Novinari mogu, doduše nenamjerno i slučajno, donijeti i neke dobre vijesti koje ni sami nisu htjeli otkriti javnosti. Tako je Jagoda Marić, novinarka Telegrama, slučajno otkrila da si ove godine čak dvije trećine Hrvata (znači 67%) može priuštiti ljetovanje. U usporedbi s tim udjelom iz ranijih godina lako dolazimo do zaključka da se udio Hrvata koji si mogu priuštiti ljetovanje iz godine u godinu vidno povećava.
Tu je objava Telegrama u kojoj su htjeli prikazati kako je Hrvatska užas i kako je sve u kurcu, a nenamjerno su odali da je stvarnost zapravo suprotna:
Ovo je bilo stvarno lako: ako si "čak" jedna trećina Hrvata ne može priuštiti ljetovanje, znači da si "samo" dvije trećine mogu. To nije malen udio, pogotovo ako usporedimo s objavama medija iz ranijih godina.
A kako je to bilo ranijih godina? Evo Index u kolovozu 2024. objavljuje podatke za 2023. godinu ustvrdivši da si tada "čak 39 posto Hrvata" nije moglo priuštiti ljetovanje izvan mjesta boravka.
To znači da si je 61 posto Hrvata u 2023. moglo priuštiti ljetovanje, što znači da se udio takvih povećao za 10 posto u samo dvije godine!
Ide to još bolje. Iz članka objavljenog na Tportalu 2022. godine doznajemo da je tada udio Hrvata koji si ne mogu priuštiti ljetovanje bio čak 59,5 posto, a samo 40,1 posto si je moglo priuštiti ljetovanje:
To znači da je udio Hrvata koji si ne mogu priuštiti ljetovanje u zadnje 3 godine gotovo prepolovljen - s 59,5 na 33 posto, a udio onih koji si mogu priuštiti ljetovanje povećan za 66 posto. U samo tri godine!
To nas neminovno dovodi do vrlo nepopularnog zaključka koji će razljutiti mnoge baš kao što su taksisti bili ljuti kad im je stigao Uber ili novinari kad je Mark Zuckerberg ukinuo cenzuru na Facebooku: Hrvati žive sve bolje. U posljednjem desetljeću standard prosječnog Hrvata je bitno poboljšan. Sorry!
Cijene nisu previsoke nego preniske
Što se tiče rasta cijena, to je sasvim logična i očekivana posljedica povećanja poreza i drugih nameta na turistički smještaj koji je vlada uvela krajem prošle i početkom ove godine. Novinari su se rukama i nogama grebli za nove namete i ja sam odmah rekao da će oni prvi cviliti kad ih opale više cijene smještaja nakon toga. Nisam fulao.
Ali cijene su i dalje preniske. Dok god je gužva na moru, dok god su gužve na cestama prema moru (kako znam? Pa Telegram objavio :)), to znači da su cijene preniske i da trebaju biti veće. Naša turistička sezona traje sramotno kratko, sve se svodi na dva mjeseca u godini i u ta dva mjeseca svi se guraju na istom prostoru. To ne odgovara nikome - ni iznajmljivačima, ni ugostiteljima ni turistima jer sumnjam da netko uživa gužvajući se na prepunoj plaži i boreći se za mjesto za ručnik.
Cijene u srpnju i kolovozu moraju rasti dok dio turista ne otkrije da postoje i drugi mjeseci u godini.
Podijeli s prijateljima
Ocijeni članak
Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
O autoru
MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju,
PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.