Piše: Mario Nakić
Photo: Chris Farber/UNICEF via Getty Images
3.3.2021.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Piše: Mario Nakić
Photo: Chris Farber/UNICEF via Getty Images
3.3.2021.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Tijekom neviđene propagande kojoj smo svjedočili protekle godine, djeca i mladi zgurani su skroz na margine društva i stjerani u kut. Novinari ih tretiraju kao "vreće virusa", "superširitelje", "bakoubojice". Svaki pokušaj da mladi ostvare koliko-toliko normalan društveni život nailazi na snažnu medijsku i političku osudu.
UNICEF je današnjom objavom na Facebooku podsjetio kako je za djecu iznimno bitno da škole budu otvorene.
"168 praznih klupa. 168 neiskorištenih ruksaka. 168 milijuna budućnosti visi o koncu.
Ova pandemijska instalacija u učionici pri Ujedinjenim narodima u New Yorku snažan je podsjetnik na globalnu obrazovnu krizu. Klupe i ruksaci predstavljaju 168 milijuna djece čije su škole zatvorene gotovo godinu dana zbog pandemije COVID-19. Naša poruka svjetskim čelnicima je jasna: ne smije se štedjeti napor da se škole ponovno otvore."
Ispod ove objave javili su se mnogi učitelji, bijesni na UNICEF. Tvrde da se "učitelji sada trude jače no ikada" i da djeca ništa ne gube online nastavom. Ali nije obrazovanje ono što djecu i mlade uništava tijekom lockdowna, već njihovo mentalno zdravlje.
Tako je barem zaključila nedavna britanska studija o utjecaju restriktivnih mjera protiv covida na djecu.
"Povećanjem izolacije uzrokovana lockdownima riskira se dugoročna šteta zdravlja i dobrobiti stotina tisuća mladih.
Jedna od šest mladih osoba sada ima vjerojatnu mentalnu bolest, u odnosu na svaku devetu prije pandemije.
Osim toga, anketa među roditeljima kaže da se najviše brinu za svoju djecu zbog nemogućnosti da vide prijatelje i da se druže tijekom zaključavanja, ispred utjecaja na obrazovanje njihova djeteta.
Sve ovo podvlači da za vrijeme svih razgovora o djeci koja trebaju "nadoknaditi" izgubljeno učenje, njihovo mentalno zdravlje, a ne njihovo obrazovanje zaista pati zbog zaključavanja."