Piše: Mario Nakić
20.1.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Piše: Mario Nakić
20.1.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4
Nenad Bakić, pokretač Croatian Makersa i aktualne crowdfunding kampanje STEM revolucija u hrvatskom školstvu kojom se prikupljaju sredstva za moderno opremanje hrvatskih škola, objavio je na Facebooku kako je njihov projekt prethodno odbijen na natječaju Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
"Ministarstvo, OSOBNO ministar, je donijelo odluku da nismo kvalificirani niti za ući među 128 projekata koje 'podupiru'. Pri čemu, kako nitko od tih 128 nije dobio ni blizu maksimalnog iznosa, znači da su smanjivali iznose da daju svakome kome su mislili da trebaju dati. Moguće je da ima vrjednijih projekata od Croatian Makers lige, ali nekako mi je čudno da nismo ni među 128 (pogledajte u linku dobitnike, sigurno ima vrijednih projekata). Ne želim reći da netko od dobitnika 'nije trebao' dobiti, nikako ne! Ali očito su uključili sve koje su htjeli (jer su smanjivali iznose) pa je tako vrlo jasna njihova eksplicitna odluka da ne bude 129 projekata. Iako recimo Predsjednica RH misli da smo OK pa imamo njeno visoko pokroviteljstvo. Tako da je jedino tumačenje da nas je netko baš namjerno izbacio. Pitanje je zašto. Možda zato jer pokazujemo što je moguće", tvrdi Bakić koji je usporedio ovaj pokušaj opstrukcije onim kad je pokretao portal MojPosao.
"Kad sam pokretao MojPosao, tadašnje vodstvo HZZ je došlo ministru rada i socijalne skrbi tražeći ministra Davorka Vidovića da zabrani MojPosao jer 'ILEGALNO KONKURIRA HZZ-u na tržištu rada'. Hvala Davorko što nisi nasjeo na te kritpokomunističke fore i podržavao si nas! Naravno, problem je bio u tome da smo pokazali koliko se može, a koliko oni slabo rade."
Bakić je ustvrdio kako nije istina da u školstvu nema novca, ima jako puno novca, ali je stvar u tome kako se koristi.
"Pogledajte i neke razloge koje su nam usmeno iskomunicirali, to je sprdnja i ponižavanje:
- Nemamo uključene volontere u projekt (recimo ja sam volunter 12 sati dnevno, a što je sa svima nastavnicima)
- Nismo imali ranijih bespovratnih potpora (što je s našim milijunima uloženima u Ligu?)
- Nismo dovoljno jasno pojasnili IRIM-ove dosadašnje projekte (možda smo debilčeki u pisanju projekata, vjerujem da nismo, ali imamo nevjeorjatno informativan web)
- Nismo dovoljno dobro dokazali operativne i organizacijske kapacitete
- Nisu jasno opisana natjecanja i edukacije za učenike koje će prethoditi natjecanju
- Nema uspostavljeno partnerstvo s jednicom lokalne i regionalne samouprave (Imamo potpisane ugovore sa 360 škola i udruga)
- Opis korisnika (ciljna skupina) preopćenit. Odabir učenika u projektu nije dovoljno transparentan
- Ocijenjen je kao održiv, ali ne i kako će se osigurati financijska održivost nakon što projekt završi
- Nije jasno opisano koliko dugo će trajati edukacija, pa se ne zna da li je realan trošak
- Korisnici su opća populacija, dobili bi više bodova da samo uključili nacionalna manjine, učenike s posebnim potrebama itd. Pretpostavljaju da u prosječnom razredu postoje sve skupine, ali treba jasnije navesti."
"Inače sam OSOBNO poslao ministru Barišiću email u kojem ga molim da razmotri i/ili za sastanak, kasnije ga sreo na nekom prijemu, predstavio se i upozorio na email, rekao se javiti i nikad nije."
Eto zato reforma školstva ne može uspjeti ako ju radi MZOŠ, a mi ćemo hackirati sustav i isporučiti djeci ono što trebaju, roditeljima i društvu.
Ne zaboravite, naš cilj je da iduće godine SVAKO dijete u 7. razredu dobije BBC micro:bit. Naša procjena je da će tu biti svakvih opstrukcija. Pa evo ovo je kratka obavijest ako i kad se to dogodi, zašto. Umjesto da nas iskoriste kao stvarni izvozni proizvod, globalno smo konkurentni. Ali valjda se netko boji ovoga što pokazujemo da je moguće", zaključuje pokretač Croatian Makers lige.
S obzirom da je ministarstvo odbilo projekt, Bakić je sa svojom ekipom pokrenuo crowdfunding kampanju koja je u tri dana prikupila oko 150.000 dolara. Možete se uključiti i vi, ako ste u mogućnosti, i donirati dobrovoljno između 15 i 2.500 dolara - na ovom linku.