Vezani članci:
Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Kako HAC svakodnevno zbunjuje strane vozače
Nameti poskupljuju 'jer ste vi to tražili'
Našizam - uzrok, nastanak, razvoj i posljedice
Život damo, HAC ne damo!
To je nama vaša borba dala!
Zašto sindikat štiti piromane?
Kalmetino svjedočenje - šamar ljubiteljima državnog vlasništva
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Faktograf: ni F od fakta
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Tradicionalni taksisti u paktu s đavlom: Kako otjerati Uber iz Hrvatske?
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Novo na Liberalu:
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja
Cjepiva spasila 150 milijuna dječjih života diljem svijeta u zadnjih 50 godina
Inflacija pada, a cijene rastu. Novinari se pitaju kako je to moguće
Tomašević se pjeni jer je Zagrepčanima ponuđena jeftinija distribucija plina
Bastiat: Novac, banka i kredit
Index bi mogao biti kažnjen zbog 'diskriminacije katolika'. To nema nikakvog smisla
Plenkovićeve muljaže o inflaciji i BDP-u
Jako bitna odluka Ustavnog suda o predmetu Krišto v. Pride, evo zašto
Privatne kompanije plaćaju kazne za curenje podataka, a pravu ugrozu predstavlja država
Konvencija LP-a: Odbacili Trumpa i Kennedyja, izabrali 'naoružanog geja'
F. A. Hayek: Upotreba znanja u društvu
Mises je tijekom WW2 dvaput pogazio vlastite principe, evo o čemu se radi
Anka, empatija i antisemitizam
Bastiat: Prokleti strojevi
Zašto su neke cijene u trgovini u Hrvatskoj veće nego u zapadnim zemljama EU-a?
Benčić se bori da HDZ zadrži apsolutnu kontrolu nad HEP-om. Zašto?
Bastiat: Kome koriste ograničenja u prekograničnoj trgovini?
Nedavna studija dokazala korelaciju između ekonomske slobode i rodne ravnopravnosti
Ovaj lik nema pojma o čemu govori
Baby Lasagna je sušta suprotnost svega što Severina predstavlja
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama

O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba


Piše: Thomas Bauer
28.6.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba


Piše: Thomas Bauer
28.6.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Kako funkcionira Hrvatska možda najbolje pokazuje situacija s jednom od ključnih ljudskih potreba, cestovnim prijevozom. Dva su divna primjera, prvi je borba taksista protiv Ubera, a drugi su „naše“ divne autoceste koje, eto, nismo prodali, pa nas tako sada dva putovanja do Splita i natrag koštaju koliko Slovenci izdvajaju za godišnju vinjetu s kojom mogu bezgranično jezditi svojim autocestama čak 14 mjeseci!

Hrvatska je zemlja u kojoj postoji veoma rasprostranjen soj ljudi koji iz nekog čudnog razloga i dalje misli da ima vrhunaravno pravo povlaštenosti i nedodirljivosti po kojem ćemo mi - njihove sluge pokorne, financirati njihovu komociju, nedostatak kompetencija i krive životne odluke. To kod nas nisu samo političari i horde birokrata, već jako velik dio građana što ucjenama, demagogijom i protestima čuva svoje nepravedno stečene pozicije i beneficije.

Prvi, taksisti, godinama se bune jer postoje drugi ljudi koji su poželjeli raditi njihov posao što danas ne zahtijeva apsolutno nikakva specifična znanja koja ne posjeduje ogroman postotak radno aktivne populacije. Na tržištu su se u međuvremenu pojavile poslovne strategije koje njihovu uslugu čine tromom, neatraktivnom i jednostavno lošom. Drugim riječima, oni na tržištu ne nude ništa novo, nisu popravili svoj katastrofalan imidž i poslovanje, oni samo žele da im država pomogne nasilno ugasiti konkurenciju.

 Drugi, zaposlenici državnih cestovnih tvrtki, bune se jer je netko pomislio da bi potpuno nerentabilne cestovne firme prodao strancima koji bi onda uveli reda i srezali financijske dubioze, što bi ponajprije značilo otpuštanje dobrog dijela zaposlenih. Njima je to neprihvatljivo i nije ih uopće briga što sve to po tko zna koji put financiramo mi, porezni obveznici i svi koji te ceste koriste. Nije ih briga što skupe ceste znače i manje putnika, manje turista, što poskupljuju svu robu koja se njima prevozi, što ljude tjeraju da ih izbjegavaju i živote riskiraju na starim, nesigurnim cestama. Kako smo mi, obični građani, neorganizirane ovce što samo bleje, a oni iza sebe imaju dobro organizirani sindikat, preostaje nam samo psovanje na naplatnim kućicama dok oni naređuju državi što treba napraviti s „našim“ autocestama.

Pametni ljudi kažu da civilizacije, nacije i države najčešće ne propadaju zbog nekog vanjskog utjecaja, propadaju zato što su same krivo postavile prioritete i paradigme. Kada govorimo o Hrvatskoj, to nije neka daleka budućnost, to se događa odavno, iz godine u godinu nazadujemo za ostatkom kontinenta, a države kojima smo se donedavno rugali, našoj će djeci biti uzor.

Politika i političari nisu jedini što nas sumanuto vode u propast, to smo i mi sami, velika većina građana ove države. Volimo komociju i sigurnost, a ne volimo rizik i predanost. Spremni smo uz pomoć države uništiti ili naštetiti tuđem životu i karijeri puno prije nego preispitati sebe.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

THOMAS BAUER
Thomas Bauer je diplomirao geografiju na zagrebačkom PMF-u, široj javnosti poznat kao nogometni navijač. Suvlasnik u agenciji za tržišne komunikacije gdje radi kao kreativac i content creator.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.