Liberal.hr
Liberal.hr
Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

Piše: Mario Nakić
Photo: Index
11.11.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

Piše: Mario Nakić
Photo: Index
11.11.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Norveška državna tvrtka ponaša se i funkcionira tržišno, razmišljajući prvenstveno o kvaliteti svoje usluge.

Norveška poštanska kompanija, u vlasništvu države, donijela je odluku da će otpustiti poštare i u pogon staviti robote kako bi korisnicima priuštila što bolju uslugu dostave pošiljaka.

Novinare s Indexa zanimalo je ono što bi prosječni Hrvat prvo pitao: "A..a...a...Što će biti s jadnim radnicima?" (btw, ovo ne ide na račun Indexa koji je u ovom slučaju napravio super posao, već na račun hrvatske publike kojoj je uvijek "radno mjesto" ispred potrošača i njegove svrhe).

Dobili su hladan odgovor, pravi skandinavski:

Glasnogovornik John Eckhoff nam je odgovorio da Norveška pošta danas ima čak 20 tisuća manje zaposlenika nego što je imala sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća.

“To je oko tisuću zaposlenika manje po godini i nitko se nije oko toga pretjerano uznemiravao. Svi su našli nove poslove ili su otišli u mirovinu ako su imali uvjete za to”, odgovorio nam je glasnogovornik Eckhoff, dodajući kako se obim poštanskih dostava od 1999. godine, koja je bila jedna od najprometnijih u tom sektoru, smanjio za čak 60 posto.

Dodaje da je to razlog zašto Norveška pošta mora inovirati svoje usluge, te pronaći troškovno učinkovita rješenja koja odgovaraju i njihovim korisnicima.

Dakle, nema nikakve drame u Norveškoj zbog "radnih mjesta" bivših djelatnika u državnoj firmi. Sindikat ne prigovara, javnost ne prigovara, svi su zadovoljni zato što znaju da će sada imati bolju uslugu.

Još jedna stvar koju bi Hrvati trebali na ovom primjeru učiti od Norvežana: njihova DRŽAVNA tvrtka razmišlja maksimalno tržišno i kako zadovoljiti svoje potrošače, kako im pružiti što bolju uslugu. Možete li zamisliti Hrvatsku poštu da ovako nešto napravi?

Hrvatska pošta bi na ovaj način uštedjela ogroman novac dugoročno jer cijena tih robota sigurno ne može biti veća od cijene rada poštara sljedećih 10 godina. Što mislite, kad će to pasti na pamet voditeljima HP-a?

 
Podijeli s prijateljima
Bez filtera Bez filtera

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
Paypal
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
Barkod za donacije

O autoru

Mario Nakić
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:
Liberal na Facebooku
Liberal na X-u
Liberal na Instagramu
Liberal na Youtubeu
Netcom