Ponovno je poskupio najpopularniji Teslin model električnog automobila Model Y za američko tržište,
već osmi put ove godine. Razlog je taj što je američka vlada najavila nove poticaje za kupovinu električnih automobila.
Početkom 2021. Tesla je prodavao svoj Model Y Long Range za 50.000 dolara. Sada je cijena 59.000 dolara.
Bidenov novi paket mjera Build Back Better najavljuje ulaganje u električna vozila i državne poticaje u iznosu 7.500 dolara po kupljenom vozilu. Dakle, prodavač je automatski taj poticaj dodao na početnu cijenu, tako da kupci neće osjetiti nikakvo "olakšanje" zbog poticaja.
Ovo je klasični efekt državnih poticaja. Građani obično misle da će bolje proći ako im država pomogne kupiti neki proizvod, ali pritom nemaju na umu činjenicu da će cijena poticanom proizvodu automatski narasti. Ovo je stvar tržišnog zakona ponude i potražnje. Kada država nešto potiče, očekuje se da će biti veća potražnja za tim proizvodom i da će kupci imati veću kupovnu moć nego bez poticaja. To utječe na cijenu koja onda raste.
U konačnici, kupci plaćaju dvaput za isti proizvod - prvi put kroz porez i drugi put prilikom kupnje. Plaćaju efektivno isto kao da poticaja nema, ali ona razlika ide prodavaču/proizvođaču. Samo prodavači i proizvođači od tih poticaja profitiraju - nauštrb građana, pogotovo onih koji nisu u mogućnosti ili ne žele kupiti taj proizvod usprkos poticaju - jer oni financiraju kupovinu drugima.