Slobodno tržište je u svojoj srži tolerantno prema svim mogućim različitostima, a u privatnom poduzetništvu uspijevaju oni koji ne diskriminiraju svoje kupce i suradnike na osnovi rase, spola, seksualne orijentacije ili bilo koje druge urođene karakteristike. To je već utvrđeno brojnim istraživanjima, a globalizacija je dovela do toga da su međunarodne korporacije posljednja linija obrane za manjinske skupine u totalitarnim, autoritarnim društvima ili u društvima koja naginju takvom sustavu.
Međunarodne korporacije imaju moć ne pokoriti se volji pojedine države i tako osvojiti mnogo novih kupaca kao borci za ljudska prava. U tom slučaju događaju se vrlo zanimljive stvari - na primjer, da udruge i mediji koji inače vole širiti zavjere protiv "kapitalizma", globalizma i slobodnog tržišta, počnu slaviti privatne korporacije.
Hrvatski LGBT portal CroL objavio je kako je Coca-Cola, međunarodna privatna korporacija, nadigrala mađarsku državnu propagandu:
Coca-Cola je lansirala kampanju "Ljubav je ljubav" kojom su promovirali popularni mađarski Sziget festival čija je ovogodišnja tema bila "Ljubavna revolucija". Uz slogan "Bez šećera, bez predrasuda" diljem Budimpešte mogli su se vidjeti reklamni plakati istospolnih parova, a na jednom od najposjećenijih festivala u Europi našla se i Coca-Cola u duginim bojama.
Desničarski portal Pesti Srácok je objavio: "Homoseksualni lobi okupirao je Budimpeštu – neće vam dati mogućnost da ga izbjegnete”, a parlamentarac iz vladajuće konzervativne stranke István Boldog je putem svoje Facebook stranice pozvao na bojkot Coca-Colinih proizvoda dok ne prestanu s kampanjom u Mađarskoj...
Uglavnom, Coca-Cola im je poslala priopćenje u kojem je jasno dala do znanja da neće pokleknuti pod pritiskom vladajućih političara:
"Tvrtka Coca-Cola teži različitosti, uključenosti i jednakosti u svom poslovanju, a podržavamo i ta prava u društvu. Kao dugogodišnji zagovornici LGBTQI zajednice, vjerujemo da svi imaju pravo voljeti osobu koju odaberu. Kampanja koja se trenutno vodi u Mađarskoj odražava ove vrijednosti."
Mađarski konzervativci, piše dalje CroL, pokrenuli su i online peticiju kojom su zahtijevali uklanjanje plakata, a Boldog je vijest da će Coca-Cola zaista ukloniti plakate prokomentirao kao svoju pobjedu iako su plakati uklonjeni kao što se i ranije planiralo - nakon završenog festivala.
Još jednom, pokazalo se ono što vam oduvijek govorimo, dragi pripadnici LGBTIQ zajednice. Slobodno tržište je vaš saveznik, a ne neprijatelj.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora