Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
25.11.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
25.11.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Ja sam učitelj. Cilj mi je pripremati djecu za svijet koji dolazi. I točka. To je moja misija. Odabrao sam to. Ne radi plaće, već jer mislim da je to ono što moram napraviti. I to radim, želim osposobiti mnoštvo djece da mogu biti uspješna. I da svijet nakon mene bude bolje mjesto. Zar nam to nije svima cilj?
To su riječi Korada Korlevića, 61-godišnjeg lovca na asteroide iz Istre, iz razgovora za Večernji list. U ovom razgovoru Korlević je dao mnoge jako zanimljive izjave od kojih bih izdvojio sljedeće:
Škola priprema djecu za svijet koji ne postoji
"Učitelji danas pripremaju učenike za svijet koji ne postoji. Zamislite da trenutačno štrajkaju ljudi koji proizvode, recimo, konjska sedla. I da se oni bune. Mi bismo im rekli: 'Da, ljudi, vi radite jako lijepa sedla. Ali, znate... ona više nikome ne trebaju.' Takvo društvo ne može dugo trajati. Doći će do cijepanja civilizacija, što će biti nevjerojatno opasan trenutak. Ovisimo o znanosti, tehnologiji i medicini, a radimo sve da nam djeca to ne razumiju.
Ne prilagođavamo se vremenu
"Moramo prilagoditi školu novom dobu. Znanja kojima učimo djecu postaju nevažna. Jer, sve se to može brže naučiti na internetu, na YouTubeu, u nekoliko minuta. Moramo djecu naučiti brzini. Da uče brzo. A mi ništa ne mijenjamo, guramo i dalje po starom."
Po učenju kritičkog razmišljanja Hrvatska je na svjetskom začelju
"Istraživanje koje je radio zagrebački Institut za društvena istraživanja, a gdje su željeli vidjeti koliko je poduzetnički duh razvijen u osnovnim školama, pokazao je kako 2 posto učenika želi nešto poduzeti. Ostali su čekali...
Kad takvo istraživanje dođe, Sabor bi trebao odmah imati izvanrednu sjednicu i reći: 'Nacija je u opasnosti'. Uostalom, Hrvatska je, prema Svjetskom ekonomskom forumu, po učenju kritičkog mišljenja - 136. na svijetu. Od 140 zemalja na dnu, u društvu Gvineje i Haitija. Ne trebamo piliti učenike koji ne mogu naučiti tablicu množenja, jer im ona neće trebati. Danas uspjeh ne ovisi o tome poznaješ li tablicu množenja, ne."
Važno je učiti brzo
"Eto, nedavno sam se našao sa svojim učenicima 25 godina nakon mature. I svi su uspjeli u životima. I oni koji su imali loše ocjene. Neki imaju bagere, drugi su inspektori. I nitko ih nije pitao znaju li vaditi drugi korijen, jesu li čitali lektiru ili znaju li gdje je Yucatán. Bude li im to trebalo, naučit će za čas. Pronaći podatke ili rješenje. Važno je, ponavljam, učiti brzo. Mnogi ne kuže o čemu govorim. Smatraju da im trljam nos."
Starenje je greška i to će se moći ispraviti
"Starenje i životni vijek nisu ista kategorija. U životinjskom svijetu roda od 80 godina jednako je mlada kao i roda od pet godina. Isto je i s krokodilima. Postoje organizmi koji ne stare. Oni žive mladi do toliko godina, i onda umru. Pitanje je zašto postoji starenje? Starenje je greška, uopće ne bi trebalo starjeti. I to je greška koju možemo popraviti. Problem nije bio kad je ljudima životni vijek bio 35 godina, jer tada su odlazili mladi.
A mi želimo živjeti i nakon našeg roka trajanja. Očekuje se da će se uskoro moći vratiti unazad starenje i to na molekularnoj razini, gdje će se očistiti stanice, obnoviti mišići. Recimo, pomladiti se na 19 godina. E sad, koliko će to stajati i koliko će Hrvata moći sjesti na avion i otići na pomlađivanje, to je pitanje. Jer u budućnosti se bogatstvo neće vidjeti po automobilu koji čovjek vozi već po zdravlju. Koliko si bogat vidjet će se na tebi... I tu nam trebaju znanja. A nama će se dogoditi da nemamo znanja pa ćemo to sve morati i platiti."
Sposobni i podobni
"Imamo dva društva, koja žive jedno do drugog. Oni koji su podobni i oni koji su sposobni. Tako je bilo kad sam bio dijete, kad sam odrastao, tako je danas kod moje djece. U svakom slučaju, cijela država zbog toga pati."
Cijeli intervju je jako zanimljiv, možete ga pročitati na portalu Večernjeg lista.