Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Ovo će mnogima doći kao iznenađenje, a nekima i kao šamar, ali ljetna turistička sezona 2019. za Hrvatsku bila je rekordna u svakom pogledu - i po broju turističkih dolazaka i po broju ostvarenih noćenja.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, objavljenim na stranicama Ministarstva turizma, tijekom četiri mjeseca (lipanj, srpanj, kolovoz i rujan) u Hrvatskoj je zabilježeno oko 14,13 mil. turističkih dolazaka, što je 4,5 posto više nego u istom razdoblju 2018. godine. Turisti su ostvarili ukupno 76,68 mil. noćenja ili 2,2 posto više nego 2018.
Sjetimo se samo žestoke medijske kampanje koja se tijekom sezone vodila. Neki nacionalni mediji, na čelu s Indexom, uvjeravali su nas već tijekom srpnja da turistička sezona propada, pričalo se o nekakvoj "srpanjskoj rupi" samo zato što je tijekom prvih 10 dana u srpnju broj turističkih dolazaka bio 3% niži nego u istom periodu prošle godine. Čak i da je tako ostalo do kraja mjeseca, to, naravno, ne bi bio smak svijeta niti "propast turističke sezone", ali takav trend nije se dugo zadržao.
Promatrano prema mjesecima, u lipnju je zabilježen rast turističkih dolazaka za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu i rast noćenja za 10 posto. Srpanj je na kraju završio s minusom od 0,1 posto (turisti) i 1,5 posto (noćenja). Kolovoz je, međutim, bio rekordan s rastom broja turista za 7,9 posto i noćenja za 2,7 posto. U rujnu je zabilježen pad broja turista za 0,9 posto, ali rast noćenja za 1,8 posto. Sve županije uz jadransku obalu bilježe rast dolazaka turista i noćenja u periodu od siječnja do rujna u odnosu na prošlu godinu.
Ukratko, medijska histerija protiv hrvatskog turizma bila je plod nečije mašte i želja, srećom neostvarenih. Podsjetimo, Index je u srpnju objavio niz članaka koji su upućivali na to da sezona sigurno propada. Prenosili su komentare nekih u najmanju ruku čudnih likova iz BiH koji su davali svoja objašnjenja "zašto hrvatski turizam propada". Prenosili su izjave nekih vlasnika hotela u Istri koji su kategorički tvrdili da je sezona podbacila i za to krivili nekakav "strani kapital". Bilo je cijelo čudo takvih nebuloznih i posve nelogičnih tekstova, a i neki drugi mediji su se pridružili kampanji. Dodajmo tome i pojedince koji su davali svoja objašnjenja za "propast sezone" jer su "cijene previsoke". Mnogima u Hrvatskoj i dalje nije jasno zašto kava u kafiću na rivi turističkog grada usred sezone ne može koštati kao u Osijeku.
Liberal je tada ukazivao na to da činjenice nisu baš u skladu s histerijom koja se širi medijskim prostorom i zbog toga smo se našli pod paljbom dijela čitateljstva kojima se nije svidjela gorka istina da sezona vjerojatno neće propasti. Pokazalo se - još jednom - Liberal je od početka bio u pravu.
Treba, naravno, imati na umu i to da hrvatski turizam na Jadranu ne može beskonačno rasti, a što se tiče dolazaka turista i njihovih noćenja, možda treba razmisliti o postizanju optimuma i njegovom zadržavanju. Jednom će se uskoro morati dogoditi i pad dolazaka turista i noćenja, ali to neće biti nikakva propast ni katastrofa. Umjesto toga, trebamo se fokusirati na poboljšanje kvalitete turističke ponude.