Popularni poduzetnik Saša Cvetojević me je svojim Facebook statusom večeras ponukao na razmišljanje. Saša se požalio što informatika više nije obavezni, već samo izborni predmet u 2. razredu opće gimnazije. Taj je status ubrzo postao popularan sa stotinama lajkova i komentara gdje se ljudi uglavnom zgražaju nad našim školskim sustavom i zašto informatika nije obavezna.
Iako razumijem brigu gospodina Cvetojevića i komentatora na njegovom statusu i slažem se da bi za djecu bilo dobro da nauče što više iz informatike, moram reći da se ne slažem s idejom o obaveznom predmetu. Čemu to? Zašto bi ikoji predmet u srednjoj školi uopće trebao biti obavezan?
Razmislite malo o tome. Srednja škola, sama po sebi, nije obavezna. Svaki predmet koji se u školi predaje je nekome jako bitan, pogotovo onome tko se time bavi. Velikim brojem obaveznih predmeta zapravo zatrpavamo djecu obaveznim štrebanjem umjesto da ih učimo onome što će im kasnije u životu itekako trebati - a to je pametan izbor. Zamislite da nijedan predmet nije obavezan i da djeca u gimnaziji biraju, recimo 5 ili 6 predmeta koje će pohađati. Svatko po svojoj volji. Na taj način bismo ih na vrijeme učili da donose za svoj život važne odluke, ali i da za njih snose odgovornost. Jer ono što izabereš, to ćeš morati i znati.
Nema smisla da netko, tko je odličan povjesničar i filozof, mora pohađati i matematiku i fiziku i informatiku kad će mu u životu trebati onoliko matematike i informatike koliko je već naučio i prije srednje škole. Da, djeca danas znaju koristiti Word, pretraživati internet i ostale osnovne stvari na računalu i bez školskog predmeta koji se time bavi. A za programiranje nema smisla da uče ako se ne planiraju time baviti u životu. S druge strane, oni koje zanima informatika, matematika i fizika, njima neće trebati poznavanje povijesti i zemljopisa bolje od onoga što su prošli u osnovnoj školi. Zar nije bolje da izoštravaju predmete koji ih zanimaju, da budu što bolji u njima tako da se lakše upišu na željeni fakultet? Predmeti koji ih ne zanimaju samo će im kvariti prosjek.
I još jedna stvar. Što postižemo obaveznim predmetima? Ništa. Ako nekoga informatika ne zanima, obaveznom nastavom ga sigurno nećete prisiliti da je zavoli. Isto vrijedi za bilo koji drugi predmet. Učimo djecu bolje volonterizmu i osobnoj odgovornosti, dajmo im izbor. Kad budu birali predmete koje žele, i škola će im biti zanimljivija.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora