Liberal.hr
Liberal.hr
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica

Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica

Piše: Mario Nakić
Photo: Youtube/screenshot
25.2.2024.
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica

Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica

Piše: Mario Nakić
Photo: Youtube/screenshot
25.2.2024.

Zanimljivo je da brojne feminističke udruge šute. Može li obiteljsko nasilje biti prihvatljivo ako je nad muškarcima?

Nova reklama za Kia vozila prikazuje se na HRT-u i drugim nacionalnim televizijama. Trebala bi biti smiješna, ali nisam siguran da će izazvati smijeh kod većine gledatelja.



U reklami se prikazuje obiteljsko nasilje nad muškarcima kao nešto "fora" i "simpatično". Pretpostavljam da je cilj nagovoriti žene da kupe taj automobil.

Brojne feminističke udruge koje djeluju u Hrvatskoj, naravno, nisu ni trepnule. Nasilje nad muškarcima njima nije problematično. Da je obratno, odnosno da u reklami muškarac namlati ženu, nema sumnje da bi svi mediji već gorjeli. Ovako, svi šute i prave se da je sve OK.

Hrvatska udruga za ravnopravno roditeljstvo je jedina reagirala. Javili su mi se i ukazali na spornu reklamu. Poslao sam upit Višnji Ljubičić, pravobraniteljici za ravnopravnost spolova, koja je odgovorila da je tvrtki KIA Corporation/KIA Hrvatska poslala preporuku da povuče reklamu iz programa.

"U predmetnom televizijskom reklamnom spotu za automobil „KIA Sportage“, koji se redovito emitira u gledanim terminima na nacionalnim TV postajama, uključujući Hrvatsku radioteleviziju, prikazuje se „idiličan“ obiteljski odnos muškarca i žene koji promatraju obiteljske fotografije, da bi u jednom trenutku muškarac „čeznutljivo“ promatrajući kroz prozor u svoj KIA Sportage model automobila, bio izudaran tavom od strane žene, a posljedice navedenog vidljive su u idućem kadru reklame u kojem je glava muškarca obavijena zavojima naglašavajući (s namjerom duhovitosti), njegove ozljede.

Nastavno na navedeno, Pravobraniteljica je u skladu sa svojim Zakonom propisanim ovlastima u predmetnoj TV/video reklami utvrdila prisutnost brojnih spornih elemenata. Prije svega, ovakav primjer reklamiranja/oglašavanja u kojem se fizičko nasilje u obitelji prikazuje kroz prizmu navodne „simpatičnosti“ i „duhovitosti“ predstavlja povredu ljudskog dostojanstva i izrazito je neprimjereno", objašnjava pravobraniteljica koja je pozvala tvrtku Kia Hrvatska da povuče spornu reklamu.
Podijeli s prijateljima
Bez filtera Bez filtera

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
Paypal
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
Barkod za donacije

O autoru

Mario Nakić
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA:
Liberal na Facebooku
Liberal na X-u
Liberal na Instagramu
Liberal na Youtubeu
Netcom