Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta te Ministarstvo rada i mirovinskog sustava konačno su promijenili dva propisa koji će uvelike olakšati rad poslodavcima i radnicima.
Evidencija radnog vremena je pojednostavljena, sukladno međuresornom Akcijskom planu za administrativno rasterećenje gospodarstva. Dosadašnji pravilnik je uveo nekoliko administrativnih opterećenja koje su otežavale poslovanje poduzetnika, pa i funkcioniranje unutarnjeg tržišta EU koje ne trpi prepreke.
Prema članku 3. je smanjen broj podataka o radnicima na razmjernu razinu, sukladno načelu „once-only“ koje se konačno počelo provoditi od 2017. Prema članku 8. je poslodavac sada oslobođen obveze evidentiranja dnevnog i tjednog odmora, ukoliko vodi evidenciju o početku i završetku rada te ukoliko je dnevno, tjedno i mjesečno radno vrijeme radnika jednako raspoređeno. Prema članku 12. je to isto oslobođenje regulirano i za izdvojeno mjesto rada (npr. rad od kuće).
Prema članku 10. poslodavci sada trebaju evidencije popunjavati na tjednoj osnovi (umjesto na dnevnoj). Time je ukinuta restriktivna i krajnje nerealna odredba o dnevnom ažuriranju evidencije. Stoga su mnogi poslodavci, pogotovo mali poduzetnici, imali problema s inspekcijom i morali ostajati prekovremeno kako bi u kratkom vremenu ispunili brzinsku administrativnu obvezu. To je stvaralo stres koji definitivno nije u interesu zaštite na radu.
Prema članku 14. je jasno regulirano kako se podaci o radnom vremenu mogu voditi i elektronički i uz korištenje kratica. Prema članu 15. stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti pravilnik iz 2015. koji je uveo niz administrativnih opterećenja poslodavcima i poduzetnicima. Stoga će prema članku 16. pojednostavljene evidencije radnog vremena biti moguće od 1. rujna 2017. (a u međuvremenu traje rok prilagodbe).
Stupanjem na snagu Zakona o osiguranju radničkih tražbina, jučer je provedena i mjera po kojoj članovi uprave i izvršni direktori trgovačkih društava nisu više obavezni sami sebi blokirati račun pri FINA-i ako si na vrijeme ne isplate plaću. Time je uklonjena jedna od mnogih besmislenih prepreka u poslovnom sektoru.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.