Vezani članci:
Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Tragedija u Makedoniji nam je podsjetnik da neke regulacije jesu potrebne
JD Vance posramio EU birokrate zbog pretjeranih regulacija: 'Oslobodite se straha, prihvatite rizik'
Zašto europska AI industrija nije konkurentna i kako to promijeniti
Musk: Imamo 428 federalnih agencija. Kad s njima završim, bit će ih 99
Zašto EU već 16 godina stagnira dok se SAD razvija? 'Europa je izabrala regulacije, a SAD inovacije'
Regulacije nisu suprotnost slobodnom tržištu nego njegov sastavni dio
Država treba bolje regulirati iznajmljivanje vodenih skutera
Kalifornija uvela novi lockdown, Musk preselio u Teksas: ʼVlada nam se treba maknuti s putaʼ
Hrvatska ljevica oduševljena saznanjem da je njihova politika u suglasju s interesom superbogataša
Regulacije koje koče napredak i ubijaju ljude
Besmislene regulacije i protekcionizam ljekarničke komore čine bolesnicima život u karanteni nemogućim
Matija Babić griješi po pitanju regulacija okoliša, liberalizma i Europe
Kurzu prekipjelo: ʼNe treba nam EU regulirati kako da pržimo šnicleʼ
Nanny State Index: Njemačka i Češka najslobodnije u EU, a pogledajte kako stoji Hrvatska
Je li diploma stvarno presudna za predavanje u osnovnoj školi?
Brže i jeftinije do građevinske dozvole: Broj procesa će smanjiti s 22 na 12
Kako je Kalifornija nakon legalizacije uspjela otjerati dilere marihuane nazad u ilegalu
Zašto su lijekovi u Hrvatskoj višestruko skuplji nego u Americi?
Državna regulacija ubija: I da su imali defibrilator, ne bi ga smjeli koristiti
Novo na Liberalu:
Ovo je najbrže rastuće gospodarstvo u Europi: Koja je tajna poljskog uspjeha?
Što kada feministica počini femicid?
70% Amerikanaca i 85% Grenlanđana protiv američkog preuzimanja Grenlanda
Tko će zaštititi ovog dečka od novinara?
Svijet postaje talac Trumpove taštine
Tomašević dramatizira bez razloga: Njegov GUP ne prolazi jer ignorira vlasnička prava
Europska komisija priprema ustupke za Trumpa: Smanjenje carina, ublažavanje regulacija i poreza
Nakon izbornog debakla njemački liberali raspravljaju o budućnosti FDP-a: Izviru ideološke podjele
Priuštivo stanovanje je ljepši naziv za pljačku
Uspon i pad japanskog gospodarstva u 20. stoljeću
Šef Sindikata Preporod naprasno otkazao suradnju s portalom Srednja.hr zbog kritičkog članka
Bijela kuća priprema subvencije za farmere koje će pogoditi Trumpovi trgovinski ratovi
Hrvatsko dizajnersko društvo se ozbiljno blamira oštrim priopćenjem protiv građana
Pregovori o koalicijskoj vladi u Njemačkoj: SPD traži od Merza da bude više kao Plenković
Ekonomska nejednakost - korijen zla?
Kako je Netflixova sci-fi serija navlažila feministice
Europska komisija se baš okomila na američke tehnološke kompanije: Kazne su vrtoglave
Grad Zagreb i Vlada se prepucavaju oko toga tko je zaslužan za obnovu koja traje već 5 godina i još nije gotova
Bolje spriječiti nego liječiti: Rat
Švicarci na referendumu odbili klimatsku agendu. Umjesto toga, traže da gotovina uđe u ustav
Europsku uniju ne treba demolirati nego reformirati. Ovo je prijedlog od 6 točaka
Bajruši na respiratoru: Argentina izašla iz recesije, u prošloj godini BDP porastao 2 posto
Desničari izrabljuju djecu za svoje totalitarne mokre snove
Učitelji ove godine nemaju apsolutno nikakvog opravdanja za štrajk
Smije li poslodavac u Hrvatskoj uopće dati otkaz radniku?
Indeks ekonomske slobode: Hrvatska malo napredovala, ali u jednoj kategoriji je očajna
Tragedija u Makedoniji nam je podsjetnik da neke regulacije jesu potrebne
Lekcija iz Beograda: Vlada se ne ruši plesom i dobrom atmosferom
Bill Gates odustaje od klimatske prijevare. Kad će HDZ?
Rand Paul: Mali biznisi i radnici u mojoj državi boje se za svoje poslove zbog carina

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga


Piše: Liberal.hr
Izvor: CCC
2.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga


Piše: Liberal.hr
Izvor: CCC
2.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Gruzijski glavni grad Tbilisi je u listopadu uveo čvršća pravila za taksi usluge. Nekoć vrlo otvoren sistem tržišne konkurencije zamijenjen je nizom nebuloznih pravila, među kojima je i ono da taksi vozila moraju biti bijele boje ako žele primati klijente.

Novi zakon također traži od taksija da njihova vozila budu s upravljačem na lijevoj strani. U relativno siromašnoj Gruziji, većina vozila su uvezena i rabljena te dolaze iz zemalja u kojima je upravljač na lijevoj i iz zemalja u kojima je na desnoj strani. Nova pravila povećala su troškove za taksiste i samim time za korisnike njihovih usluga koje postaju skuplje.

Zurab Japaridze, politički aktivist i vođa klasičnoliberalne stranke Girchi, došao je do inovativnog rješenja kako zaobići ove regulacije. Pokrenuo je tvrtku Shmaxi nudeći nezaposlenim vozačima posao da prevoze građane - usput im održavajući predavanja. Korisnicima neće naplatiti put prema daljini koja je prijeđena taksijem, već prema dužini edukacijske lekcije. Vozači mogu davati lekcije sami ili mogu puštati nosač zvuka. Dio edukativnog sadržaja čine knjige i eseji Miltona Friedmana.

"Tvrtka će zaposliti vozače / predavače koji će putnicima prenositi ideje o slobodi i razgovarati s njima o ispravnom i pogrešnom. Ako vozačima nedostaje potrebno znanje, vodit ćemo treninge i pružiti video materijale koje putnici mogu slušati", rekao je Japaridze za JAM News.

Ove obrazovne usluge na kotačima omogućuju potrošačima Tbilisija da biraju između reguliranih taksi usluga i obično jeftinijeg i zabavnijeg Shmaxija. Preko 500 vozača već se prijavilo za vožnju Shmaxijem po gradu.

Mariam Ivanidze, koja također sudjeluje u projektu, dodaje: "Neki vozači Shmaxija kažu da preko naše tvrtke zarađuju više nego što bi mogli putem glavnih taksi vozila". Shmaxi nije samo politički, već i komercijalni uspjeh.

Shmaxi je počeo s radom u još jednom gruzijskom gradu - Kutaisu kako bi upozorio lokalne regulatore da ne ponavljaju pogubne taksi propise kao u Tbilisiju. Ovo je kreativna i prekrasna pobjeda za izbor potrošača i mogla bi potaknuti zagovornike natjecanja na taksi tržištima širom svijeta, objavljeno je na stranici Consumers Choice Center.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: