Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Piše: Mario Nakić Photo: Youtube/screenshot 25.2.2024.
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Piše: Mario Nakić Photo: Youtube/screenshot 25.2.2024.
Zanimljivo je da brojne feminističke udruge šute. Može li obiteljsko nasilje biti prihvatljivo ako je nad muškarcima?
Nova reklama za Kia vozila prikazuje se na HRT-u i drugim nacionalnim televizijama. Trebala bi biti smiješna, ali nisam siguran da će izazvati smijeh kod većine gledatelja.
U reklami se prikazuje obiteljsko nasilje nad muškarcima kao nešto "fora" i "simpatično". Pretpostavljam da je cilj nagovoriti žene da kupe taj automobil.
Brojne feminističke udruge koje djeluju u Hrvatskoj, naravno, nisu ni trepnule. Nasilje nad muškarcima njima nije problematično. Da je obratno, odnosno da u reklami muškarac namlati ženu, nema sumnje da bi svi mediji već gorjeli. Ovako, svi šute i prave se da je sve OK.
Hrvatska udruga za ravnopravno roditeljstvo je jedina reagirala. Javili su mi se i ukazali na spornu reklamu. Poslao sam upit Višnji Ljubičić, pravobraniteljici za ravnopravnost spolova, koja je odgovorila da je tvrtki KIA Corporation/KIA Hrvatska poslala preporuku da povuče reklamu iz programa.
"U predmetnom televizijskom reklamnom spotu za automobil „KIA Sportage“, koji se redovito emitira u gledanim terminima na nacionalnim TV postajama, uključujući Hrvatsku radioteleviziju, prikazuje se „idiličan“ obiteljski odnos muškarca i žene koji promatraju obiteljske fotografije, da bi u jednom trenutku muškarac „čeznutljivo“ promatrajući kroz prozor u svoj KIA Sportage model automobila, bio izudaran tavom od strane žene, a posljedice navedenog vidljive su u idućem kadru reklame u kojem je glava muškarca obavijena zavojima naglašavajući (s namjerom duhovitosti), njegove ozljede.
Nastavno na navedeno, Pravobraniteljica je u skladu sa svojim Zakonom propisanim ovlastima u predmetnoj TV/video reklami utvrdila prisutnost brojnih spornih elemenata. Prije svega, ovakav primjer reklamiranja/oglašavanja u kojem se fizičko nasilje u obitelji prikazuje kroz prizmu navodne „simpatičnosti“ i „duhovitosti“ predstavlja povredu ljudskog dostojanstva i izrazito je neprimjereno", objašnjava pravobraniteljica koja je pozvala tvrtku Kia Hrvatska da povuče spornu reklamu.
Podijeli s prijateljima
Ocijeni članak
Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.