Vezani članci:
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Regulacije nisu suprotnost slobodnom tržištu nego njegov sastavni dio
Država treba bolje regulirati iznajmljivanje vodenih skutera
Kalifornija uvela novi lockdown, Musk preselio u Teksas: ʼVlada nam se treba maknuti s putaʼ
Hrvatska ljevica oduševljena saznanjem da je njihova politika u suglasju s interesom superbogataša
Regulacije koje koče napredak i ubijaju ljude
Besmislene regulacije i protekcionizam ljekarničke komore čine bolesnicima život u karanteni nemogućim
Matija Babić griješi po pitanju regulacija okoliša, liberalizma i Europe
Kurzu prekipjelo: ʼNe treba nam EU regulirati kako da pržimo šnicleʼ
Nanny State Index: Njemačka i Češka najslobodnije u EU, a pogledajte kako stoji Hrvatska
Je li diploma stvarno presudna za predavanje u osnovnoj školi?
Brže i jeftinije do građevinske dozvole: Broj procesa će smanjiti s 22 na 12
Kako je Kalifornija nakon legalizacije uspjela otjerati dilere marihuane nazad u ilegalu
Zašto su lijekovi u Hrvatskoj višestruko skuplji nego u Americi?
Državna regulacija ubija: I da su imali defibrilator, ne bi ga smjeli koristiti
Regulativa naopako: Kako bi bilo da zamijenimo uloge inspektora i poduzetnika?
Privatni vrtić nije dobio dozvolu zbog besmislenog propisa koji ne poštuju ni gradski vrtići
'Nećemo se valjda pridržavati zakona kao pijan plota'
Van svake pameti: Pekar u Srbiji kažnjen zbog prodaje kruha po preniskoj cijeni
Tko je kriv za lošiju Nutellu i što može Borzan napraviti?
Novo na Liberalu:
Musk: Imamo 428 federalnih agencija. Kad s njima završim, bit će ih 99
Stručnjak za Politico: 'Možda smo pretjerali tijekom kovida. Sada ispaštamo'
Hina i Jutarnji navijaju za poskupljenje i usput obmanjuju javnost
Orešković podržala Milanovića. Evo što u njemu vidi
Kekin dobiva neočekivanu podršku u susjedstvu: 'Herceg-Bosni i slobodi...'
Pogodi tko se vratio: Kamala se obratila novinarima u nadnaravnom self-help videu
Poznate kompanije masovno ukidaju DEI program. Friedman je bio u pravu.
Hrvatska ostvarila drugi najveći rast BDP-a u EU. I to nije kraj dobrih vijesti...
Miro Bulj i novinar(ka) Faktografa tvrde da strani radnici snižavaju plaću Hrvatima. To je laž.
Milton Friedman: Carine nikad nisu dobra ideja
Feministica iz Jutarnjeg obrušila se na američku vojnikinju. Zašto?
Novinarska društvena mreža cenzurira satiru, a tolerira 'osobe koje privlače maloljetnici'
Rand Paul protiv Trumpove imigrantske i trgovinske politike
Širitelji dezinformacija masovno napuštaju X. Zašto?
Brian Albrecht: Osam temeljnih ekonomskih uvida za politiku
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Fukuyama objavio pismo Musku, izazvao zanimljivu raspravu o učinkovitosti vlade
Analiza: Ovako je HINA izvještavala o američkim izborima 2024.
Ceci cvili zbog poraza Demokrata. Ekonomist ga poklopio
Novinar(ka) Faktografa misli da bi poslodavci trebali izmisliti novi novac iz zraka
Demokrati su doživjeli potop. Kamo sada?
Maja Sever se obrušila na žene koje glasaju za Trumpa: 'Mi smo obrazovanije!'
Trump će moći ostvariti ili svoja obećanja ili Muskova. Ne može oboje
Dan kada su manipulatori i psihopati pretrpjeli teški poraz
Zoranove narikače podsjećaju zašto SDP treba ostati što dalje od izvršne vlasti
U nekim američkim državama održan referendum o pobačaju, evo rezultata
Ovo je jedan od razloga neuspjeha Kamale Harris i Demokrata: Podcijenili su žene
Država želi kazniti Novu i RTL zbog premalo domaćeg programa. To je grubo kršenje medijskih sloboda
Najbogatiji su sve bogatiji, a 5 milijardi ljudi propada u siromaštvu. Je li to točno?
Izbori u SAD-u - najveći test demokracije u američkoj povijesti

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga


Piše: Liberal.hr
Izvor: CCC
2.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga


Piše: Liberal.hr
Izvor: CCC
2.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Gruzijski glavni grad Tbilisi je u listopadu uveo čvršća pravila za taksi usluge. Nekoć vrlo otvoren sistem tržišne konkurencije zamijenjen je nizom nebuloznih pravila, među kojima je i ono da taksi vozila moraju biti bijele boje ako žele primati klijente.

Novi zakon također traži od taksija da njihova vozila budu s upravljačem na lijevoj strani. U relativno siromašnoj Gruziji, većina vozila su uvezena i rabljena te dolaze iz zemalja u kojima je upravljač na lijevoj i iz zemalja u kojima je na desnoj strani. Nova pravila povećala su troškove za taksiste i samim time za korisnike njihovih usluga koje postaju skuplje.

Zurab Japaridze, politički aktivist i vođa klasičnoliberalne stranke Girchi, došao je do inovativnog rješenja kako zaobići ove regulacije. Pokrenuo je tvrtku Shmaxi nudeći nezaposlenim vozačima posao da prevoze građane - usput im održavajući predavanja. Korisnicima neće naplatiti put prema daljini koja je prijeđena taksijem, već prema dužini edukacijske lekcije. Vozači mogu davati lekcije sami ili mogu puštati nosač zvuka. Dio edukativnog sadržaja čine knjige i eseji Miltona Friedmana.

"Tvrtka će zaposliti vozače / predavače koji će putnicima prenositi ideje o slobodi i razgovarati s njima o ispravnom i pogrešnom. Ako vozačima nedostaje potrebno znanje, vodit ćemo treninge i pružiti video materijale koje putnici mogu slušati", rekao je Japaridze za JAM News.

Ove obrazovne usluge na kotačima omogućuju potrošačima Tbilisija da biraju između reguliranih taksi usluga i obično jeftinijeg i zabavnijeg Shmaxija. Preko 500 vozača već se prijavilo za vožnju Shmaxijem po gradu.

Mariam Ivanidze, koja također sudjeluje u projektu, dodaje: "Neki vozači Shmaxija kažu da preko naše tvrtke zarađuju više nego što bi mogli putem glavnih taksi vozila". Shmaxi nije samo politički, već i komercijalni uspjeh.

Shmaxi je počeo s radom u još jednom gruzijskom gradu - Kutaisu kako bi upozorio lokalne regulatore da ne ponavljaju pogubne taksi propise kao u Tbilisiju. Ovo je kreativna i prekrasna pobjeda za izbor potrošača i mogla bi potaknuti zagovornike natjecanja na taksi tržištima širom svijeta, objavljeno je na stranici Consumers Choice Center.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.