Vezani članci:
Gdje počinje HŽ Putnički prijevoz, prestaje odgovornost
Je li Holy upravo pozvala na privatizaciju HŽ-a?
Hrvatske željeznice - najbolji pokazatelj kakve rezultate daje liberalizacija, a kakve monopol
[VIDEO] HŽ opet briljira: Zaustavili vlak na 40 min, a razlog je nevjerojatan
Da bi ublažila inflaciju, Vlada treba hitno smanjiti PDV na 10 posto
Blamaža: Indexov novinar ne zna tko plaća porez u Hrvatskoj
Hrvatska je po oporezivanju potrošnje i uvoza druga u EU, a po prihodima od PDV-a uvjerljivi prvak
Hoće li ugostitelji sada spustiti cijene ili će razliku od PDV-a uzeti sebi?
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
Marićevi porezni rezovi - kozmetičke mjere bez bitnih promjena. Evo što vlada treba učiniti...
Objašnjeno: Zašto su neki hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego u Hrvatskoj?
Zašto su cijene u Hrvatskoj veće nego na Cipru i u Bugarskoj?
Sever će morati prihvatiti da radnik i poslodavac nisu sukobljene strane
Grčić opet pokazao da ne razumije kako tržište funkcionira
Kako su apartmani postali najrašireniji poduzetnički pothvat u Hrvatskoj
Marić tvrdi da je Hrvatska u donjoj polovici EU po oporezivanju plaće. Koliko u tome ima istine?
Marić ne zna koji bi porez smanjio. Evo prijedloga...
Vrdoljak o PDV-u i proračunu - kad lupiš i ostaneš živ
Prije rezanja PDV-a treba reformirati upravu i smanjiti javnu potrošnju
Pozitivni rezultati pokazuju da porezna reforma funkcionira. Sad je treba proširiti i na PDV
Prije uvođenja poreza na nekretnine smanjite PDV i reformirajte mirovinski sustav!
Ministrica Dalić nije u pravu: Rezanje PDV-a osjetili bi svi građani
Plavi se Jadran talasa, odmara se radnička klasa (ali ipak nema besplatnog ručka)
Albanci srušili PDV na 6 posto, nadaju se turističkom bumu
Rumunji su nas prestigli zahvaljujući jednom potezu njihove vlade
Ne nasjedajte na Plenkovićev PR: Vlada neće podići plaću nikome u privatnom sektoru
HUP i SDP predlažu novi porez koji bi dodatno poskupio ljetovanje na Jadranu
Zakon o oporezivanju ʼekstraprofitaʼ bi mogao imati problem s Ustavom. Evo zašto...
Tajna ʼprekomjerne dobitiʼ: Kako profit transakcijom u državni proračun postaje moralan?
Sindikalni porez bi bio grubo kršenje ljudskih prava
Novo na Liberalu:
Skoro 200.000 ljudi glasalo je za ovo
Brazilski UFC borac Renato Moicano i šest Misesovih lekcija iz ekonomske politike
Kolosalni poraz ljevice u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj
Privatni sektor je 'zaslužan' za 25% CO2 u atmosferi; najveći zagađivač je država
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Što znači 'pozicija moći'?
Ante Mandarić: Bit ću glas protiv nepravde, bez obzira s koje strane dolazila
Izborni kompas FPZG-a ima ozbiljne nedostatke koji mogu dovesti do vrlo zbunjujućih rezultata
Spolne kvote su silovanje demokracije
Imaju li biskupi u sekularnoj državi pravo komentirati politiku? Da, kao i svatko drugi
Klimatski fundamentalisti u poreznim obveznicima vide svoje kmetove
Je li Javier Milei spasitelj Argentine ili lažnjak i populist?
Grbin priznao da mu se jako sviđaju politike Andreja Plenkovića
Zurovec: Prvo smanjiti državnu potrošnju, a onda osloboditi građane nameta
100 dana Mileijeve vlade: Što je dosad učinio?
Subvencioniranje najma je suluda mjera koja će pomoći samo najmodavcima
Milanović manipulira statistikom o mirovinama i obmanjuje javnost
Plenkovićeva vlada ulupala 199.000 vaših eura u portal koji nikoga ne zanima
Ovaj francuski vizionar iz 19. stoljeća sanjao je današnju Europsku uniju
Rezultati Februarske revolucije: profitirali SDP, Možemo i HDZ, gubitnici Centar i Fokus
Otkud sad oni? Članak Sanje Modrić masovno lajkaju Turci
Zašto Milanović napada ustavne suce koje je sam predložio? Želi ih zastrašiti
Marijana Puljak za saborskom govornicom izvrijeđala hrvatske radnike
Milei ukinuo državnu novinsku agenciju zbog 'širenja propagande'
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Hrvatska ima najviši PDV na putnički prijevoz među zemljama članicama EU, a možda i u cijelom svijetu.

Zapadni svijet pokušava potaknuti turiste i druge putnike da što više koriste željeznički promet umjesto cestovnog i zračnog. Razlog je borba protiv klimatskih promjena, odnosno manje ispuštanje ugljika u atmosferu.

Države potiču svoje građane na prijevoz željeznicom odrećući se svojih nameta na željeznički promet. 19 zemalja Europske unije, uključujući Francusku, Irsku, Veliku Britaniju, sve zemlje Baltika i Skandinavije te veći dio istočne Europe, ukinulo je PDV za željeznički promet. Austrija i Španjolska su ga smanjile na 10 posto, a Belgija i Nizozemska na 6 posto. Jedine države koje nemaju sniženi PDV za željeznički promet su Njemačka, Grčka i Hrvatska, od kojih je Hrvatska najskuplja jer naplaćuje PDV po najvišoj stopi od 25 posto.



Što nam to govori o našoj vladi? Dvije stvari. Prvo, nije ekološki osviještena. Za premijera Andreja Plenkovića i njegovu ekipu očito klimatske promjene ne znače ništa, oni neće ni prstom mrdnuti dok ih Bruxelles na to ne prisili. I drugo, njihova pohlepa nema granica. Osim što je hrvatski PDV jedan od najviših u svijetu, jako su škrti kad treba sniziti stopu za pojedine usluge.

U vrijeme kada je zračni promet sve popularniji jer je dostupan širem srednjem sloju stanovništva, prijevoz vlakom se uglavnom koristi za put do posla na kratke staze (npr. od Zaprešića do Zagreba i sl.). Korištenje željezničkog prometa je korisno iz više razloga: smanjuje gužve na cestama, umanjuje mogućnost prometnih nesreća i umanjuje ispuštanje štetnih plinova u atmosferu. Inače sam protivnik uplitanja države u gospodarstvo, ali kod društveno značajnih pitanja kad je riječ o zaštiti zdravlja i dobrobiti društva, država ima dužnost pomoći građanima da im zdraviji izbor bude isplativiji.

Što može država učiniti? Prvo, treba što prije liberalizirati putnički prijevoz tako da HŽ izgubi monopol, što bi sigurno dovelo do poboljšanja kvalitete usluge. I drugo, treba se odreći PDV-a za putnički željeznički prijevoz. To će pomoći u privlačenju privatnih investitora kada se otvori tržište (a to je dužnost RH prema pristupnom ugovoru s EU) i pomoći će svojim građanima koji koriste vlakove da im ostane više novca u džepu za kupovinu drugih stvari.

Drugi su to učinili, može i Hrvatska. Što se čeka?

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.