Vezani članci:
Gdje počinje HŽ Putnički prijevoz, prestaje odgovornost
Je li Holy upravo pozvala na privatizaciju HŽ-a?
Hrvatske željeznice - najbolji pokazatelj kakve rezultate daje liberalizacija, a kakve monopol
[VIDEO] HŽ opet briljira: Zaustavili vlak na 40 min, a razlog je nevjerojatan
Da bi ublažila inflaciju, Vlada treba hitno smanjiti PDV na 10 posto
Blamaža: Indexov novinar ne zna tko plaća porez u Hrvatskoj
Hrvatska je po oporezivanju potrošnje i uvoza druga u EU, a po prihodima od PDV-a uvjerljivi prvak
Hoće li ugostitelji sada spustiti cijene ili će razliku od PDV-a uzeti sebi?
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
Marićevi porezni rezovi - kozmetičke mjere bez bitnih promjena. Evo što vlada treba učiniti...
Objašnjeno: Zašto su neki hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego u Hrvatskoj?
Zašto su cijene u Hrvatskoj veće nego na Cipru i u Bugarskoj?
Sever će morati prihvatiti da radnik i poslodavac nisu sukobljene strane
Grčić opet pokazao da ne razumije kako tržište funkcionira
Kako su apartmani postali najrašireniji poduzetnički pothvat u Hrvatskoj
Marić tvrdi da je Hrvatska u donjoj polovici EU po oporezivanju plaće. Koliko u tome ima istine?
Marić ne zna koji bi porez smanjio. Evo prijedloga...
Vrdoljak o PDV-u i proračunu - kad lupiš i ostaneš živ
Prije rezanja PDV-a treba reformirati upravu i smanjiti javnu potrošnju
Pozitivni rezultati pokazuju da porezna reforma funkcionira. Sad je treba proširiti i na PDV
Prije uvođenja poreza na nekretnine smanjite PDV i reformirajte mirovinski sustav!
Ministrica Dalić nije u pravu: Rezanje PDV-a osjetili bi svi građani
Plavi se Jadran talasa, odmara se radnička klasa (ali ipak nema besplatnog ručka)
Albanci srušili PDV na 6 posto, nadaju se turističkom bumu
Rumunji su nas prestigli zahvaljujući jednom potezu njihove vlade
Prvi seks, laži i porez na nekretnine
Država ima novi način da opelješi umirovljenike
Frederic Bastiat: Mit o porezu kao poticaju gospodarstva
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Novo na Liberalu:
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti
Istraživanje: Sloboda govora među top pitanjima koja brinu američke glasače
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Hrvatska ima najviši PDV na putnički prijevoz među zemljama članicama EU, a možda i u cijelom svijetu.

Zapadni svijet pokušava potaknuti turiste i druge putnike da što više koriste željeznički promet umjesto cestovnog i zračnog. Razlog je borba protiv klimatskih promjena, odnosno manje ispuštanje ugljika u atmosferu.

Države potiču svoje građane na prijevoz željeznicom odrećući se svojih nameta na željeznički promet. 19 zemalja Europske unije, uključujući Francusku, Irsku, Veliku Britaniju, sve zemlje Baltika i Skandinavije te veći dio istočne Europe, ukinulo je PDV za željeznički promet. Austrija i Španjolska su ga smanjile na 10 posto, a Belgija i Nizozemska na 6 posto. Jedine države koje nemaju sniženi PDV za željeznički promet su Njemačka, Grčka i Hrvatska, od kojih je Hrvatska najskuplja jer naplaćuje PDV po najvišoj stopi od 25 posto.



Što nam to govori o našoj vladi? Dvije stvari. Prvo, nije ekološki osviještena. Za premijera Andreja Plenkovića i njegovu ekipu očito klimatske promjene ne znače ništa, oni neće ni prstom mrdnuti dok ih Bruxelles na to ne prisili. I drugo, njihova pohlepa nema granica. Osim što je hrvatski PDV jedan od najviših u svijetu, jako su škrti kad treba sniziti stopu za pojedine usluge.

U vrijeme kada je zračni promet sve popularniji jer je dostupan širem srednjem sloju stanovništva, prijevoz vlakom se uglavnom koristi za put do posla na kratke staze (npr. od Zaprešića do Zagreba i sl.). Korištenje željezničkog prometa je korisno iz više razloga: smanjuje gužve na cestama, umanjuje mogućnost prometnih nesreća i umanjuje ispuštanje štetnih plinova u atmosferu. Inače sam protivnik uplitanja države u gospodarstvo, ali kod društveno značajnih pitanja kad je riječ o zaštiti zdravlja i dobrobiti društva, država ima dužnost pomoći građanima da im zdraviji izbor bude isplativiji.

Što može država učiniti? Prvo, treba što prije liberalizirati putnički prijevoz tako da HŽ izgubi monopol, što bi sigurno dovelo do poboljšanja kvalitete usluge. I drugo, treba se odreći PDV-a za putnički željeznički prijevoz. To će pomoći u privlačenju privatnih investitora kada se otvori tržište (a to je dužnost RH prema pristupnom ugovoru s EU) i pomoći će svojim građanima koji koriste vlakove da im ostane više novca u džepu za kupovinu drugih stvari.

Drugi su to učinili, može i Hrvatska. Što se čeka?

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.