Mediji su nakon američkih izbora u studenom oduševljeno pisali o tome kako "korisnici X-a masovno napuštaju X i prelaze na BlueSky". Po njihovim pričama, to je trebala biti propast Muskove društvene mreže koju nitko više ne koristi, a nova društvena mreža BlueSky će ju zamijeniti.
Što se otad dogodilo? Novinari su u međuvremenu potpuno zaboravili na svoju omiljenu društvenu mrežu. BlueSky je postao "safe space" za ljevičare koji žive u svome balonu. Iako su maltene svi hrvatski mediji bili oduševljeni ovom društvenom mrežom, malo tko od hrvatskih novinara je stvarno prešao na nju.
Budući da je sada aktualna medijska hajka na Marka Zuckerberga jer je najavio ukidanje političkih cenzora na Facebooku i Instagramu, možda bi bilo zanimljivo provjeriti kako se s dezinformacijama i govorom mržnje nosi novinarska društvena mreža.
Odgovor vjerojatno neće nikoga iznenaditi. BlueSky nema fact checkere, nema ni napomene zajednice poput X-a. Ima samo moderatore koji su zaposlenici platforme i reagiraju po prijavi. Prilično su aktivni kad treba cenzurirati satiru koja nije ugodna ljevičarskom uhu, ali imaju dosta visok prag tolerancije za online pedofiliju.
Nije jasno zašto novinarski sindikati sada maltretiraju Zuckerberga i Metu, zašto traže od Europske komisije da ga nekako prisili da ih drži na svojoj platformi protiv svoje volje. Zašto ne probaju s BlueSky-om? Zašto ne pitaju njih da im daju moć cenzure na njihovoj društvenoj mreži?
Navedena pitanja su, naravno, retorička. Svi znamo odgovore na njih. Političkim cenzorima (a to tzv. "fact checkeri" zapravo jesu) nisu zanimljiva mjesta gdje ne bi mogli ušutkavati svoje neistomišljenike, budući da takvih na novinarskoj društvenoj mreži nema. Novinari su naprosto bullyji koji moraju nekoga maltretirati, inače njihovo postojanje nema smisla.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo:
učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora