Piše: Mario Nakić
14.12.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
Piše: Mario Nakić
14.12.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5
"Paprene cijene koje se ovih dana mogu vidjeti na Adventu, čini se, nisu odvratile Zagrepčane i goste da potroše koju kunu više. Ponuda je šarolika i kreativna, pa novac nekako lakše klizi iz ruke. Otrežnjenje dolazi tek kad se dođe kući i pogleda koliko ga je ostalo u novčaniku. Iako se mnogi šokiraju već tijekom izlaska", piše novinarka Petra Balija u Večernjem listu.
Novinarka navodi cijene raznih proizvoda zaključivši kako su znatno veće nego inače i pita se: "Zbog čega onda građani gotovo bez razmišljanja odrješuju novčanike i spremni su platiti više nego što proizvod koji kupuju doista vrijedi? Svjesni su da više novca ne znači nužno i bolju kvalitetu."
Ova je tema potpuno ista kao i kad svakog proljeća krenu zgražanja nad cijenom kave na Stradunu. Odgovor je isti u oba slučaja - NE, nije preskupo. Ako građani dolaze u velikom broju i ako prodaja ide, a i sama novinarka priznaje da građani bez problema "odrješuju novčanike", znači da nije preskupo.
Cijena nekog proizvoda ne ovisi o trudu koji je u njega uložen niti o cijeni njegovih sastojaka. Jasno je da svatko od nas može kupiti sastojke po 4-5 puta nižoj cijeni i kod kuće napraviti burger koji može biti i ukusniji od onog na Adventu. Ali ne prodaje se samo jelo. Prodaje se doživljaj. Posjetitelji Adventa spremni su izdvojiti više novca na tom događaju nego što bi inače, u nekim drugim okolnostima, dali za taj isti proizvod. Zato cijena nije previsoka. Da ljudi ne kupuju, to bi značilo da su cijene previsoke i onda bi ih prodavači snižavali.
Novinarka zatim citira izjave nekih gostiju koji bi voljeli da su cijene niže. "Da je samo tih pet kuna jeftinije, imali bi više gostiju, a ljudi bi došli više puta nego što sad dođu". Međutim, ista ta posjetiteljica je bez problema izdvojila više, što znači da pobija samu sebe. Na kraju, preko 90% čitatelja Večernjeg lista se slaže s novinarkom da su cijene previsoke. Normalno je da kupci uvijek žele da cijena bude što niža, kao što i prodavači žele postići što veću cijenu. Kad se njihove želje nađu na sredini - onda dolazi do transakcije, odnosno razmjene. To znači da je cijena tržišna, odnosno točno onolika kolika treba biti.