Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Piše: Mario Nakić Photo: Youtube/screenshot 25.2.2024.
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Piše: Mario Nakić Photo: Youtube/screenshot 25.2.2024.
Zanimljivo je da brojne feminističke udruge šute. Može li obiteljsko nasilje biti prihvatljivo ako je nad muškarcima?
Nova reklama za Kia vozila prikazuje se na HRT-u i drugim nacionalnim televizijama. Trebala bi biti smiješna, ali nisam siguran da će izazvati smijeh kod većine gledatelja.
U reklami se prikazuje obiteljsko nasilje nad muškarcima kao nešto "fora" i "simpatično". Pretpostavljam da je cilj nagovoriti žene da kupe taj automobil.
Brojne feminističke udruge koje djeluju u Hrvatskoj, naravno, nisu ni trepnule. Nasilje nad muškarcima njima nije problematično. Da je obratno, odnosno da u reklami muškarac namlati ženu, nema sumnje da bi svi mediji već gorjeli. Ovako, svi šute i prave se da je sve OK.
Hrvatska udruga za ravnopravno roditeljstvo je jedina reagirala. Javili su mi se i ukazali na spornu reklamu. Poslao sam upit Višnji Ljubičić, pravobraniteljici za ravnopravnost spolova, koja je odgovorila da je tvrtki KIA Corporation/KIA Hrvatska poslala preporuku da povuče reklamu iz programa.
"U predmetnom televizijskom reklamnom spotu za automobil „KIA Sportage“, koji se redovito emitira u gledanim terminima na nacionalnim TV postajama, uključujući Hrvatsku radioteleviziju, prikazuje se „idiličan“ obiteljski odnos muškarca i žene koji promatraju obiteljske fotografije, da bi u jednom trenutku muškarac „čeznutljivo“ promatrajući kroz prozor u svoj KIA Sportage model automobila, bio izudaran tavom od strane žene, a posljedice navedenog vidljive su u idućem kadru reklame u kojem je glava muškarca obavijena zavojima naglašavajući (s namjerom duhovitosti), njegove ozljede.
Nastavno na navedeno, Pravobraniteljica je u skladu sa svojim Zakonom propisanim ovlastima u predmetnoj TV/video reklami utvrdila prisutnost brojnih spornih elemenata. Prije svega, ovakav primjer reklamiranja/oglašavanja u kojem se fizičko nasilje u obitelji prikazuje kroz prizmu navodne „simpatičnosti“ i „duhovitosti“ predstavlja povredu ljudskog dostojanstva i izrazito je neprimjereno", objašnjava pravobraniteljica koja je pozvala tvrtku Kia Hrvatska da povuče spornu reklamu.
Ocijeni članak
Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.