Vezani članci:
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Bez državnih nameta, benzin u Hrvatskoj bi bio među najjeftinijima u EU
Zašto je gorivo u Hrvatskoj skuplje sada nego prije 9 godina, iako je cijena nafte niža?
Ograničavanjem cijena goriva Vlada je otvorila vrata nestašicama
Tko je Davor Štern, veliki borac protiv neoliberalizma?
Ako ste jučer sudjelovali u prosvjedu, nadam se da znate za što prosvjedujete
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
BiH: Poskupljenjem goriva i cestarine planiraju povećati broj djece
To je nama vaša borba dala!
Von der Leyen najavila novu megapljačku građana Europske unije
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Europska komisija odlučila stati na kraj povoljnijoj kupovini preko interneta
Trumpove prijetnje ipak imaju smisla: EU razmatra smanjenje carina na uvoz automobila iz SAD-a
Johan Norberg: 'Trump je nepredvidiv. Uvjereni protekcionist, ali još uvjereniji pregovarač'
Kako bi EU trebala odgovoriti na Trumpove carine?
Europska komisija financirala nevladine udruge za lobiranje zelenih politika u Bruxellesu
Trump optužuje EU za 'nepravedan tretman' zbog PDV-a. Je li u pravu?
Europska komisija u Hrvatskoj dezinformira javnost o štetnosti nuklearne energije
EU ne može preživjeti trgovinski rat s SAD-om
Zašto EU toliko gospodarski kaska za SAD-om? (prema receptu Adama Smitha)
Google brutalno odgovorio EU-u: Nećemo uvoditi fact checkere na tražilicu ni Youtube
Europska unija je na pola puta da postane novi SSSR
Bloomberg intervjuirao šeficu njemačkog AfD-a, gledatelji iznenađeni: 'To nije krajnja desnica'
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Koliko smo napredovali od pristupanja EU? Bili smo najgori, a sada smo sve bliži prosjeku
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Europska unija mora hitno mijenjati imigrantsku politiku
Novo na Liberalu:
Zašto je uvreda u Hrvatskoj kazneno djelo?
Europski lideri bjesne jer ih Trump nije pozvao na pregovore s Putinom. Što su radili dosad?
Besplatni račun u banci - nova Vladina podvala koja neće pomoći građanima
Reakcije europskih elita na Vanceov govor dokazuju njegovu poantu: EU se urušava iznutra
Argentinska državna aviokompanija prvi put u plusu od 2008, Milei najavljuje privatizaciju
Kakvi su učinci tehnološke revolucije na tržište rada? Evo što kažu prva istraživanja
Sredovječna novinarka, opčinjena velikim mudima, jako je ljuta na Muska. Zašto?
Koronaši si podižu spomenik
JD Vance posramio EU birokrate zbog pretjeranih regulacija: 'Oslobodite se straha, prihvatite rizik'
Tržište piva jučer i danas - povijest sukoba slobode i protekcionizma
Von der Leyen najavila novu megapljačku građana Europske unije
Milei pogrešno tvrdi da je teorija tržišnih neuspjeha lažna i kontradiktorna
Zabranitelji protiv zabranitelja: U priči o Thompsonu, Pusiću i Remi nema poštenih
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Europska komisija odlučila stati na kraj povoljnijoj kupovini preko interneta
PDV, cijene, novinari i njihovi stručnjaci
Trumpove prijetnje ipak imaju smisla: EU razmatra smanjenje carina na uvoz automobila iz SAD-a
Da su oni na vlasti, inflacija bi bila ne 5 nego 50 posto
Muskov DOGE već uštedio Amerikancima oko 1 milijardu dolara dnevno
Johan Norberg: 'Trump je nepredvidiv. Uvjereni protekcionist, ali još uvjereniji pregovarač'
Demokršćanski kandidat za njemačkog kancelara popljuvao Plenkovića i njegovu politiku
Trumpov sjevernoamerički rat carinama nije postigao ništa
Izbjeglice iz Venezuele u strahu od deportacije iz SAD-a: 'Rekli su da neće dirati legalne imigrante'
Inflacija u Hrvatskoj će ubrzavati jer javnost tako želi. Vlada radi točno ono što građani od nje traže
LGBT zajednica prosvjeduje zbog Mileijevog govora u Davosu. Evo što im je odgovorio
Liga protiv kukuruznog zakona - jedna od najambicioznijih političkih kampanja u svjetskoj povijesti
Kako bi EU trebala odgovoriti na Trumpove carine?
Lijeve ideologije su u pravilu osuđene na propast
Ekonomska politika protekcionizma: 4 najčešća mita
Trump najavio carine Kanadi i Meksiku. Rand Paul: 'To znači manje trgovanja i veće cijene'

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.

Na stranici Jodi Graphics objavljeni su zanimljivi grafikoni koji prikazuju razliku u cijenama goriva i cestarina između različitih zemalja EU. U obzir su uzete sve zemlje Europske unije osim Luksemburga i Malte, a korišteni su podaci Eurostata i stranice Global Petrol Prices da bi odgovorili na pitanje koliko daleko možete stići s 50 eura u svakoj pojedinoj zemlji.




Troškovi goriva i cestarina najniži su u Litvi i Poljskoj gdje ćete s 50 eura moći prijeći 600 kilometara. Slijede Bugarska, Latvija, Rumunjska i Cipar. U Njemačkoj ćete za 50 eura prijeći 490 kilometara, u Austriji 454, Irskoj 412, Sloveniji 360...A Hrvatska je pri samom dnu s 300 kilometara ili upola manje nego u Poljskoj i Litvi. Od Hrvatske su skuplje samo Grčka i Portugal.

Međutim, još je realnija druga slika na kojoj su izračunali koliko se kilometara u svakoj zemlji može prijeći ako 5% prosječne mjesečne neto plaće potrošite na gorivo i cestarine. Dakle, na ove rezultate nisu utjecale samo cijene goriva i cestarina, nego i oporezivanje rada te kupovna moć.



Ispada da je realno najbolje biti vozač u Danskoj gdje ćete za 5% prosječne neto plaće moći prijeći oko 1450 kilometara. Drugo i treće mjesto pripalo je Finskoj i Njemačkoj, a slijede Švedska, Irska, Španjolska i Nizozemska.

U Estoniji se za 5% prosječne plaće može prijeći nešto više od 500 kilometara, a u Poljskoj 480. Sve zemlje Nove Europe bolje su od Hrvatske. Hrvatska je na predzadnjem mjestu s oko 250 kilometara, a gori je samo Portugal.

Ovo je možda najbolji dokaz da država u Hrvatskoj nenormalno oporezuje gorivo, naplaćuje cestarine, oporezuje rad...Sve skupa, u Hrvatskoj i Portugalu se najmanje isplati biti vozač - zbog države.

 

 

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.