Vezani članci:
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Bez državnih nameta, benzin u Hrvatskoj bi bio među najjeftinijima u EU
Zašto je gorivo u Hrvatskoj skuplje sada nego prije 9 godina, iako je cijena nafte niža?
Ograničavanjem cijena goriva Vlada je otvorila vrata nestašicama
Tko je Davor Štern, veliki borac protiv neoliberalizma?
Ako ste jučer sudjelovali u prosvjedu, nadam se da znate za što prosvjedujete
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
BiH: Poskupljenjem goriva i cestarine planiraju povećati broj djece
To je nama vaša borba dala!
Plenkovićev fact checker potvrdio teoriju zavjere o indoktrinaciji iz Bruxellesa
Orban bi nagodinu mogao pretrpjeti teški poraz. Ovaj čovjek je po anketama debelo ispred
Birokracija je u ratu protiv tradicionalne obitelji i temeljnih društvenih normi
Europska komisija treba prihvatiti sve Trumpove zahtjeve - ne radi njega, već zbog nas, Europljana
Za trgovinski rat je potrebno (bar) dvoje
Europska komisija priprema ustupke za Trumpa: Smanjenje carina, ublažavanje regulacija i poreza
Europska komisija se baš okomila na američke tehnološke kompanije: Kazne su vrtoglave
Europsku uniju ne treba demolirati nego reformirati. Ovo je prijedlog od 6 točaka
EU uvodi novi porez: EK priznaje da je štetan i nepotreban, novinari plješću
Način na koji EU planira financirati obranu je kriminalan
Huškači ne pomažu nikome. Mržnja prema američkom predsjedniku neće ujediniti Europu
Studentski prosvjedi u Srbiji: Izostanak podrške EU ozbiljna je pogreška
Vesna Pusić smatra da se Europa treba okrenuti Kini. Evo zašto ju moramo shvatiti ozbiljno
Europski lideri bjesne jer ih Trump nije pozvao na pregovore s Putinom. Što su radili dosad?
Reakcije europskih elita na Vanceov govor dokazuju njegovu poantu: EU se urušava iznutra
JD Vance posramio EU birokrate zbog pretjeranih regulacija: 'Oslobodite se straha, prihvatite rizik'
Von der Leyen najavila novu megapljačku građana Europske unije
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Novo na Liberalu:
Saborski zastupniče, i Srbi su građani RH. I oni biraju gradonačelnika Vukovara baš kao i Hrvati
Inflacija u Hrvatskoj opet raste - a u Eurozoni pala ispod 2 posto
Kako su austrijski ekonomisti uništili Marxa i promijenili ekonomsku znanost
Evo kako bi izgledali rezultati u Splitsko-dalmatinskoj županiji bez Zagore
Umjesto kazne za neizlazak na izbore, DIP treba uvesti elektroničko glasanje i produžiti rad birališta
Analiza lokalnih izbora 2025.: Bravo za Rijeku, šteta za Split!
Od 'DDR Švedske' do jedne od najotvorenijih zemalja svijeta: Kako su reforme 1990-ih preoblikovale skandinavsku zemlju
RTL i 24 sata svake godine ponavljaju iste pobijene dezinformacije o njihovom prosvjedu 2016.
Taco Bell stiže u Hrvatsku - uz potporu javnog EU novca, za 'zelenu tranziciju' i 'uključivost'
Ovi poduzetnici bore se protiv Trumpovih carina na sudu: 'Carine su ubojice malih biznisa'
Ludwig von Mises: Uvod u 'Liberalizam' - treće englesko izdanje
Tomašević opet mulja: Nije istina da je u upravu ZG holdinga imenovao samo nestranačke ljude
Zašto Klasić i drugovi ne dovedu Bajagu u Sisak o svome trošku?
Urednica Indexa objavila lažne i netočne podatke o Argentini
Hrvatski BDP stagnira, susjedi ulaze u recesiju. Što vlada treba učiniti?
Elon Musk i Rand Paul razočarani Trumpovim 'velikim, prekrasnim zakonom' o porezu i javnoj potrošnji
Tomašević i mediji rugaju se MSR koja je dala točan odgovor na pitanje o Bandiću
Mogu li loše i opasne ideje prevladati na slobodnom tržištu ideja?
Umjesto nižih poreza, javna stanogradnja je apsolutni hit lokalnih izbora. Kako će to izgledati u praksi?
Minimalac: mitovi, činjenice i posljedice
Revolucija jede svoju djecu: Ljevičarska zvijezda David Hogg je nova žrtva woke feminizma
Danci pronašli 'nepoznat materijal' među uvezenim komponentama za solarne panele i vjetroturbine
HUP traži reviziju zakona o neradnoj nedjelji i ukidanje kontrole cijena
Musk odgovorio na napade Billa Gatesa. Većina medija izostavila ključni dio
Švicarci birali najgluplji zakon godine: prijedlog da policija bude bez oružja uvjerljivo pobijedio
Plenkovićev fact checker potvrdio teoriju zavjere o indoktrinaciji iz Bruxellesa
Dalija Orešković je miljama udaljena od centra, s liberalizmom nema veze, a građanski odgoj bi joj dobro došao
Rinčić najavila smanjenje poreza. Indexov novinar: 'To će smanjiti gradske prihode'
Slab odaziv glasača nije dokaz nezainteresiranosti nego nečeg puno goreg
Pravobraniteljica za ravnopravnost očito nema pojma što je ravnopravnost

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.

Na stranici Jodi Graphics objavljeni su zanimljivi grafikoni koji prikazuju razliku u cijenama goriva i cestarina između različitih zemalja EU. U obzir su uzete sve zemlje Europske unije osim Luksemburga i Malte, a korišteni su podaci Eurostata i stranice Global Petrol Prices da bi odgovorili na pitanje koliko daleko možete stići s 50 eura u svakoj pojedinoj zemlji.




Troškovi goriva i cestarina najniži su u Litvi i Poljskoj gdje ćete s 50 eura moći prijeći 600 kilometara. Slijede Bugarska, Latvija, Rumunjska i Cipar. U Njemačkoj ćete za 50 eura prijeći 490 kilometara, u Austriji 454, Irskoj 412, Sloveniji 360...A Hrvatska je pri samom dnu s 300 kilometara ili upola manje nego u Poljskoj i Litvi. Od Hrvatske su skuplje samo Grčka i Portugal.

Međutim, još je realnija druga slika na kojoj su izračunali koliko se kilometara u svakoj zemlji može prijeći ako 5% prosječne mjesečne neto plaće potrošite na gorivo i cestarine. Dakle, na ove rezultate nisu utjecale samo cijene goriva i cestarina, nego i oporezivanje rada te kupovna moć.



Ispada da je realno najbolje biti vozač u Danskoj gdje ćete za 5% prosječne neto plaće moći prijeći oko 1450 kilometara. Drugo i treće mjesto pripalo je Finskoj i Njemačkoj, a slijede Švedska, Irska, Španjolska i Nizozemska.

U Estoniji se za 5% prosječne plaće može prijeći nešto više od 500 kilometara, a u Poljskoj 480. Sve zemlje Nove Europe bolje su od Hrvatske. Hrvatska je na predzadnjem mjestu s oko 250 kilometara, a gori je samo Portugal.

Ovo je možda najbolji dokaz da država u Hrvatskoj nenormalno oporezuje gorivo, naplaćuje cestarine, oporezuje rad...Sve skupa, u Hrvatskoj i Portugalu se najmanje isplati biti vozač - zbog države.

 

 

Podijeli s prijateljima

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: