Je li Holy upravo pozvala na privatizaciju HŽ-a?

23.5.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Usporedila je putnički željeznički promet u Hrvatskoj i Japanu. Pogodite koja je glavna početna razlika...
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Za terorizam u Berlinu NIJE kriva politika otvorenih granica!
Treba li se Josipović ispričati zbog komentara o katoličkoj džamahiriji?
Ovo je jedino rješenje demografskog problema (i neće se svima svidjeti)
Epidemiološke mjere Liberala: Ne napadajte novinare, ignorirajte ih
Priča o sudskoj pobjedi Zagrepčanke protiv Microsofta zapravo je tužna priča o hrvatskom ZOR-u
Zašto teorija da je korona zavjera globalista nema nikakvog smisla
Hod za oduzimanje ljudskih prava i sloboda
Liberalna stranka u Kanadi osvojila manje glasova, ali više zastupnika od Konzervativne: Trudeau ostaje premijer
Faktograf se čudi što EU financira portale koji kritiziraju EU dužnosnike
Europski parlament proglasio rat Rusiji i slobodi govora
Kako je najveća punk ikona izdala anarhiju i slomila srce svojim fanovima
Obuljen Koržinek vlastitim primjerom pokazala kako se plasiraju lažne vijesti - tko će nju kazniti?
Miletićeva usporedba Uljanika s američkim spašavanjem autoindustrije nema smisla, evo zašto
Dva Hrvata odigrala ključnu ulogu u pokušaju uspostavljanja socijalizma u Čileu
Hrvatska nakon Agrokora: Slijedi li nam katarza ili potonuće?
Prosječna plaća u EU 2018.: Hrvatska 20. po visini plaće, a osma po oporezivanju
Prostitutke u Barceloni istjerale sex robote iz grada jer im kradu posao
Jednima javni novac za obnovu, drugima empatija
Objavljen je ovogodišnji Indeks ljudske slobode: Ovo su najliberalnije zemlje svijeta
EU kreće u rat protiv keša, što to konkretno znači?

Je li Holy upravo pozvala na privatizaciju HŽ-a?

Usporedila je putnički željeznički promet u Hrvatskoj i Japanu. Pogodite koja je glavna početna razlika...
PIŠE Mario Nakić

Nije lako biti ljevičar u Hrvatskoj; zalagati se za što veću državnu kontrolu nad svime, a pogotovo gospodarstvom, u situaciji kad je ona ovdje daleko veća nego u civiliziranom svijetu. Htjeli bi naprijed, ali primjeri iz civilizacije ne idu u prilog njihovoj ideologiji i politikama.

Mirela Holy, kandidatkinja SDP-a za EU parlament, na Twitteru je objavila članak o modernizaciji željezničkog putničkog prijevoza u Japanu (koja je u tijeku već desetljećima). Japanci, naime, počinju testirati novi "vlak-metak" Alfa-X. Uz članak, Holy je napisala:

"Dok u cijelom svijetu vlakovi postaju sve brži, u Hrvatskoj su sve sporiji. Uspjeh se ne događa slučajno, treba malo i planirati, dugoročno planirati..."



Gospođa Holy je potpuno u pravu; i što se tiče usporedbe HŽ-a sa željeznicama na Zapadu (i Dalekom istoku), i što se tiče planiranja. Samo što u ovom slučaju nije riječ o državnom planiranju.

Japan je liberalizirao željeznički putnički promet još 1987. godine i korporacija Japan Railways Group (Japanske željeznice) danas je u cijelosti u privatnom vlasništvu. Iako nije jedina (ima još nekoliko manjih privatnih kompanija), ta korporacija danas drži veći dio japanskog tržišta željezničkog prijevoza. I ovaj projekt - vlak-metak Alpha-X - je njihov.

Holy je tako, vjerojatno nesvjesno, priznala da je privatni sektor efikasniji i sposobniji dugoročno planirati u interesu građana od države. Jer u Hrvatskoj, za razliku od Japana, država i dalje ima monopol na željeznički putnički prijevoz.

Iako Europska komisija još od početka pristupnih pregovora o ulasku u EU traži od Hrvatske da provede liberalizaciju tržišta željezničkog prijevoza, zbog nesposobnosti naših vlada i straha HŽ-a to se konstantno odgađa. Zanimljivo, naša država je ipak uspjela provesti liberalizaciju na tržištu teretnog željezničkog prijevoza, što je rezultiralo poboljšanjem poslovanja tvrtke HŽ Cargo - morala se prilagoditi novoj situaciji kad je dobila konkurenciju.

Bez sumnje, jednom kada država skupi dovoljno hrabrosti i pristane na liberalizaciju tržišta putničkog željezničkog prijevoza, ista stvar će se dogoditi i HŽ Putničkom prijevozu, odnosno onda će morati poboljšati svoje usluge ili će ih pokositi konkurencija. Što god se dogodilo, u tom slučaju pobjeđuju građani - korisnici usluge.

Nisam siguran da je Holy imala tu namjeru - možda ona misli da je željeznički putnički prijevoz u cijelom svijetu kao kod nas pod upravom države - ali ona je zapravo pozvala na liberalizaciju tržišta. A liberalizacija će u konačnici, kao što je to bio slučaj i u Japanu, dovesti do privatizacije glavne željezničke korporacije. Jer privatni sektor je efikasniji u zadovoljavanju želja korisnika od države.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
POLITIKA
EKONOMIJA
HRVATSKA
Ocijeni članak
UKUPNA OCJENA
1
2
3
4
5
Ocjenjivanje sadržaja omogućeno je samo članovima Udruge Liberal.hr. Učlanite se - kliknite ovdje - da biste mogli ocjenjivati tekstove i dobili pristup drugim dijelovima portala za članove.
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Vezano
Socijaldemokracija u Hrvatskoj svela se na puku jugonostalgiju
Milanović bi bio idealan reformator HDZ-a
SDP želi ukinuti prirez u Zadru, UGP i Centar protiv
Venezuela sada masovno privatizira firme koje je prethodno nacionalizirala
Tko je Branko Kolarić, novi miljenik medija i širitelj straha i panike?
Sada je pravo vrijeme da Vlada ukine minimalac
Zašto Bernardić ne želi model skandinavskih socijaldemokrata za Hrvatsku?
SDP-ov prijedlog zakona o marihuani je loš. Holy obmanjuje javnost, nije riječ o liberalizaciji i ʼpotpunoj legalizacijiʼ
Vlada oslobodila nameta i deregulirala 20-ak profesija; turistički vodiči se pobunili
Tko je Abiy Ahmed, etiopljanski premijer koji je osvojio Nobela za mir?
Zašto Mrak Taritaš ne raspusti svoju stranku i jednostavno se priključi SDP-u?
Macron je zadnja osoba na planetu koja može govoriti drugima kako da urede svoju zemlju
Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Urednik koprivničkog portala objasnio zašto država treba potpuno privatizirati Podravku
Socijaldemokracija ili ksenofobija?
SDP-ova ekonomistica predlaže da država spusti cijene i povisi plaće. Tko će to platiti?
Ovaj lik je car: Bio je potpredsjednik antireformske vlade, a sada se sjetio da Hrvatska treba reforme
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Gdje počinje HŽ Putnički prijevoz, prestaje odgovornost
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: