Piše: Robby Soave
Izvor: Reason
16.1.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 3
Piše: Robby Soave
Izvor: Reason
16.1.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 3
Poznata kompanija za brijaće aparate Gillette objavila je svoju novu reklamu u kojoj osuđuje "toksičnu muškost" i izaziva muškarce da budu bolji prema ženama i drugim muškarcima. Ali budući da u zadnje vrijeme svjedočimo ludom kulturološkom ratu između dva plemena, ovakva potpuno pozitivna poruka nekako je uspjela uvrijediti jedan tim.
"Gillette reklama je proizvod radikaliziranog feminizma u mainstreamu, kulturnog marksizma", napisala je Candace Owen iz konzervativne organizacije Turning Point USA na Twitteru. Michael Knowles - književnik, glumac i konzervativni kolumnist - optužuje Gillette za usvajanje premisa "šakala za socijalnu pravdu". Ben Shapiro, urednik portala National Review, tvrdi da se navedena tvrtka "priklonila ljevičarskim društvenim prioritetima".
Takve snažne optužbe o kulturnom marksizmu, ljevičarskim društvenim prioritetima i slično ispadaju smiješne svakome tko bez predrasuda pogleda navedenu reklamu.
Istina, reklama odmah na početku spominje pojam "toksična muškost", što je pomalo nespretan i loš izraz koji feministi i općenito radikalni ljevičari često vole koristiti u svome pretjerivanju. Ali ostatak reklame je posvećen nasilju, bullyingu u školi, zlostavljanju žena. Jesu li to uistinu "ljevičarski prioriteti"? Žele li konzervativci stvarno reći da je nasilje isključivo problem za ljevicu?
Shapiro je poznat po svojoj frazi "facts don't care about your feelings" (činjenice nije briga za vaše osjećaje) koju koristi - često potpuno ispravno - da bi pobio argumente ljevice koji su bazirani na njihovim osjećajima: "Postoje generalno neke razlike između muškaraca i žena", na primjer. Ali ovaj konkretno slučaj pokazuje kako i desničari dozvoljavaju da im osjećaji prepriječe put do činjenica. Muškarci zaista čine više nasilja nego žene, seksualno zlostavljanje žena je definitivno problem na mnogim radnim mjestima i dječaci trebaju biti odgajani tako da ne napadaju fizički jedni druge niti djevojčice.
Istina je da ne sudjeluju SVI muškarci u nasilju, isto kao i što mnoge žene također mogu biti nasilne i zlostavljačice. Kolektivističke pretpostavke su odvratne - i antiteza za libertarijanska načela - bilo da su postavljene protiv muškaraca, žena, bijelaca, crnaca itd. Naravno, neki s lijeve strane su krivi za takve predrasude. Ali ovaj oglas ne kaže da su svi muškarci loši. On ne poručuje da je muškost uvijek i svuda opasan ideal. Poruka ovog oglasa je jasna - bolje se odnosite prema ljudima - u nadi da će prodati više britvica za brijanje muškarcima koji se slažu s tom porukom. Opet, zašto je ovo loše?
U njegovu obranu, Shapiro je imao neke zanimljive zaključke u ostatku svoje kolumne, a tiču se važnosti da mladi muškarci imaju snažne muške idole u svojim životima:
"Ako želite odgojiti generaciju muškaraca koji će ispravno tretirati žene, djelovati kao zaštitnici, a ne kao žrtve, i postati temelj stabilnog društva, trebate više muškosti, a ne manje. Zapravo, nedavna studija sa Stanforda, Harvarda i Biroa za popis stanovništva ustanovila je da visoka razina prisutnosti očeva u lokalnim zajednicama može biti važna čak i više nego izravno posjedovanje oca u domu; studija je objasnila, 'crni dječaci koji odrastaju u područjima s visokom prisutnošću oca također imaju znatno manju vjerojatnost da će završiti u zatvoru'."
Upravo tako: mladi muškarci moraju učiti od starijih koji dobro postupaju prema ženama i djeluju kao zaštitnici, a ne kao žrtve, a upravo to je ono što Gillette poručuje ovom reklamom.
Ljudi se mogu slobodno asocirati s bilo kojim proizvodom, pa ako Gilletteovo takozvano signaliziranje vrline nekoga toliko muči, ta osoba može kupiti neku drugu britvicu za brijanje. Ali bilo bi šteta ako ćemo masovno bojkotirati kompanije koje poručuju da je nasilje loše.