Neki su pratitelji odmah primijetili da im slogan odnekud zvuči poznato. "Jel stvarno ne znate napisati objavu koja ne asocira na neku iz povijesti?", "Tu rečenicu "Jedan X, jedan Y, jedan Z" sam već negdje čuo...".
Da, to je inspirirano poznatom rečenicom
"Ein Volk, ein Reich, ein Fuehrer!" (Jedan narod, jedno carstvo, jedan vođa!) - što je bio
slogan nacističke propagandne kampanje Adolfa Hitlera u Njemačkoj 1930-ih.
Netko će reći - slučajno se dogodilo, AI je pogriješio pri sastavljanju objave. Možda, ali onda u
sljedećoj objavi Europske komisije u Hrvatskoj, opet slično - "Jedno more, jedan sporazum, jedna budućnost". Čini se da Šuica ili netko od njenih praktikanata u uredu stvarno misli da je dobra fora oponašati Hitlera u objavama koje bi trebale promicati dobre politike Europske komisije.
No, vratimo se na njihov punjač. Evo kako je EK u Hrvatskoj to predstavila Hrvatima:
"Kako bi se povećala praktičnost za potrošače, ali i učinkovitost resursa i energije, Europska komisija je revidirala ekodizajnerske zahtjeve za ove uređaje. Zašto je to važno? Do 3% uštede energije do 2035., manje zagađenja i emisija, 100 milijuna eura uštede za potrošače godišnje. Proizvođači će imati tri godine da se pripreme za promjene."Zvuči lijepo - kad bi bilo istinito. U stvarnosti, ta ušteda za potrošače je zapravo dodatni trošak jer sada moramo posebno kupovati i punjač prilikom kupnje mobitela, i to po nemaloj cijeni. Prije nismo morali.
Europska komisija svoje regulacije predstavlja kao nekakve inovacije, kao nešto što birokrati nama "daju". U stvarnosti, to nije ništa drugo nego obično maltretiranje onih koji stvaraju i inoviraju. Tako maltretiraju Apple i njegove korisnike jer Apple od početka inzistira na vlastitim tehnologijama (za to ima više razloga), a upravo to je privuklo kupce. EK ima tendenciju ubiti konkurenciju među različitim proizvođačima i učiniti ih sve istima, pri čemu stradaju kupci.
Ova pravila zahtijevaju strože standarde energetske učinkovitosti, interoperabilnosti i trajnosti, što može povećati troškove za proizvođače. Prema
analizi Instituta za europsku politiku okoliša (IEEP), implementacija ESPR standarda (u koji spada ekodizajn punjača) nameće troškove usklađivanja, uključujući prikupljanje informacija, prilagodbu proizvodnih procesa, označavanje i procjene usklađenosti. Ti troškovi se često prenose na potrošače, što može dovesti do viših cijena proizvoda.
Posebno su pogođene male i srednje tvrtke koje imaju ograničen pristup tehničkoj stručnosti ili financijskoj podršci, što može rezultirati nesrazmjernim teretom i smanjenom konkurentnošću. IEEP napominje da, iako se procjene utjecaja provode za svaku delegiranu uredbu, troškovi ostaju izazovni, posebno unutar 18-mjesečnog roka za usklađivanje.
Ciljevi poput 3% uštede energije do 2035., smanjenja emisija i 100 milijuna eura godišnjih ušteda za potrošače smatraju se ambicioznima, ali postoje sumnje u njihovu ostvarivost. IEEP ističe da je dizajniranje sveobuhvatnih standarda izazovno u praksi, jer se oslanjaju na trenutne tehnologije i metodologije koje možda neće biti primjenjive godinama kasnije kada pravila stupe na snagu.