Vezani članci:
Zašto sindikat štiti piromane?
Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu
Kalmetino svjedočenje - šamar ljubiteljima državnog vlasništva
Kako HAC svakodnevno zbunjuje strane vozače
Nameti poskupljuju 'jer ste vi to tražili'
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
To je nama vaša borba dala!
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Našizam - uzrok, nastanak, razvoj i posljedice
Novo na Liberalu:
Moderna odjeća za malo novca? Nije problem
Ne nasjedajte na Plenkovićev PR: Vlada neće podići plaću nikome u privatnom sektoru
Policajka s Faktografa ima strašne argumente za suzbijanje nepodobnih stavova
Zakon o javnom redu i miru ima ozbiljan problem s pravom na slobodu govora
Musk pokazao kako se razgovara s novinarima
Glavni urednik Glasa Istre se okomio na čistačice i frizerke. Razlog je urnebesan
Strah od umjetne inteligencije je neopravdan, 1. dio: Povijesni presjek
Finci se na izborima okrenuli desno: Što to konkretno znači?
Zurovec u Saboru pozvao na fleksibilizaciju radne imigracije
Po svim pravilima novinarske struke trebao sam već najmanje triput umrijeti
Liberal je najopasniji medij u Hrvatskoj - potvrdili Index i Vlada RH
U pozadini nove hit-serije HBO-a: Moralni argument u obranu individualizma
Novac koji plaćamo za 'besplatno' cjepivo koje nitko neće iskoristiti - to vam je trebala biti povišica, sorry!
HZZO je vreća bez dna. Zašto ga ne ukinemo?
Desnica prije Trumpa: Pogledajte što su Reagan i H.W. Bush govorili o ilegalnim imigrantima
Je li vam sada jasno kako je biti imigrant u Hrvatskoj?
Gretino proročanstvo da će ljudi nestati do 2023. nije dobro ostarjelo pa je obrisala tvit
Dodatna regulacija digitalnih platformi za rad naštetit će svima - i korisnicima i dostavljačima
Mile Kekin je dokaz da koronaši još dugo neće biti u stanju probaviti što im se dogodilo
Djelatnici ZG Čistoće se trebaju pozvati na priziv savjesti
Nezaboravne lekcije: M. Friedman o odgovornosti Vlade prema siromašnima
Strelovit rast cijena nekretnina - rezultat tiskanja novca i dokaz povećanja nejednakosti
SDP na Dan žena diskriminira žene i širi rodne stereotipe
Ilko Ćimić: Nisam prijavio hrvatske građane zambijskim vlastima
HUP i SDP predlažu novi porez koji bi dodatno poskupio ljetovanje na Jadranu
Mises o ratu, ratnoj ekonomiji i uspostavi trajnog mira
Ne morate birati stranu u ratu. Možete biti na strani mira
Zabranitelji su opet 'in': Preko cajki do političkih poena
Autokrat Plenković mijenja zakone radi sebe: 'Curenje informacija će biti kazneno djelo'
Mediji sustavno rade na radikalizaciji hrvatske javnosti, trebaju snositi svoj dio odgovornosti

Život damo, HAC ne damo!


Piše: Mario Nakić
4.4.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Život damo, HAC ne damo!


Piše: Mario Nakić
4.4.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Ukupni dug Hrvatskih autocesta premašuje 5 milijardi eura. HAC godišnje uprihoduje ukupno oko 300 milijuna eura. Uz veliki broj zaposlenih s iznadprosječnim plaćama, sasvim je jasno da je takva tvrtka neodrživa na tržištu. Svake godine Vlada RH se zaduži za 250 milijuna do pola milijarde eura samo kako bi HAC mogao otplatiti dio dospjelih potraživanja i da se može ponovno zadužiti.

HAC je vreća bez dna.

To je bilo jasno vladi Zorana Milanovića koja je izašla u javnost s "probnim balonom" davanja autocesta u koncesiju privatnoj kompaniji što je izazvalo bijes kod većeg dijela stanovništva, a HAC-ov sindikat je u borbi za očuvanje svojih standarda kao državne firme s previše zaposlenih i previsokim plaćama, pokrenuo javnu kampanju i potpisivanje peticije "Ne damo naše autoceste". U tome su im podršku pružile i populističke hvatske stranke.

Milanovićeva je vlada na kraju, pod pritiskom javnosti, pokleknula pred sindikalistima i odustala od koncesije koja je, realno, jedina razumna mogućnost. Koncesija NIJE prodaja autocesta, koncesionar ne bi postao njihov vlasnik, ali država bi se u tom slučaju riješila jedne iznimno neprofitne tvrtke čiji je jedini smisao da određeni ljudi primaju plaće na račun poreznih obveznika.

Nova, Plenkovićeva vlada više i ne razmišlja o takvim idejama kao što je davanje autocesta u koncesiju. Dok je Milanović vodio višegodišnji rat sa sindikatima državnih službi i državnih tvrtki te braniteljskim udrugama, Plenković je odlučio poslužiti se Sanaderovom taktikom, a to je - kupovina mira. Plenković ih je sve doslovno kupio novcem poreznih obveznika. Kad vidim da su sindikati državnih službenika i državnih tvrtki zadovoljni, znam da je u tijeku velika pljačka.

No, bitno je da su autoceste ostale "naše". Poskupjele su, mi ih opet plaćamo. Sve za naše autoceste! Zamislite što bi se dogodilo da ih je Milanović dao nekom privatniku u koncesiju i da je taj privatnik povisio cijene, pa to bi bio opći kaos! Imali bismo svakodnevne prosvjede, pričalo bi se kako nas "stranci pljačkaju". Ovako je u redu, pljačkaju nas naši pa je to valjda super.

Poskupljenjem cijena na autocestama, koje je odobrila Plenkovićeva vlada, država nas tjera da ih manje koristimo. Rjeđe korištenje autocesta značit će češće korištenje lošijih alternativnih pravaca koji su kudikamo manje sigurni za promet. Možemo očekivati povećanje broja prometnih nesreća, a vrlo vjerojatno i smrtno stradalih. No, nema veze - bitno da su autoceste naše! Život damo, autoceste ne damo!

Nedavni potez ZET-a, kojim su ponudili jeftinije karte i time povećali i svoje prihode i broj kupaca, ne znam čija je ideja jer ZG Holding ima sigurno i previše zaposlenih savjetnika, no onaj tko je dao tu ideju zaslužuje neko posebno mjesto. Dajte tog čovjeka sad malo prebacite u HAC da i njima objasni neke stvari. HAC radi upravo suprotno, pod blagoslovom Plenkovićeve vlade, a valjda nemaju ekonomista koji bi ih zdravorazumski savjetovao da su takve odluke ravne samoubojstvu.

Na tržištu bi firma koja tako posluje davnih dana propala. Međutim, u HAC-u se ne brinu. Znaju da će Vlada podići novi kredit.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.