SDP, Možemo i HDZ, gubitnici Centar i Fokus
Otkud sad oni? Članak Sanje Modrić masovno lajkaju Turci
Zašto Milanović napada ustavne suce koje je sam predložio? Želi ih zastrašiti
Marijana Puljak za saborskom govornicom izvrijeđala hrvatske radnike
Milei ukinuo državnu novinsku agenciju zbog 'širenja propagande'
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?
Regulacije nisu suprotnost slobodnom tržištu nego njegov sastavni dio
Član predsjedništva Fokusa uhljebio u državnu agenciju 10 stranačkih kolega u 4 mjeseca
Odjeci Februarske revolucije: Lijeva oporba treba zajednički izaći na izbore
Možemo nije suprotnost HDZ-u nego konkurencija

Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma


Piše: Mario Nakić
Photo: Freepik
22.8.2023.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma

Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma


Piše: Mario Nakić
Photo: Freepik
22.8.2023.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Hrvatska je tako postala poznata kao elitna i skupa destinacija. Svi žele doći i posvjedočiti osobnom tim cijenama, fotkati se s računom i pohvaliti svojim prijateljima da su tu bili.

Ovo više nije nikakva novost - hrvatskim medijima smeta turizam u Hrvatskoj. Jako im smeta. Dokaza za to je pregršt, svake godine. Nije bilo turističke sezone kad mediji nisu unaprijed osudili sezonu na propast, proglasili kraj već u lipnju, tijekom cijelog ljeta objavljivali mnoštvo suludih članaka koji su izvlačenje iz konteksta ili čak uopće nemaju veze s istinom - ali svima je zajedničko to da pokušavaju sabotirati turističke djelatnike, ugostitelje, iznajmljivače.

OGLAS - IZBORI 2024.


Zašto to rade? Postoji više teorija i svaka od njih može biti donekle točna. Neki tvrde da turistički konkurenti plaćaju medijskim korporacijama da ocrne hrvatski Jadran i reklamiraju njihovu ponudu. U prilog ovoj tezi govori činjenica da su svi hrvatski mediji simultalno i praktički orkestralno početkom srpnja, dok su pljuvali hrvatski turizam da je "preskup i tjera turiste iz Hrvatske", zdušno objavljivali promotivne priloge o Albaniji kao "novom ljetnom hitu gdje svi žele ići". To su predstavljali u sklopu informativnog programa, a ne sponzoriranih oglasa - nešto što bi agencija za medije, kad bi tako nešto u Hrvatskoj postojalo, sigurno provjerila.

Osobno sam prije par godina mislio da je takva medijska antikampanja protiv hrvatskog turizma rezultat oglasa koje plaćaju hoteli. Primijetit ćete, naime, da se novinari fokusiraju na kritiku (zapravo divljačko pljuvanje) isključivo malih privatnih iznajmljivača i ugostitelja, nikad ne diraju velike hotelske lance. To je zato što im veliki plaćaju oglasni prostor. Tim velikima su mali iznajmljivači trn u oku jer oni vjeruju da bi turisti više birali njihov skuplji smještaj kad ne bi bilo jeftinijih malih iznajmljivača.

OGLAS - IZBORI 2024.


Obje teorije lako mogu biti bar djelomično točne jer u medijima rade ljudi koji bi i vlastitu mater prodali za 100 eura, pa zašto ne bi ocrnili hrvatski turizam za crkavicu? Ali puno više od svega, sad sam uvjeren, ulogu igra obična ljudska zavist i pohlepa. Novinari ne mogu podnijeti činjenicu da netko živi od turizma, ta im ideja nikako ne sjeda. Riječ je, dakle, o osobnom i ideološkom bijesu koji iskaljuju kroz članke. Bez obzira na bilo kakve oglase, oni će takve stvari svake godine objavljivati jer ne mogu protiv sebe.

Teza o "preskupom" Jadranu

Novinari ne mogu spomenuti Jadran ili turizam, a da u istu rečenicu ne stave skupoću. Toliko su to ove godine puta ponovili, da je hrvatski turizam postao sinonim za skupoću. Koliko u tome ima istine?

Odite u elitna austrijska, slovenska ili njemačka turistička mjesta usred njihove špice sezone, vidjet ćete da su cijene znatno veće nego u kolovozu u većini obalnih mjesta na Jadranu. U odnosu na lani, inflacija je učinila svoje i cijene su morale ići gore. Da cijene nisu narasle, većina turista ne bi mogla uopće naći mjesto za odmor - tolika je (bila) potražnja. Cijena je najbolji i najpravedniji način da razdvoji one koji nešto stvarno žele i trebaju od onih kojima to isto nije toliko potrebno.

Naravno da bi svaki posjetitelj volio da prođe jeftinije, kao što bi svaki novinar volio da prima veću plaću, kao što bi svaki ugostitelj volio da može prodati svoje usluge po još većoj cijeni. Svi volimo kad prođemo bolje, odnosno kad dobijemo nešto jeftinije, a više zaradimo. No, to ne može biti razlog za razapinjanje ugostitelja, iznajmljivača i trgovaca jer prodaju svoje usluge po cijeni koju su turisti voljni platiti.

Cijene na hrvatskom Jadranu nisu ni po čemu gore od drugih elitnih turističkih destinacija u svijetu koje su na toj razini - a malo ih je na toj razini.

Kakvi su rezultati?

Kao i svake godine, negdje u ovo doba godine novinari su prisiljeni suočiti se sa za njih gorkom istinom - sezona nije propala. Nije ni podbacila. Uf. Što ćemo sad? A ništa, pravit ćemo se kao da se ništa nije dogodilo pa idemo nagodinu ponovno isto.

Ono što novinari ne razumiju, to je da na taj način zapravo pomažu turizmu u Hrvatskoj. Oni su, naime, zaslužni što je Hrvatska postala sinonim za skupoću.

Turisti ne daju jeb za cijene. Onaj tko je odlučio potrošiti stotine eura samo da dođe do nekog mjesta, njega sigurno neće odvratiti cijena kuglice sladoleda. Tko nema novca za trošenje, ostat će doma. Turisti dolaze trošiti.

Kad se proširio glas o Hrvatskoj kao skupoj destinaciji, to privlači još više turista. Sada svatko želi doći i vidjeti te cijene uživo, ufotkati selfi s računom i hvaliti se prijateljima da je bio na skupom mjestu. Ne vjerujete? Pa to se već događa, a o tome, ironično, izvještavaju upravo ti isti mediji koji su mislili da će cviljenje o cijenama odvratiti turiste od Hrvatske:



Tako su hrvatski novinari, ove godine uz pomoć kolega iz inozemstva, sasvim nenamjerno postali najbolji ambasadori hrvatskog turizma i neizravno pomogli ugostiteljima, trgovcima i iznajmljivačima kojima žele toliko zlo. Baš ironično, zar ne?

Da se razumijemo, novinari jesu štetočine svjetske klase, ali čak i takvi ljudi mogu biti korisni za zajednicu, što vidimo upravo iz ovog primjera.


Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.