Vezani članci:
Keep calm. Autoškole će pojeftiniti, evo zašto...
Vlada oslobodila nameta i deregulirala 20-ak profesija; turistički vodiči se pobunili
Ekonomija klimatskih promjena: protržišnim reformama protiv posljedica globalnog zagrijavanja
Slobodno tržište i deregulacija spašavaju ljudske živote
Regulacija vs. deregulacija - usporedba Teksasa i San Francisca
Abeceda ekonomije: Regulacija, deregulacija, liberalizacija i monopol
Novo na Liberalu:
Mojmira otkrila zakon ponude i potražnje. Nije oduševljena
Vladina agencija se hvali: Hrvatska je prvak svijeta po broju beskorisnih parazita
Mises: Za inovacije je potrebna ekonomska sloboda
Elon Musk i sloboda govora
Američki birači vole kapitalizam više nego Trumpa, Harris i Taylor Swift
Čovjek koji ništa ne zna
Pitanja na koja Milanović ne želi odgovoriti
Hajdaš Dončić i Paunović su obojica fejk, glumci i pozeri
Studija: Zahtjevi za redistribucijom bogatstva vođeni su motivom zavisti, a ne pravde
Thomas Sowell: Zašto sam odbacio marksizam
WSJ o propasti dinara: Kako je Jugoslavija uništila vlastitu valutu
Milanović želi biti hrvatski Donald Trump
Kakva je bila špica sezone: U srpnju i kolovozu 92.000 domaćih turista više nego lani
Država je u ratu s obiteljskim smještajem. Ispaštat će domaći turisti
Kako su Ćimić i Index pokušali kreirati 'aferu' tamo gdje je nema
Prvi seks, laži i porez na nekretnine
Pearl Jam i svrha cijene u tržišnoj ekonomiji
Kako Vladine 'antiinflacijske mjere' ustvari potiču inflaciju
Nezavisna zastupnica razmontirala Tomaševića u ZG skupštini. Pogledajte video
Potpišite peticiju protiv 'Bit će krvi' zakona o maltretiranju vlasnika stanova
Zašto se Hrvati boje jugoslavenske zastave - pitaju se jugoslavenski novinari
Proslavljenom biologu Facebook obrisao profil jer je napisao da muškarac ne bi trebao boksati sa ženama
Plenkovićev portal u ksenofobnom ispadu napao turiste, pridružio mu se i Index
Pobjednici i gubitnici
Tko je u Hrvatskoj proširio dezinformacije o alžirskoj boksačici? Mojmira Pastorčić
Johan Norberg: Što uzrokuje ljudski napredak?
Je li ovo najbolji ministar gospodarstva u povijesti RH?
Bastiat: Čovjek koji je postavljao neugodna pitanja
Postmodernistička ljevica i Palestina - ljubav na prvi hladnoratovski pogled
Bastiat: Javna potrošnja

Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje


Piše: Mario Nakić
3.11.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje


Piše: Mario Nakić
3.11.2017.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Konačno je provedena deregulacija tržišta autoškola, sukladno EU direktivi o uslugama, kroz više mjera iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva. Zakon je usvojen 27. listopada 2017. godine, objavio je Daniel Hinšt na svome Facebook profilu.

1. Autoškole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.

2. Ukinuta je zaštićena mreža autoškola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i zabranjeno ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za autoškole, a potreban broj autoškola će određivati narod.

3.Omogućena je sloboda ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme.

Također, omogućeno je i sljedeće:
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te s 12 na 15 godina autobuse u autoškolama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje auto škole doživjeti određene rasterećenje.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.