Vezani članci:
Zašto sindikat štiti piromane?
Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu
Kalmetino svjedočenje - šamar ljubiteljima državnog vlasništva
Kako HAC svakodnevno zbunjuje strane vozače
Nameti poskupljuju 'jer ste vi to tražili'
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
To je nama vaša borba dala!
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Našizam - uzrok, nastanak, razvoj i posljedice
Novo na Liberalu:
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump

Život damo, HAC ne damo!


Piše: Mario Nakić
4.4.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Život damo, HAC ne damo!


Piše: Mario Nakić
4.4.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Ukupni dug Hrvatskih autocesta premašuje 5 milijardi eura. HAC godišnje uprihoduje ukupno oko 300 milijuna eura. Uz veliki broj zaposlenih s iznadprosječnim plaćama, sasvim je jasno da je takva tvrtka neodrživa na tržištu. Svake godine Vlada RH se zaduži za 250 milijuna do pola milijarde eura samo kako bi HAC mogao otplatiti dio dospjelih potraživanja i da se može ponovno zadužiti.

HAC je vreća bez dna.

To je bilo jasno vladi Zorana Milanovića koja je izašla u javnost s "probnim balonom" davanja autocesta u koncesiju privatnoj kompaniji što je izazvalo bijes kod većeg dijela stanovništva, a HAC-ov sindikat je u borbi za očuvanje svojih standarda kao državne firme s previše zaposlenih i previsokim plaćama, pokrenuo javnu kampanju i potpisivanje peticije "Ne damo naše autoceste". U tome su im podršku pružile i populističke hvatske stranke.

Milanovićeva je vlada na kraju, pod pritiskom javnosti, pokleknula pred sindikalistima i odustala od koncesije koja je, realno, jedina razumna mogućnost. Koncesija NIJE prodaja autocesta, koncesionar ne bi postao njihov vlasnik, ali država bi se u tom slučaju riješila jedne iznimno neprofitne tvrtke čiji je jedini smisao da određeni ljudi primaju plaće na račun poreznih obveznika.

Nova, Plenkovićeva vlada više i ne razmišlja o takvim idejama kao što je davanje autocesta u koncesiju. Dok je Milanović vodio višegodišnji rat sa sindikatima državnih službi i državnih tvrtki te braniteljskim udrugama, Plenković je odlučio poslužiti se Sanaderovom taktikom, a to je - kupovina mira. Plenković ih je sve doslovno kupio novcem poreznih obveznika. Kad vidim da su sindikati državnih službenika i državnih tvrtki zadovoljni, znam da je u tijeku velika pljačka.

No, bitno je da su autoceste ostale "naše". Poskupjele su, mi ih opet plaćamo. Sve za naše autoceste! Zamislite što bi se dogodilo da ih je Milanović dao nekom privatniku u koncesiju i da je taj privatnik povisio cijene, pa to bi bio opći kaos! Imali bismo svakodnevne prosvjede, pričalo bi se kako nas "stranci pljačkaju". Ovako je u redu, pljačkaju nas naši pa je to valjda super.

Poskupljenjem cijena na autocestama, koje je odobrila Plenkovićeva vlada, država nas tjera da ih manje koristimo. Rjeđe korištenje autocesta značit će češće korištenje lošijih alternativnih pravaca koji su kudikamo manje sigurni za promet. Možemo očekivati povećanje broja prometnih nesreća, a vrlo vjerojatno i smrtno stradalih. No, nema veze - bitno da su autoceste naše! Život damo, autoceste ne damo!

Nedavni potez ZET-a, kojim su ponudili jeftinije karte i time povećali i svoje prihode i broj kupaca, ne znam čija je ideja jer ZG Holding ima sigurno i previše zaposlenih savjetnika, no onaj tko je dao tu ideju zaslužuje neko posebno mjesto. Dajte tog čovjeka sad malo prebacite u HAC da i njima objasni neke stvari. HAC radi upravo suprotno, pod blagoslovom Plenkovićeve vlade, a valjda nemaju ekonomista koji bi ih zdravorazumski savjetovao da su takve odluke ravne samoubojstvu.

Na tržištu bi firma koja tako posluje davnih dana propala. Međutim, u HAC-u se ne brinu. Znaju da će Vlada podići novi kredit.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.