Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
19.5.2024.
Piše: Mario Nakić
Photo: Facebook
19.5.2024.
Jugoslavenska sredovječna starleta Severina Vučković uspjela je po tko zna koji put privući pažnju hrvatskih medija i nekako se izgrebati za prostor na naslovnicama. Ovaj put uhvatila se mladog svećenika Tomislava Lukača koji se proslavio promičući kršćanstvo i konzervativne vrijednosti među mladima na TikToku. Lukač je snimio video u kojem nešto trkelja protiv pobačaja. Netko drugi je podijelio njegov video na Instagramu uz uvredljiv komentar prema Severini. Severina je napravila screenshot tog komentara i uz Lukačevu sliku ga podijelila na svome Instagramu, ali je pritom odrezala ime autora. Napravila je to da izgleda kao da je Lukač nju izvrijeđao i onda ga napala hrpom uvreda. Mediji su to automatski, bez provjere, prenijeli ovako: "Severina odgovorila svećeniku na uvrede".
Moj stav o pobačaju je poznat - podržavam ženino pravo na izbor, ali ovakvi ispadi feministica, iz kojih je jasno da su im namjere pokvarene i loše, ne pomažu u borbi za pravo na slobodu izbora. Dapače, mislim da feministice svojom arogancijom, agresivnošću i podmetanjem čine štetu ženama koje će se u budućnosti možda naći u nezahvalnoj situaciji da moraju birati i trebat će podršku okoline. Nikoga nećete uvjeriti u svoju stvar ako neistomišljenicima budete podmetali, varali i vrijeđali ljude koji se s vama u nečemu ne slažu.
Ali to je Severina - ona je takva oduvijek. Pogledajte njezinu karijeru od početka do danas i vidjet ćete jasno da je ona proizvod tzv. "gatekeepersa" - izdavača i medijskih kuća. Ona je jednostavno ljudima od početka nametnuta. Nije stvorila publiku "od dna" nego je publika na nju naučena "s vrha". Svaki put kad je pjevačka karijera zapela, Severini se "slučajno" dogodio neki skandal i onda su uskočili mediji da je prikažu kao žrtvu. Seve malo cvili, kuka, kao nekakva jadna žena u tom nepravednom svijetu i mnogi ljudi su to popušili ne shvaćajući da je upravo ona ta koja je na poziciji moći. Kad ima probleme s bivšim mužem u privatnoj parnici oko skrbništva nad djetetom, ona pozove novinare i izjada im se kako je to naše pravosuđe baš nepravedno jer ona nije dobila sve što je htjela. Naravno, krivi su sudci, kriv je bivši muž, samo nije ona. Mediji su to tako "profesionalno" odradili da nijednom nisu pitali drugu stranu - jer nije nas briga što druga strana kaže, tu imamo ženu na poziciji moći koja kuka. Jako suptilan način da se pritišće sudce koji bi trebali biti neovisni i objektivni.
Glazbeno je toliki talent da već sada nema pjesme koja bi nekome ostala u sjećanju dulje od par mjeseci. Na kraju će ostati zapamćena eventualno kao pornoglumica, a i za to može zahvaliti - novinarima. Dugo je Seve glumila žrtvu, naricala po sudovima zbog tog vlastitog kućnog filmića. Sada pobija samu sebe i hvali se da je to za nju bio "dobar seks" te želi i drugima isto, što znači da je godinama varala javnost glumeći žrtvu. Praktički sve što je postigla moglo bi se gledati kao da je postigla na prijevaru.
Nakon što joj je Lukač objasnio da to nije on napisao (što je ona već znala), napala ga je novom salvom uvreda koje ovdje neću ponavljati jer Liberal je pristojan medij koji ne ponavlja tuđe osobne frustracije. Unutar tih uvreda ubacila je jednu zanimljivu tezu: "Isus je bio revolucionar!". Molim??
Mogu razumjeti to što komunjare imaju problem s crkvom, ali onda nikad neću razumjeti zašto se toliko trude svojatati Isusa, lika iz Biblije koji služi kao osnivač kršćanstva. To sam od njih čuo već masu puta: "Isus je bio socijalist", "Isus je bio revolucionar", "Isus je bio antifašist"... Tko? Zar je taj lik uopće postojao? I ako je postojao, zar onda ne bi bio ništa drugo no obični prevarant koji je napaćenom narodu prodavao priče da je on Bog? Tako bi, barem, morao to tumačiti svaki iole dosljedni ateist. Međutim, kad pokušavate Isusa, glavnog lika iz Biblije, prikazati kao svoga istomišljenika, kao nekoga tko je stvoren po vašoj slici, onda samim time priznajete vjeru u Boga.
Karl Marx se okreće u grobu, Lenjin i Staljin se okreću u grobu. Drug Tito se okreće u grobu, pobogu! Svaki socijalistički revolucionar, svatko tko je ikada s pravom zaslužio tu titulu, okreće se u grobu kad hrvatski socijalisti pričaju o Isusu kao svojoj slici i prilici savršenstva.
Ali stvar je još bolja. Priznavajući Isusa i Boga, hrvatski socijalisti ujedno priznaju i pripadnost Crkvi. Jer Isus je Bog samo u kršćanstvu. Dakle, vi ste, dame i gospodo, pripadnici te Crkve koju mrzite i koju s tolikim žarom pljujete. Reklo bi se da je to tipično stanje shizofrenije jer pripadnost crkvi nije obavezna. Ja nikad ne bih dobrovoljno sudjelovao u radu neke institucije koju prezirem kao što hrvatska ljevica prezire kršćanstvo i Katoličku crkvu. Ima li kraja vašem licemjerju i nedosljednosti?
Oni koji me prate i redovito čitaju Liberal sigurno već znaju da nisam ni ateist ni katolik, ovo sve pišem iz perspektive objektivnog promatrača. Ne mogu se načuditi količini licemjerja i logičkih nedosljednosti koje svakodnevno dolaze s hrvatske ljevice ili, u ovom slučaju, vrlo ekstremne ljevice.
Međutim, da se vratim na temu zbog koje sam odlučio ovaj članak napisati - upravo to je način na koji Severina prolazi kroz cijelu karijeru - preko prijevara i uz svesrdnu pomoć medija koji će svaku njenu glupost pretvoriti u herojstvo, pritom gazeći poštene ljude koji se njoj nađu na putu (ili ih ona vidi kao svoje neprijatelje). Vrlo pokvarena rabota, ali dosad je davala određeni uspjeh.
Sada dolazimo do nedavnog fenomena zvanog Baby Lasagna. Iskreno, ide mi na živce tolika nacionalna euforija i nije mi njegova pjesma toliko dobra kao "narodu", ali moram podijeliti sa svima vama zadovoljstvo što je čovjek uspio i iskreno se nadam da je to tek početak. Zašto? Zato što je on sve ono što Severina nije - i obratno. On je, zapravo, njena sušta suprotnost.
Nju su stvorile korporacije, on je sebi put napravio sam, usprkos korporacijama; usprkos "stručnjacima" (čitaj: novinarima) koji u njegovoj pjesmi nisu vidjeli ništa značajno za njihove gledatelje i slušatelje. O njemu novinari ne pišu hvalospjeve zato što žele i jer je on baš po njihovim željama (nije), već zato što moraju - jer ljudi to traže.
Još prije 20-ak godina, takav bi uspjeh nekog "outsidera" na sceni bio nemoguć jer da bi te uopće čulo više ljudi izvan kruga tvoje šire obitelji i prijatelja, morao si se prvo svidjeti onim "gatekeepersima" s početka priče, onima koji su progurali Severinu (i još uvijek ju guraju kad zapne). Da bi se njima svidio, prvo moraš biti totalni idiot, a tek onda imati nekakav smisao za glazbu, i to očito ne pretjeran. To je još donedavno bila prva obavezna prepreka koju je trebao prijeći svaki glazbenik koji je htio postati nešto više od demo izvođača.
Danas, srećom, više nije tako. To nam je omogućila tehnologija. Danas svatko može u svojoj sobi, s prosječnim računalom, mikrofonom i malo boljim programom, kreirati vlastitu muziku. Zatim je može u roku par minuta uploadati na razne streaming servise koji čine njihovu glazbu automatski dostupnom potencijalnim slušateljima iz cijelog svijeta. Ako imaju dobre ideje i talent, ljudi tako mogu postati zvijezde praktički preko noći i zaraditi jako puno. Nije li to super? To nam je omogućila tehnologija koja je stoljećima razvijana, najbrže od uspostave liberalnog sustava tržišne ekonomije. Ona je omogućila ovaj razvoj koji ne prestaje. U budućnosti će mladim glazbenicima biti još lakše i bit će još samostalniji u svome radu.
To je put kojim je Lasagna uspio, stekao milijune fanova diljem svijeta i bez pomoći "struke" osvojio fantastično drugo mjesto na Euroviziji. On je to postigao ne samo bez njihove pomoći, već usprkos njima. Mislim da će nakon njega doći još više takvih talentiranih glazbenika koje "struka" ne priznaje jer nisu dovoljno woke ili politički korektni (čitaj: ateisti) da bi ih mediji svojevoljno pogurali. I to je super.