Liberal.hr
Liberal.hr
Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ovo će mnogima doći kao iznenađenje, a nekima i kao šamar, ali ljetna turistička sezona 2019. za Hrvatsku bila je rekordna u svakom pogledu - i po broju turističkih dolazaka i po broju ostvarenih noćenja.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, objavljenim na stranicama Ministarstva turizma, tijekom četiri mjeseca (lipanj, srpanj, kolovoz i rujan) u Hrvatskoj je zabilježeno oko 14,13 mil. turističkih dolazaka, što je 4,5 posto više nego u istom razdoblju 2018. godine. Turisti su ostvarili ukupno 76,68 mil. noćenja ili 2,2 posto više nego 2018.

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona


Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona


Sjetimo se samo žestoke medijske kampanje koja se tijekom sezone vodila. Neki nacionalni mediji, na čelu s Indexom, uvjeravali su nas već tijekom srpnja da turistička sezona propada, pričalo se o nekakvoj "srpanjskoj rupi" samo zato što je tijekom prvih 10 dana u srpnju broj turističkih dolazaka bio 3% niži nego u istom periodu prošle godine. Čak i da je tako ostalo do kraja mjeseca, to, naravno, ne bi bio smak svijeta niti "propast turističke sezone", ali takav trend nije se dugo zadržao.

Promatrano prema mjesecima, u lipnju je zabilježen rast turističkih dolazaka za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu i rast noćenja za 10 posto. Srpanj je na kraju završio s minusom od 0,1 posto (turisti) i 1,5 posto (noćenja). Kolovoz je, međutim, bio rekordan s rastom broja turista za 7,9 posto i noćenja za 2,7 posto. U rujnu je zabilježen pad broja turista za 0,9 posto, ali rast noćenja za 1,8 posto. Sve županije uz jadransku obalu bilježe rast dolazaka turista i noćenja u periodu od siječnja do rujna u odnosu na prošlu godinu.

Ukratko, medijska histerija protiv hrvatskog turizma bila je plod nečije mašte i želja, srećom neostvarenih. Podsjetimo, Index je u srpnju objavio niz članaka koji su upućivali na to da sezona sigurno propada. Prenosili su komentare nekih u najmanju ruku čudnih likova iz BiH koji su davali svoja objašnjenja "zašto hrvatski turizam propada". Prenosili su izjave nekih vlasnika hotela u Istri koji su kategorički tvrdili da je sezona podbacila i za to krivili nekakav "strani kapital". Bilo je cijelo čudo takvih nebuloznih i posve nelogičnih tekstova, a i neki drugi mediji su se pridružili kampanji. Dodajmo tome i pojedince koji su davali svoja objašnjenja za "propast sezone" jer su "cijene previsoke". Mnogima u Hrvatskoj i dalje nije jasno zašto kava u kafiću na rivi turističkog grada usred sezone ne može koštati kao u Osijeku.

Liberal je tada ukazivao na to da činjenice nisu baš u skladu s histerijom koja se širi medijskim prostorom i zbog toga smo se našli pod paljbom dijela čitateljstva kojima se nije svidjela gorka istina da sezona vjerojatno neće propasti. Pokazalo se - još jednom - Liberal je od početka bio u pravu.

Treba, naravno, imati na umu i to da hrvatski turizam na Jadranu ne može beskonačno rasti, a što se tiče dolazaka turista i njihovih noćenja, možda treba razmisliti o postizanju optimuma i njegovom zadržavanju. Jednom će se uskoro morati dogoditi i pad dolazaka turista i noćenja, ali to neće biti nikakva propast ni katastrofa. Umjesto toga, trebamo se fokusirati na poboljšanje kvalitete turističke ponude.
Podijeli s prijateljima

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
Paypal
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
Barkod za donacije

O autoru

Mario Nakić
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:
Liberal na Facebooku
Liberal na X-u
Liberal na Instagramu
Liberal na Youtubeu
Netcom