POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

POLITIKA

DRUŠTVO

LJUDSKA PRAVA

EKONOMIJA

HRVATSKA

SVIJET

ŠKOLA

ZANIMLJIVO

Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine



Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine

17.11.2017.

PIŠE: Mario Nakić

Novi prijedlog zakona o cestovnom prijevozu konačno će srediti stanje na tom tržištu i otkloniti sve nepravde i nedoumice. Bez obzira na činjenicu da prijedlog dolazi tek nakon nekoliko loših najava premijera Andreja Plenkovića i ministra Olega Butkovića, koji su spominjali zabranu Uberove aplikacije, na kraju su ipak poslušali kritike razumnih medija, među kojima je bio i Liberal, te donijeli najispravniju odluku koju moramo pozdraviti.

Što se mijenja? Praktički sve. Taksisti su se pravdali kako oni nisu za zabranu Ubera nego jednak tretman. To su i dobili. Uberovi vozači morat će tražiti licence kao i taksisti. Te licence više neće biti ograničene, a lokalni šerifi više neće smjeti niti postavljati ograničenja niti odbijati taksiste (i Uberovci su sad regulirani kao taksisti) jer dolaze iz drugog grada. Znači, nema područne diskriminacije, svak može raditi tamo gdje je tražen i prevoziti do mjesta gdje je tražen da prevozi.

Da bi zatražio licencu, vozač mora imati položen vozački ispit i najmanje 21 godinu starosti. Također, tražit će se određeni uvjeti koje će vozila morati ispuniti, a vozači koji nemaju završenu srednju školu (ni trogodišnju) morat će pristupiti posebnom ispitu. I to je to!

Drugim riječima, taksi je maksimalno dereguliran, vozači Ubera su regulirani na njihovu razinu, postignuta je liberalizacija kompletnog tržišta. Ukoliko ovaj prijedlog zakona prođe saborsko glasanje, možemo očekivati daljnji pad cijena taksi usluga i znatno povećanje ponude prijevoza diljem Hrvatske. Za građane to je odlična vijest.

Nadajmo se da će Vlada na sličan način pristupiti i drugim prereguliranim tržištima, kao što su ljekarne, te oduzeti moć lokalnim šerifima, državnim birokratima i cehovskoj mafiji da određuju tko smije obavljati neku djelatnost, a tko ne, i tako ograničavaju prava korisnika i potrošača.

VIŠE IZ RUBRIKE: EKONOMIJA, HRVATSKA
Teme: TAKSI (5), UBER (25), LIBERALIZACIJA (7), PRIJEVOZ PUTNIKA (1), CESTOVNI PRIJEVOZ (1)

Vezano

Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
(06.01.2018.)

Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
(23.11.2017.)

Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
(19.09.2017.)

Novi prijedlog zakona o cestovnom prijevozu konačno će srediti stanje na tom tržištu i otkloniti sve nepravde i nedoumice. Bez obzira na činjenicu da prijedlog dolazi tek nakon nekoliko loših najava premijera Andreja Plenkovića i ministra Olega Butkovića, koji su spominjali zabranu Uberove aplikacije, na kraju su ipak poslušali kritike razumnih medija, među kojima je bio i Liberal, te donijeli najispravniju odluku koju moramo pozdraviti.

Što se mijenja? Praktički sve. Taksisti su se pravdali kako oni nisu za zabranu Ubera nego jednak tretman. To su i dobili. Uberovi vozači morat će tražiti licence kao i taksisti. Te licence više neće biti ograničene, a lokalni šerifi više neće smjeti niti postavljati ograničenja niti odbijati taksiste (i Uberovci su sad regulirani kao taksisti) jer dolaze iz drugog grada. Znači, nema područne diskriminacije, svak može raditi tamo gdje je tražen i prevoziti do mjesta gdje je tražen da prevozi.

Da bi zatražio licencu, vozač mora imati položen vozački ispit i najmanje 21 godinu starosti. Također, tražit će se određeni uvjeti koje će vozila morati ispuniti, a vozači koji nemaju završenu srednju školu (ni trogodišnju) morat će pristupiti posebnom ispitu. I to je to!

Drugim riječima, taksi je maksimalno dereguliran, vozači Ubera su regulirani na njihovu razinu, postignuta je liberalizacija kompletnog tržišta. Ukoliko ovaj prijedlog zakona prođe saborsko glasanje, možemo očekivati daljnji pad cijena taksi usluga i znatno povećanje ponude prijevoza diljem Hrvatske. Za građane to je odlična vijest.

Nadajmo se da će Vlada na sličan način pristupiti i drugim prereguliranim tržištima, kao što su ljekarne, te oduzeti moć lokalnim šerifima, državnim birokratima i cehovskoj mafiji da određuju tko smije obavljati neku djelatnost, a tko ne, i tako ograničavaju prava korisnika i potrošača.

VIŠE IZ RUBRIKE: EKONOMIJA, HRVATSKA
Teme: TAKSI (5), UBER (25), LIBERALIZACIJA (7), PRIJEVOZ PUTNIKA (1), CESTOVNI PRIJEVOZ (1)

Pregleda: 2419